Lurifaksen Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Har kildekoden til et lite program som jeg skal fikse litt opp i - egentlig bare utseende. Jeg er totalt nybegynner på dette området, så kan noen gi meg et tips til hva jeg trenger? Hvilket program jeg bør bruke? btw, jeg lager GUI i "et GUI" sant!? - det lages ikke med kode vel :o Lenke til kommentar
BHJM Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 tror du må lare litt grunnleggende før du begynner å lage GUI.. GUI lages i en kombinasjon av kode og drag and drop item i IDE'et til MSVC++. Sikkert tilsvarende i andre "proffe" kompilatorer---- lykke til Lenke til kommentar
Langly Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 GUI lages med kode, men det finnes IDE'er som lager koden for det, som f.eks M$VS, men hvis du vil ha noe kontroll over hva som skjer lønner det seg å programere GUI'en selv Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 6. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2003 omg... Trodde hvertfall at akkurat den delen ble laget uten kode... Da tenker jeg det ikke er håp for meg. "drag and drop item i IDE'et til MSVC++" - hva vil det si? Lenke til kommentar
Langly Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 hehe.. Vil iikke ta fra deg alt motet.. det går ann å "tegne" gui i M$ VS, men når du har fått nok kunnskaper så kan det være en ide å begynne å kode GUI'en selv slik at du får mer kontroll over hva som skjer. Men men.. man kommer langt nok med å bare tegne den også... Bare begynn å kode det.. så kommer det etter en liten stund Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 9. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2003 ah.... Regner med det koster penger. Det finnes vel ikke en trial versjon? Bladde gjennom MS sine sider, men fant ingen trial der... Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 MicroSoft Visual Studio heter det, og det koster vanligvis penger, men du kan jo finne noe på nettet som ligner (?). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå