RamGuy Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Okay.. Jeg har en utrolig merkelig og smått frustrerende situasjon her. Jeg bestilte meg litt energidrikk fra USA rett før jul, nærmere bestemt 20 og 21 desember, til en verdi av ca 2'500kr norske kroner. Disse ble sendt fortløpende og ble delt opp i fire forsendelser, som ankom Norge ca 11.01.2010 i følge Posten sin sporing. Og 12.01.2010 ankom det mitt lokale postkontor (Hagan Postkontor) og siden det var hele fire forsendelser, og de faktisk veier endel og jeg ikke har bil-sertifikat, så tok jeg å bestilte hjem-på-dør levering på samtlige og ble tvunget til å betale med bankkort på dør, tror det hadde å gjøre med at det var oppkrav (toll) på noen av pakkene og derfor ble av en eller annen grunn verken kontant på dør, eller bankkort over nettet tillatt som betalings alternativ. To dager etterpå så dukker det opp en kar fra Posten til avtalt tid (hvert fall riktig dag) og hadde med mine fire pakker, men personer kavet noe vannvittig med bankterminalen og etter å ha prestert det å miste to av mine fire pakker i bakken på vei til døra, så ender det med at han, etter et par telefonsamtaler finner ut at han faktisk ikke klarer å få gjort klart så jeg kunne få betalt forsendingene, så han beklager seg og sier han må komme tilbake dagen etterpå. Smått oppgitt så må jeg se han forsvinne med pakkene mine igjen, og litt irritert av at jeg betaler posten et gebyr for å få levert noe til et avtalt tidspunkt ender opp med å måtte vente en dag ekstra, noe jeg syntes ikke holder mål i utgangspunktet, men ok jeg er ikke den som pleier å klage så jeg venter til neste dag på pakkene mine. Neste dag dukker det ikke opp noen kar fra Posten, ikke dag etter der igjen heller? Så jeg tar opp telefonrøret og ringer Posten for å sjekke hva i allverden som skjer og gjør helt klart at jeg ikke betaler full pris for noe som skulle bli levert hjem til meg på tirsdag kveld, når jeg ikke har mottatt det når det plutselig har blitt fredag? Da viser det seg visst at Posten bruker et ekstern selskap for disse utleveringene og de måtte sjekke opp nærmere for å se hva som hadde skjedd, for denne personen som hadde med pakkene mine ikke hadde fulgt protokollen og levert de tilbake til Hagan Postkontor slik som han egentlig skulle ha gjort. Senere får jeg beskjed at Posten ikke vet hva som skjer, da det eksterne selskapet påstår at vedkommende ikke kan love å utlevere noe dagen etterpå, da sånt må avtales minst to dager i forveien for å sette opp noe som kan kjøre ut. Dette var jeg egentlig fint lite interessert i å høre om, jeg har fire pakker som jeg skulle fått utlevert på tirsdag, og jeg ville egentlig bare vite hvor i allverden de befinner seg og når i allverden jeg kunne forvente å få dem? Så går det to uker uten noe som helst fra Posten? Til slutt føler jeg meg tvunget til å ta kontakt igjen, får da en helt annen saksbehandler som jeg må sette inn i saken helt fra starten av, hun måtte som første saksbehandleren sjekke opp dette nøyere og kunne gi meg noen vittig tilbakemelding direkte. I dag, det blir vell ca en uke etter jeg sist tok kontakt med Posten, om ikke enda lenger så mottar jeg et brev fra Posten Norge hvor de ber meg om å få de jeg har bestilt varene ifra til å kontakte Posten for at saken skulle kunne behandles videre? Nå sitter jeg altså her, med fire pakker som tydeligvis ingen i Posten aner hvor er, som jeg skulle fått utlevert (og faktisk fikk og har sett på døra mi her, men som ble tatt med tilbake igjen) for nesten 1mnd siden og må nå streve med e-poster til USA, til et firma som utifra Posten sin sporing ikke kan se noe galt, ettersom alt dette tullete som har skjedd i etterkant av at pakkene ankom Hagan Postkontor aldri har blitt registret ettersom protokollen tydeligvis ikke har blitt fulgt og pakkene har blitt rotet bort! Så folkene i USA klarer ikke helt å forstå hva som er galt, ettersom alt de kan sjekke opp er at pakkene faktisk har ankommet mitt lokale postkontor, så jeg sitte nå å ha problemer med å få dem til å fatte hva som har skjedd slik at de kan kontakte Posten for å få saken videre? Er det virkelig nødvendig at folkene fra USA MÅ blandes inn? Det er jo ingen tvil om hva som har skjedd her, jeg bestiller levering hjem på dør, mannen dukker opp og er tydeligvis ikke kompetent nok til å behandle bankterminalen og fatter ikke hva han da skal gjøre og følger ikke protokollene og da blir det bare rot og pakkene blir faktisk rotet bort i prosessen. Jeg syntes ikke dette er holdbart på noen som helst måte, at ting kan bli litt rotete og ta noen dager ekstra tid kan jeg svelge, men at jeg nå sitter 1mnd i etterkant og enda ikke har fått noe fornuftig svar fra Posten, ei heller har sett noe mer til disse pakkene som skulle bli levert for evigheter siden og tydeligvis har forsvunnet også må jeg oppå dette begynne å streve med å få folkene i USA til å kontakte Posten for at de skal foreta seg noe som helst virker for meg helt idiotisk og meningsløst? Man må da ha noen form for krav i en slik situasjon? En ting er om pakker går tapt under sending over dammen osv.. Men når Posten klarer helt på egenhånd å rote bort fire pakker som 12.01.2010 sto på trappa mi her er helt uholdbart syntes jeg, og nå virker det som de er tapt for alltid ettersom de ikke i løpet av flere uker har klart å spore opp eller foreta seg noe som helst? Lenke til kommentar
Zash Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Kontakt Posten og be om å få vite hvem du hadde på døren. Enten firmaet eller personen. Kanskje han har tatt pakkene dine? Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Jeg regner med at du har sendt en mail til posten i forbindelse med dette? Hvis ikke, så bør du jo gjøre det ASAP. Skal du ta saken videre, så hjelper det lite å referere fra en telefonsamtale. At posten ønsker kontakt med selger er heller ikke uvanlig. Det bør jo selvfølgelig være Postens oppgave å kontakte selger og ikke deg. Og forresten. Hva slags energidrikk er det du egentlig har bestilt? Det er ikke noe som er tvilsomt med tanke på lovlig innførsel? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 Nå kjenner ikke jeg til regelverke for innførsel av energidrikker, men ettersom disse varene faktisk har blitt og faktisk da gått igjennom fortolling, så burde da ikke være noe problem rettet til det? Hadde bankterminalen til har fyren fungert som den skulle, eller jeg bare plukket opp pakkene fra Posten på egenhånd så hadde jeg jo hatt drikkevarene her for 1mnd siden, så tviler sterkt på at det kan ha noe med saken å gjøre. Har jo importert drikkevarer som inneholder høyere koffein og B-vitamin nivå enn dette før, og det gikk jo rett igjennom tollen? Trodde ikke vi hadde noen klare grenser på slikt heller, du kan vell ta inn xx-antall liter med drikkevarer som har høyere enn så så mye koffein og B-vitamin innhold, men er ikke meg bekjent noen strengere regler enn som så hvert fall? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 For å være helt ærlig, så kan du nok bare bestille disse varene på nytt. Be firmaet i USA om å fakturere Posten Norge for den nye bestillingen, for denne skal da sendes uten ekstra kostnad til deg. Tror faktisk sender i slike tilfeller har plikt til å ordne opp med transportselskapet/ene uten at det skal være til noen ulempe for deg. Det er fordi transportselskapet er en underleverandør til disse selskapene, og ikke til deg. Disse pakkene er nok borte for alltid. Jeg har selv opplevd at Posten blant annet har kjørt ut en dør-til-dør pakke som var til meg, til helt feil person/feil adresse. Kan ikke ha sjekket legitimasjon, eller i det hele tatt ha tenkt, for vedkommende som har underskrevet for pakken har et etternavn som tilsier at han er mørk i huden (jeg er lys, og har et norsk navn). Den har selvsagt aldri kommet til rette, og jeg fikk kjeft av en av de sure kundebehandler-meggene på kundeservice da jeg to uker etter jeg først etterlyste pakken spurte om de hadde funnet ut noe. Jeg måtte da skjønne at slikt tok mer tid enn to uker (!). Har for øvrig aldri fått svar. (Har flere ganger snakket med kundeservice på Posten av forskjellige årsaker, og alltid får jeg noen sure kvinnfolk i andre enden... folkene på Postkontorene er greie). En annen gang ble mine pakker (Postoppkrav, til og med) levert til et firma som hadde et navn som lignet på navnet på gaten jeg bodde i. Dette var en pakke fra Komplett, og de ordnet opp lenge før Posten klarte å finne ut hva som hadde skjedd. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Posten har en sær rutine på at avsender må etterlyse pakkene som de noen ganger er noe nazi på. Føgende mail til nettbutikken i USA holder. "Hi. The product I ordered from you X/X arrived at my local Post Office, but they managed to loose the packages when they should deliver them to me(!). The Norwegian Post has a rule that says that packages belongs to the sender until they are delivered, so I will need you to contact Mr. X at MrX@ posten.no (kundebehandleren du har snakket med) with the tracking numbers, and the following text: "The shipments with tracking numbers XXXX XXxX and XXXX has not reached our customer. Please investigate this matter appropriately, and refund us with the shipments total value of XXXXUSD (summen på varene inkl. frakt) if your are not able to locate this shipment which you apparently have lost in transit" I am sorry to trouble you, but they need the sender to contact them." Avklar med kundebehanlderen hos Posten a firmaet skal ta kontakt med hun/ham direkte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå