Stian Jacobsen Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Har nettopp kjøpt en ny pc i deler samt Windows 7. Jeg har et problem jeg ikke helt skjønner meg på. Stortsett alle programmer (inkl. system programmer) henger seg opp ("Svarer ikke"). Har søkt forum etter forum opp og ned men finner ikke svar, bare personer med samme problem (dog med beta og RC kandidater) Kan det være minne problem/Harddisk problem eller er det noe annet jeg burde sjekke? SPECS: AMD Phenom II X4 3.01GHZ 8 GB Ram 1,5 TB HDD Gainward GTX 260 1792MB Win7 Pro 64 Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Har du installert noen programmer? Isåfall, har problemet kommet etter installering av noe, eller har problemet vært der hele tiden, om problemet har vært der hele tiden så kan jo en reinstall kanskje være tingen å prøve. Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 Har nettopp reinstallert. Det eneste av programmer som er innstallert nå er skype, chrome og power iso. Har kjørt memtest nå uten noen error, samt at jeg har oppdatert bios. (Hovedkortet er Asus M4A79T Deluxe) Lenke til kommentar
Vial Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Høres ut som et minneproblem. Jeg hadde samme saken en gang, alt av minnetester sa at alt var ok. Så forsøkte jeg å ta ut minnebrikker konsekvent for å teste.. fant ut at en av de var defekt allikevel. Ellers forsøk å slå av indeksering. Sjekk også task manager for å se om det er noen programmer som bruker veldig mye CPU/Minne. Kan forøvrig også være CPU'en din. Bare å kose seg med feilsøking fremover altså Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 Høres ut som et minneproblem. Jeg hadde samme saken en gang, alt av minnetester sa at alt var ok. Så forsøkte jeg å ta ut minnebrikker konsekvent for å teste.. fant ut at en av de var defekt allikevel. Ellers forsøk å slå av indeksering. Sjekk også task manager for å se om det er noen programmer som bruker veldig mye CPU/Minne. Kan forøvrig også være CPU'en din. Bare å kose seg med feilsøking fremover altså Hmm.. Tror jeg snart ringer microsoft.. Har prøvd nå med å fjerne en og en rambrikke (etter minnetesten) og samme problem. Satte inn en annen prosessor, samme problem.. Det eneste jeg ikke har prøvd er å sette inn en annen harddisk eller skjermkort.. Men føler jeg ikke har energi til det :/ Merket litt endringer når jeg avsluttet skype (?) En annen ting jeg har lagt merke til er at Windows Task Host slutter å fungere med avsluttning, denne har vell med nettverket å gjøre? Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 Ok. Når jeg tenker over det, så begynte problemene etter jeg tok ut 1.stk harddisk (ikke primære) og det ene dvd-drevet.. Her er et bilde av pc'n når jeg nettopp har startet opp, og kun startet handlings sentret http://bildr.no/view/591653 Lenke til kommentar
johome Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 (endret) Installerte du OS'et mens begge diskene var tilkoblet ? Endret 18. februar 2010 av johome Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 Installerte du OS'et mens begge diskene var tilkoblet ? Første gangen ja.. så fikk jeg problemer, formaterte å installerte på nytt Lenke til kommentar
TCi Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 (endret) Er sannsynligvis et programvareproblem. Kan være en driver. Start opp i sikkerhetsmodus og sjekk om problemet er til stedet. Om det ikke er det anbefaler jeg at du installerer Windows 7 på nytt. Og dermed tar en driver av gangen og starter maskinen på nytt mellom hver komponent. Ikke installer noe fra Windows Update i første omgang. Endret 18. februar 2010 av TCi Lenke til kommentar
Eivor Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 (endret) Var ute for det samme. Det viste seg at det var den trådløse USB musa (prøvde alle USB-porter) som var problemet (prøvde mange) Med kablet mus fungerte alt normalt. Har litt avstand fra Pc fordi den er koblet til TV-en. Fant forøvrig tilslutt ei trådløs mus som fungerte. Endret 19. februar 2010 av Nils Steinar Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 19. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2010 Er sannsynligvis et programvareproblem. Kan være en driver. Start opp i sikkerhetsmodus og sjekk om problemet er til stedet. Om det ikke er det anbefaler jeg at du installerer Windows 7 på nytt. Og dermed tar en driver av gangen og starter maskinen på nytt mellom hver komponent. Ikke installer noe fra Windows Update i første omgang. Har nettopp re-installert og har samme problem.. @NilsSteinar: Har kablet mus, men skal prøve å bytte litt om på usb-portene.. Har en liten magefølelse på at det er enten harddisken eller nettverkskortet (internt) som er problemet Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 (endret) Dette lukter Hardware problem i mine øyner. Mulig BIOS, har dere sett om hovedkortet deres har BIOS oppdatering med Win7 i tankene? Jeg vet at flere har hatt dette etter lanseringen av Win7. Kan jo også se litt påWindows Compatibilty Center og se om det er noe der. Endret 19. februar 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 19. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2010 Dette lukter Hardware problem i mine øyner. Mulig BIOS, har dere sett om hovedkortet deres har BIOS oppdatering med Win7 i tankene? Jeg vet at flere har hatt dette etter lanseringen av Win7. Kan jo også se litt påWindows Compatibilty Center og se om det er noe der. Har oppdatert til siste versjon av bios. Merket "win7 compatible" Lenke til kommentar
Eivor Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Er sannsynligvis et programvareproblem. Kan være en driver. Start opp i sikkerhetsmodus og sjekk om problemet er til stedet. Om det ikke er det anbefaler jeg at du installerer Windows 7 på nytt. Og dermed tar en driver av gangen og starter maskinen på nytt mellom hver komponent. Ikke installer noe fra Windows Update i første omgang. Har nettopp re-installert og har samme problem.. @NilsSteinar: Har kablet mus, men skal prøve å bytte litt om på usb-portene.. Har en liten magefølelse på at det er enten harddisken eller nettverkskortet (internt) som er problemet Søren au, det hadde i alle fall vært en enkel løsning. Et typisk tilfelle av ATIF... Lenke til kommentar
TCi Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Du kan prøve å deaktivere alt av interne komponenter i BIOS og se om problemet forsvinner. Om ikke ta ut komponentene i maskinen. Helst så mye som mulig. Om problemet er der fremdeles kan det være hovedkortet. Har du forresten testet å installere på en annen harddisk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå