djgudleif Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Hei, jeg holder på å lage et lite spill (mitt første faktisk) i flash. Startet å lage spillet med 30 fps, og det så jo fint ut det. Men så la jeg til noen fiender som skal fly bortover skjermen, i ganske stor hastighet. Jeg så at det var veldig ekkelt å se på dem, man fikk liksom ikke helt sett hva det var. "Tearing" eller noe sånt kalles det vel på engelsk. Så jeg økte frameraten til 60 fps, og da gikk alt superfort. Så jeg senka hastigheten ting beveger seg i. Etter det så det mye bedre ut, man kan se detaljer i fiendenes "ansikter" selv om fienden beveger seg kjapt. Er litt mer behagelig å se på. Men det jeg lurer på da, er om 60fps kan bli litt mye for noen nettlesere / PC-er? Er det vanlig å ha så høy FPS på flashfilmer man legger på nettet? Endret 17. februar 2010 av bollerbrus Lenke til kommentar
designer0 Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 det korte svaret på spørsmålet dit er ja, det er ikke lett å få til stabilt 60 FPS på nettet. Det kommer selvfølgelig litt ann på hvor effektivt du har skrevet koden din og hvor mye som skjer i hver frame. Det enkleste er selvfølgelig bare å laste opp spillet ditt et sted på nettet å se åssen frameraten blir. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå