Gå til innhold

Problemer med WPA/WEP-kryptering

snopp

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har satt opp et trådløst nettverk hjemme, og grunnet diverse problemer med WPA-kryptering valgte jeg isteden å kjøre en helt ordinær WEP-kryptering. Etter dette har jeg hatt fem forskjellige pc'er oppe og gå på det trådløse nettet uten problemer.

Forrige dagen kom samboeren hjem med en ny jobb-pc og skulle koble seg opp på nett, men uten hell. Det kan virke som om pc'en hennes uten unntak forsøker å koble opp via en WPA-kryptering, og dette går naturlig nok ikke. Når jeg derimot går inn på nettverket og de avanserte innstillingene, velger "shared" og WEP med tilhørende passord så endrer nettverksikonet nederst til høyre seg, og den står og jobber for å komme seg på nett. Under status står det "validating identity", men man får likevel gått inn på diverse nettadresser. Etter en stund kobler den seg bare ned igjen, og man er like langt.

Prøver man å koble seg opp på nett via "vis tilgjengelige nettverk" og "koble til" (altså via den vanlige måten) så skjærer det seg helt. Det er her man da ser at det står "security enabled wireless network (WPA2)". Det er jo en WEP-kryptering jeg benytter i routeren...

Jeg forstår ikke så mye av dette her, jeg. I og med at jeg har hatt fem forskjellige pc'er oppe og gå på det samme nettverket (pluss to iPhones) så er ihvertfall det i orden etter hva jeg kan forstå. Hvor er det problemet ligger? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...