GeCcO Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 ja, topicen sier vel hva jeg er ute etter, er det noen webshopper (i norge) som selger AMD XP2400 med garantert AIUHB stepping hvis man spør dem etter det ? Lenke til kommentar
larsos Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Er ikke alle XP2400 men AIUHB stepping ? Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Alle 2400 er T-bred B, men alle er ikke AIUHB. Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 5. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2003 ingen som vet om noen firmaer som man kan kjøpe aiuhb steppings cpu'r fra ? Lenke til kommentar
It's me Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 ingen som vet om noen firmaer som man kan kjøpe aiuhb steppings cpu'r fra ? Jeg har et godt råd til deg. Sjekk webshopguiden og ring butikk etter butikk til du finner noen som har den. Gjorde jeg, og fikk det jeg skulle ha etter ca 5 telefoner. Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 6. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2003 ingen som vet om noen firmaer som man kan kjøpe aiuhb steppings cpu'r fra ? Jeg har et godt råd til deg. Sjekk webshopguiden og ring butikk etter butikk til du finner noen som har den. Gjorde jeg, og fikk det jeg skulle ha etter ca 5 telefoner. tenkte jeg skulle gjøre det, komplett "hadde ikke mulighet" til å sjekke noe sånt på lageret (ikke uventet), skal sende mail til andre webshopper i dag så får man se Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 ingen som vet om noen firmaer som man kan kjøpe aiuhb steppings cpu'r fra ? Jeg har et godt råd til deg. Sjekk webshopguiden og ring butikk etter butikk til du finner noen som har den. Gjorde jeg, og fikk det jeg skulle ha etter ca 5 telefoner. Hvor kjøpte du fra da ? Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 ingen som vet om noen firmaer som man kan kjøpe aiuhb steppings cpu'r fra ? Jeg har et godt råd til deg. Sjekk webshopguiden og ring butikk etter butikk til du finner noen som har den. Gjorde jeg, og fikk det jeg skulle ha etter ca 5 telefoner. Hvor kjøpte du fra da ? Ja, nå må du ut med det. Jeg har lyst på en som klokker ettersom jeg fikk levert feil prosessor her om dagen Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Her finner dere noen steppinger ! http://www.cpudatabase.com/CPUdb/index.cfm Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Her finner dere noen steppinger !http://www.cpudatabase.com/CPUdb/index.cfm Joda, det er jo vel og bra det, men hvilke webshopper har det inne? Lenke til kommentar
It's me Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 ingen som vet om noen firmaer som man kan kjøpe aiuhb steppings cpu'r fra ? Jeg har et godt råd til deg. Sjekk webshopguiden og ring butikk etter butikk til du finner noen som har den. Gjorde jeg, og fikk det jeg skulle ha etter ca 5 telefoner. Hvor kjøpte du fra da ? Ja, nå må du ut med det. Jeg har lyst på en som klokker ettersom jeg fikk levert feil prosessor her om dagen Må skuffe dere, men jeg kjøpte den siste de hadde på Absolutt Data. Lenke til kommentar
formann Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Jeg har holdt av en 2400+ AIUHB 0304SPJW med batchnummer 0049. Derfor tror jeg kanskje jeg klarer å få tak i noen fler av samme type.. jeg skal sjekke på mandag, og gir dere svar så fort jeg vet noe. Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Jeg har holdt av en 2400+ AIUHB 0304SPJW med batchnummer 0049.Derfor tror jeg kanskje jeg klarer å få tak i noen fler av samme type.. jeg skal sjekke på mandag, og gir dere svar så fort jeg vet noe. Det hadde jo vært kjempefint, og batchnummer 0049, den må jo ha bra potensiale! Men SPJW, hva står egentlig det for , og hva slags betydning har det? Lenke til kommentar
formann Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Jeg har holdt av en 2400+ AIUHB 0304SPJW med batchnummer 0049.Derfor tror jeg kanskje jeg klarer å få tak i noen fler av samme type.. jeg skal sjekke på mandag, og gir dere svar så fort jeg vet noe. Det hadde jo vært kjempefint, og batchnummer 0049, den må jo ha bra potensiale! Men SPJW, hva står egentlig det for , og hva slags betydning har det? Rappet noen linjer fra: http://lowyat.isentral.com/guides/athlonxp/ "WPMW, SP1W, XPMW, XPCW, MPMW have no special meaning to the end-user, but according to the AMD Athlon XP Thoroughbred B Datasheet, the Third alphabet out of these 4 alphabets represents the number of production run/batch on a particular production date. For example, A represents the first batch of product on that week, B is the second batch, C is the third batch and so on; It therefore can be said the first few batches have the best quality and purity, made from the purest wafer and finest assembling. Other than A, B, and C, M represents the combined lots from many batches which cannot pass the Quality test (QC) for labeling as higher model like 2700+ but still can be marked as 2400+ for example. Other than M, they are many alphabet out there eg. R, I, S, and even digits like 1 to 9. Codes with digits are deemed to be one of the poorest quality wafer, like SP1W. They have been combined and re-combined again after abandoning the poorer one from other batches. They are not finished at one go, instead they are finished after several runs of producing, which means they may fail the QC and passed to re-labelling line (Just my guess.) That's why, those with codes like XPCW and WPCW can be overclocked to unexceptional levels even with default voltage !!" Jeg skal være helt ærlig og si at jeg ikke skjønte stort av det.. men jeg skal lese det igjen om en time, for da er jeg litt mer våken... Lenke til kommentar
Endre Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Kjøpte en XP2400 på PSdata for noen uker siden, da den var på tilbud, og det er en AIUHB :smile: Lenke til kommentar
formann Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Kjøpte en XP2400 på PSdata for noen uker siden, da den var på tilbud, og det er en AIUHB :smile: Hvordan klokker den da? Lenke til kommentar
Endre Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Hvordan klokker den da? Vet ikke helt enda, har foreløpig bare enn drittkjøler (Igloo 26dB). Med denne kjøleren får jeg den ihvertfall fint over 2,3ghz med fsb over 190 uten så altfor høy spenning. Spent på hvor høyt jeg kommer med ny kjøler, tenker det blir en SLK900, eller kanskje 800 siden jeg har A7N8X. Og forresten, takk for den artikkelen, visste ikke mye om stepping, nå vet jeg at det er en nedgradert XP2700. Hvis noen er interessert, her er hele koden: AXDA2400KV3C 911236270294 AIUHB0304SPCW Lenke til kommentar
formann Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Hvordan klokker den da? Vet ikke helt enda, har foreløpig bare enn drittkjøler (Igloo 26dB). Med denne kjøleren får jeg den ihvertfall fint over 2,3ghz med fsb over 190 uten så altfor høy spenning. Spent på hvor høyt jeg kommer med ny kjøler, tenker det blir en SLK900, eller kanskje 800 siden jeg har A7N8X. Og forresten, takk for den artikkelen, visste ikke mye om stepping, nå vet jeg at det er en nedgradert XP2700. Hvis noen er interessert, her er hele koden: AXDA2400KV3C 911236270294 AIUHB0304SPCW FYY faen i hel***.. du din heldige jævel. Du har fått en CW. Grattis. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 FYY kjøss i hel***.. du din heldige jævel. Du har fått en CW. Grattis. CW? OG det vil si? Den skulle klokke ganske så bra altså? Lenke til kommentar
formann Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 FYY kjøss i hel***.. du din heldige jævel. Du har fått en CW. Grattis. CW? OG det vil si? Den skulle klokke ganske så bra altså? 0304SPCW de pleier å klokke grusomt bra. OG det kan stemme med standard spenningen din også. Er du helt sikker på et det er en 2400KVT3C? da er det i så fall en 1.4v cpu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå