windir Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Jeg har lest litt omtaler av Samsungs LED 7- og 8-serie. Jeg holder en knapp på: Samsung 40" LED TV UE40B8050 Full HD, 200Hz Motion Plus. Og denne litt rimeligere saken: Philips 40PFL8664. Kant-LED (ultratynn) VS. direkte-LED. På tv2 hjelper deg står det også noe om at flatest er ikke best på den siste tv-testen. Samsung 40" LED UE40B8050 er vel et slikt kant-Led tv. Det har svært bra bilde og det meste, men ettersom jeg har forstått så er lyden svak på bass/mellomtone. Er det noen andre LED-tver i denne prisklassen som skal ha like bra egenskaper som Samsung 40" UE40B8050, men med bedre lydegenskaper? Noen som har noen sterke anbefalinger på et 40" LED-tv i denne prisklassen (10-16.000kr), kom med det. Direkte-LED? Lenke til kommentar
windir Skrevet 21. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2010 Hmm... ingen kommentarer? Men det ser fortsatt ut for at jeg muligens kommer til å velge Samsung UE40B8050. Er dette en kant-LED tv? Jeg snakket med en kar som mente jeg burde unngå å kjøpe tv med kant LED-belysning og heller satse på å få tak i tv med LED-belysning som dekker hele baksiden av tven. Noen som har noen kommentarer på forskjellen i seeropplevelsen med Kant vs. Bak LED-belysning? Har det mye å si egentlig? Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 (endret) Om jeg hadde hatt 16 000 å bruke på en TV så hadde jeg ventet til mai og kjøpt en Panasonic TX-P50V20E, dvs. 2010-modell 50" plasma som ryktes å ha Kuro-teknologi. Den vil koste 16K i Danmark, og prisen blir vel ikke så forskjellig her til lands. Mens du venter så kan du også følge med på om de nye Samsung-plasmaene blir bra nok til at du evt. kan vurdere dem i stedet. Om du er på jakt etter en tynn TV så er jo de nye plasmaene til Samsung bare 3,5 cm tykke, ikke så langt unna LED-LCD-nivå: Meeeeen om du absolutt vil ha en LED-TV (hehe), så er vel kant-LED-LCD ikke så veldig annerledes enn vanlig LCD, mens bakbelyst LED-LCD har bedre kontrast og svartnivå pga. at bildet kan dimmes lokalt. Kant-LED er vel mest for å få LCD-TVen tynnere. Endret 21. februar 2010 av svinepelz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå