Sjokoladefisk Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Har spilt gitar en stund, jeg har en stratocaster, en fender startpakke der det kommer med en forsterker og en gitar, altså en veldig billig gitar. Skal ha meg ny gitar, og har tenkt og bruke cirka 5 til 8 tusen. Jeg vet veldig lite om det tekniske med de forskjellige gitarmodellene, så jeg har hittil sett på utsende. Og jeg syntes Jaguar modellen er en tøff gitar. Her er bilde av fargen jeg syntes er stiligst: http://www.rocknrollvintage.com/prodimages...-guitar%20b.jpg Så anbefales Jaguar? hvor kan jeg kjøpe den på nettet? Og er det en upopular gitar eller noe slikt? fordi jeg har vanskelig med og finne den i musikkbutikker : s Lenke til kommentar
edge Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 De fleste norske musikkbutikker har avtaler med Fender, såvidt jeg vet. Gå innom/ring din lokale gitarpusher og hør. Tror det som blir mest nærliggende i din prisklasse blir Classic Player-versjonen. Selv synes jeg Jazzmaster er hakket kvassere. Men det er selvsagt helt opp til deg Lenke til kommentar
Sjokoladefisk Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 De fleste norske musikkbutikker har avtaler med Fender, såvidt jeg vet. Gå innom/ring din lokale gitarpusher og hør. Tror det som blir mest nærliggende i din prisklasse blir Classic Player-versjonen. Selv synes jeg Jazzmaster er hakket kvassere. Men det er selvsagt helt opp til deg Hva er forskjellen på Jaguar og Jazzmaster? Hvordan er gitarene teknisk? Og har merket hvor mange knapper det er på dem i forhold til mange andre gitarer. Hva er funksjonen til knappene? Lenke til kommentar
edge Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 De fleste norske musikkbutikker har avtaler med Fender, såvidt jeg vet. Gå innom/ring din lokale gitarpusher og hør. Tror det som blir mest nærliggende i din prisklasse blir Classic Player-versjonen. Selv synes jeg Jazzmaster er hakket kvassere. Men det er selvsagt helt opp til deg Hva er forskjellen på Jaguar og Jazzmaster? Hvordan er gitarene teknisk? Og har merket hvor mange knapper det er på dem i forhold til mange andre gitarer. Hva er funksjonen til knappene? Forskjellen er pickupene og skalalengde, såvidt jeg vet. Knappene er for å switche inn og ut pickuper, fasevending osv. Har ikke helt oversikten over gitarene, men synes de er dritkule Har du mulighet til å teste, så er jo det en fordel..? Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Hmm. Jeg trodde man kjøpte en gitar først og fremst for å spille på og lage lyd, ikke se for å se tøff ut. Til det finnes ingen bedre måte enn rett og slett å ta en tur til butikken for å prøve noen gitarer, kjenne hvordan de er å spille på og høre hvordan de låter. Lenke til kommentar
Sjokoladefisk Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 Er jo en fordel at jeg syntes gitarn jeg kjøper ser kul ut også da ; ) Dessuten vet jeg ikke hvordan gitaren er teknisk, siden min lokale musikkbutikk ikke har den inne, derfor er det litt vanskelig for meg å finne ut av det utn og spørre andre med mer erfaring. Lenke til kommentar
proaudio Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Touchè! Det er ikke noe døllere enn en døll gitar! Utseende teller! I dag finnes det sååå mange gitarer at kombinasjonen med god å spille på, bra lyd og et tilfredstillende utseende er oppnåelig Fender Jaguar/Jazzmaster er jo veldig nirvana =) Lenke til kommentar
Sjokoladefisk Skrevet 22. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2010 (endret) Touchè! Det er ikke noe døllere enn en døll gitar! Utseende teller! I dag finnes det sååå mange gitarer at kombinasjonen med god å spille på, bra lyd og et tilfredstillende utseende er oppnåelig Fender Jaguar/Jazzmaster er jo veldig nirvana =) Jupp, er stor nirvana fan, og elsker det meste som går under sjangeren grunge : p og syntes jaguar er en rå gitar. Hva koster den sånn cirka? hvor får jeg kjøpt? Endret 22. februar 2010 av Sjokoladefisk Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Er jo en fordel at jeg syntes gitarn jeg kjøper ser kul ut også da ; ) Dessuten vet jeg ikke hvordan gitaren er teknisk, siden min lokale musikkbutikk ikke har den inne, derfor er det litt vanskelig for meg å finne ut av det utn og spørre andre med mer erfaring. Det er klart det er en fordel om den ser kul ut, men det hjelper jo lite om den låter helt jævlig og ikke er til å spille på. Selv står jeg i hvert fall sjeldent foran speilet og spiller, og da er det gjerne de andre faktorene jeg får gleden ut av Har du spurt dem i den lokale butikken om de er villige til å ta den inn, eller har noe som ligner i forhold til spillbarhet og lyd? Det er alltid forskjell på spillbarhet, selv innenfor hver modell, men det gir i det minste en pekepinn. Lenke til kommentar
Sjokoladefisk Skrevet 22. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2010 Mange av favoritt artistene mine bruker den, så er bra sikker på at et ikke høres jævli ut x) Lenke til kommentar
proaudio Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Nettbutikker med Jazz/Jaguar: Intersalg Myhrbraaten Ellers er det laget sykt mange fete versjoner som aldri kom over dammen. Ta en rask titt på ebay =) =) =) Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 F Jaguar både ser og høres jævli fett ut. Absolutt en av mine favoritt-gitarer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå