Welle2k Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Hei Dama mi bestemte seg for ca halvannet år siden og kjøpe seg en PC på elkjøp, en LG til 12000. Vet ikke helt hva slags modell og slikt den er men det er ikke så viktig i denne sammenhengen. Den har problemer med at den er utroooolig treig, og driver og slår seg av hele tiden, den har hvert på reprasjon 2 ganger nå, og har den nå på reprasjon for tredje gang. Begynner og bli ganske lei siden det er snakk om mye penger og den yter ikke etter hva den ble solgt til. Så fort jeg foreksempel bruker Facebook, internett generelt, Word, osv så slår den seg av, og etter min PC erfaring så er dette en PC som ikke burde kostet mer enn en EEpc. Men prøv og si det til en ivrig samboer. Det jeg lurer på er hva slags garanti har jeg på dette? Er det mulig og få pengene igjen, har jeg krav på og få nytt produkt eller et annet pc produkt til samme pris? Det må jo være ett eller annet jeg kan få gjort for og få hevet kjøpet, eller få noe som helst kompensasjon. Men jeg er litt usikker på rettighetene mine som forbruker i dette tilfellet. Tar godt imot all hjelp. Takk på forhånd. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Min teori: Maskinen er fullstappet av virus, malware og annet dritt. Da er det ikke pc'n som er dårlig. Lenke til kommentar
Welle2k Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 Det er desverre ikke tilfelle. Har reintallert vista 2 ganger og nå ligger det Windows 7 på den. Med akkuratt samme problemet. Kjører nod32 på den. Har aldri hatt noe virus problem. Den kjempekjapp etter jeg installerer Windows 7 men den slår seg av. Lenke til kommentar
Kaaz Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Du har 3-5 års reklamasjonsrett på slike produkter i følge forbrukerkjøpsloven. Når du har reklamert på en feil tre ganger og de ikke har klart å reparere den har du krav på et nytt produkt eller å få kjøpet omgjort. Ring til Forbrukerrådet og be om råd for hvordan du skal gå fram. http://www.forbrukerradet.no/ Lenke til kommentar
nomore Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Du har 3-5 års reklamasjonsrett på slike produkter i følge forbrukerkjøpsloven. Når du har reklamert på en feil tre ganger og de ikke har klart å reparere den har du krav på et nytt produkt eller å få kjøpet omgjort. Ring til Forbrukerrådet og be om råd for hvordan du skal gå fram. http://www.forbrukerradet.no/ En liten korrigering. Forbrukerkjøpsloven sier at man har 2 års reklamasjonsfrist på varer kjøpt i Norge eller fra butikker som henvender seg til norske forbrukere. For varer som er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år(som eg mener en maskin er) så er det 5 års reklamasjonsfrist. Og selger har rett på to avhjelpsforsøk, ikke tre, for samme mangel. Dersom samme mangel viser seg en tredje gang kan selger kreve å få påvist mangelen og avvist forhold som skyldes forbruker, men ikke krav på å forsøke å reparere mangelen. Da kan forbrukeren kreve heving. I dette konkrete tilfellet så har ikke selger blitt opplyst om problemene heller, så her kan man ikke kreve annet enn at selger ser på maskinen for å se om det er noe galt eller ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå