pos64 Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Problem med Honda Civic 1,4 is 1997. "Check engine" lyset kom på under kjøring, jeg kom meg hjem og prøvde å starte motoren uten hell. "check engine" lyset er ute og alt ser normalt ut. Har sjekket at det er gnist på pluggene og bensinpumpa går og det er bensintrykk frem til injektorene. Måler strøm (+) i begge ledningene til injektorene - går ut fra at problemet ligger her siden de ikke åpner for bensin. Har prøvd å bytte å bytte styreenhet og "fuel main relay" uten hell, får ikke frem noen feilkoder fra styreenheten når jeg sjekker denne for feilkoder. Sikringer er også ok. Hvor kan feilen ligge? Lenke til kommentar
War Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Sett samme problem på Honda H-RV, da kunne det være dette: En del har du sjekket allerede. Bilden det er snakk om skal på verksted nå så jeg kan legge inn hva de finner som feil her om du ikke har fått hjelp da. Sjekke tennpluggen ved å skru den ut, kommer det gnist?Skru løs slangen rett før innsprøytningsanlegget for å se om det kommer bensin. Kommer det ikke bensin så kan det være pumpa som har gått eller er tett,det går an å snu + og - for å la den kjøre andre vegen for å se om det som er tett løsner. Evt også sjekke bensinfilteret. Har du sjekket alle sikringene? Ventilene kan ha låst seg i åpen posisjon så det ikke blir noe trykk, da må de justeres på verksted. Kondens kan det jo være. Kortslutting så tenningen ikke får strøm og da dør også batteriet til slutt. Lenke til kommentar
pos64 Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 Motoren starter når jeg sprøyter startgass inn i innsuget, så den fungerer i seg selv. Fint om du legger inn hva som er feil med H-RVen når du finner ut av det. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 + i begge kablene til dysene høres ikke riktig ut. Sjekk stikket til styreenheten ordentelig. Kan være brudd/overledning i ledningene til dysene en plass, men sannsyligheten for at så mange ledninger ryker er ikke tilstede. Ikke på en japse. Regner med at du får samme mål på alle dysene. Spenningspulsene er også veldig raske så ikke alle voltmetere klarer og holde følge. Tikker det i dysene? Hva slgas ohm verdi får du over dysa og er den lik på alle? Merk også at pumpa går hele tiden mens du kjinner og ikke et par sekunder og stopper. Det eneste som har "makt" nok til og stoppe dysene sånn er svinghjulssignalet. Hvis det signalet mangler kuttes bensin og gnist. Du har gnist siden den fyrer på startgass, så da er svinghjulsensoren og den kretsen utelukka. Dette signalet omformes til noe jeg kaller "trigger" og sendes videre. Det vil gå til eller via "fuel main relay" som du allerede har bytta eller via et tennings slutttrinn. Noen har tennings sluttrinnet intigrert i styreenheten, men som oftest sitter det utafor en plass og er "slite-del". Siden pumpa går er nok feilen et sted etter "fuel main relay" så det neste i den kretsen er tenningsslutt trinn eller styreenhet. Tenningsslutt trinnet kan også sitte inne i fordeleren hvis du har sånn komplett japse dings Sitter det i styreenheten har du allerede bytta den Hvor alle disse duppedingsene sitter på civic aner jeg ikke. Prøv reservenøkkel kanskje det er startsperra. Spark til høyre bakhjul. Bygg om til forgasser. Lenke til kommentar
War Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Verksted fant ingen feil, den startet av seg selv ved å kobble strøm fra NAF-bil og holde inn starteren i 10min. Lenke til kommentar
pos64 Skrevet 9. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2010 Fant feilen - det var sikring #15 - alternator som var gått, må ha oversett den da jeg feilsøkte første gang. Skifta til ny 7.5 amp.sikring og motoren starta på første forsøk. Antagelig kortslutning ifm denne "service bulletin": http://www.tegger.com/hondafaq/tsb/civic/x99-029e.pdf Lenke til kommentar
War Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Bra du fant feilen, da min sikring gikk (vindusviskere) Måtte jeg ta ut en og en og lyse gjennom med lys for å se det. Merk 1 post med løst-flagget. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 (endret) Mystisk, men fikk inn en 97mod civic på jobben i dag med akkurat samme problem? Var det din?? Blå bil med svær stereo. Denne har Nissan insp. med en form for Nats startsperre. Alt går gjennom dynamoen. -Bytt sikring til alternator (7,5A). Dette vil antagligvis løse alt. -Dynamoen kan være problemet. Rens stikket på baksiden av dynamoen. Går 4 ledninger inn der. Hvis sikringen ryker igjen. -I værste fall brudd i kabelstrømpa som går under innsuget. Kommer til fra undersiden. Ser det løste seg, men lagde post fordet Endret 9. mars 2010 av Mekker`n Lenke til kommentar
pos64 Skrevet 9. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2010 Nei, det var ikke min. Takk for tipsene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå