Colado Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Heisann, har bygd ferdig pc'en min nå og vil sette den opp. Koblet til skjermen og alt i riktig slots osv.Når jeg starter den, jobber prosessoren, vifter på skjermkortet og alt, men skjermen er svart. Når jeg tar ut kabelen til skjermen kommer det no signal. Har prøvd og ta skjerm kabelen i mange forskjellige sloter, men ingenting funker. Pcen er: Skjerm: Samsung 21,5 LCD Syncmaster 2233SN Hovedkort: ASUS M4A785TD-V EVO Ramm: Crosair Dominator DDR3 1600MHz 4GB CL9 Skjermkort: Sapphire Radeon HD 5770 1GB GDDR5 Prossesor: AMD Phenom II X2 545 Hjelp meg! Desperat nå) Lenke til kommentar
naits150 Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Prøv å sette inn kun èn av ram brikkene, og prøv igjen. Hvis det ikke funker, prøv med èn annen brikke. Koble ut allt av unødvendige tilkoblinger (ekstra lydkort, ekstra HDD osv). Da får du ihvertfall eliminert noe. Lykke til! Lenke til kommentar
Colado Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Gjort det, og tatt ut skjermkort, ramm og prosessor. Og funker heller ikke. Da denne pc'en er ny så er det ikke noe programm vare heller, prøve og sette in driveren til skjermkortet eller oprativsystem? Endret 17. februar 2010 av Colado Lenke til kommentar
Colado Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Koblet endel ledninger på nytt nå, men ingenting skjer. Trykker på cd-rom så går den ut, men den går automatisk inn også, hva skjer her? EDIT: jeg trenger den ikke på nett eller? Endret 17. februar 2010 av Colado Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Har du en annen cpu du kan teste med? Det kan hende hovedkortet ditt har en gammel BIOS som ikke støtter denne prosessoren, du må ha versjon 0203 eller høyere. http://asus.com/product.aspx?P_ID=fcsXWSxn...&templete=2 Vet ikke om det er dette som er feilen, men har opplevd slike symptomer før med BIOS som ikke støtter CPU'en. Du kan sjekke versjonen som følger med ved å se på hovedkortet ditt: http://support.asus.com/technicaldocuments...SLanguage=en-us EDIT: Link fungerte ikke.. Endret 17. februar 2010 av iskaldcola Lenke til kommentar
Colado Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 Har ikke det nei, men ifølge komplett.no og den intruksjons boka til hovedkortet skal prossessoren passe. Og vi finner fortsatt ikke feilen.. Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Ok. Hvis du tar ut alt du ikke trenger for å starte maskinen (HD, skjermkort, 1 rambrikke osv), bruker integrert skjermkort og resetter BIOS, er det ingen forskjell? Ingen pipelyder? BTW: har du husket strømkabel til skjermkortet? Endret 17. februar 2010 av iskaldcola Lenke til kommentar
Colado Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 Vi fant ut av feilen Hovedkortet trengte visst to strømkabler for at de kunne virke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå