Gå til innhold

Hvilke programeringsspråk skal jeg lære?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har i mange år programert i mange år og kan HTML, PHP og Javascript meget godt (imo i allefall), men jeg har lyst til å begyne litt mer med ikke nett-basert-scripting. Jeg har sett på mange småspill og jeg har veldig lyst til å prøve noe i den dur. Altså, små spill hvor du kontrulerer noe med piltastene og viser noe frem grafisk.

Hvilke språk er best egnet til noe slik? Jeg har ikke mulighet til å se på alt, men kunne tenke meg å se på C#, C++, Java eller noe liknende. Jo mer utbredt, jo bedre.

Endret av TheClown
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette har vært opp mange ganger,jeg er en stor fan av Python og annbefaler alltid det språket(av veldig mange grunner noen av dem her Promote Python)

Altså, små spill hvor du kontrulerer noe med piltastene og viser noe frem grafisk.

Pygame er bra.

Du bør lære deg spåket mere basic før en begynner med spill.

Det er mange poster om dette.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1203948

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar
Jeg ville ha anbefalt å starte litt på Visual Basic, for så å gå videre til C++/C#.

Dette gjorde jeg, og jeg angrer ikke!

Har man erfaring med PHP og Javascript, er etter min mening Visual Basic et stort skritt tilbake.

Ville sett på Python, evt Java eller C#.

Python kan også inteface med Java- eller C#-kode/objekter, via Jython og IronPython.

Lite aktuelt til småspill kanskje, men kan være nyttig for å utnytte Pythons styrker der de andre språkene stiller svakere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...