Gå til innhold

Blir varene til Taxfree og andre butikker på flyplass scannet i sikkerhetskontroll?

John-B

Anbefalte innlegg

Har lurt en del på dette:

Etter at du har passert sikkerhetskontrollen er det som regel en del butikker. Hvordan får disse butikkene levert varene? Blir ALT scannet/undersøkt på samme måte som hånbaggasjen til passasjerene? Ville de oppdaget om leveransen på 100 flasker shampo, hadde én flaske med en annen væske som kunne brukes til å fremstille sprengstoff?

Om ikke det er tilfelle er det det endelige beviset på at sikkerhetskontrollen er et eneste stort sikkerhetsteater. Hvorfor skulle noen bry seg med å ta "eksplosivene" gjennom sikkerhetskontrollen, når de i stedet kan smugle det inn i en varelevering?

Jeg er med på at det bør være sikkerhetskontroll, hvor de mest åpenbare våpen blir avslørt (dvs, de som skal drepe på impuls). Men om det er et snev av planlegging bak terror-fosøket vil jo sikkerhetskontrollen ikke ha noe som helst å si.

Endret av John-B
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt av varer blir scannet, fra pølse til parfyme!

Er usikker på hva som er taushetsbelagt her, men våger meg til å si at hvor grundig ting blir kontrollert kommer an på avsender.

Det er forsåvidt ingen som åpner alle vodkaflaskene og smaker for å finne ut om det er nitroglyserin eller smirnoff i flaska.

Om ikke det er tilfelle er det det endelige beviset på at sikkerhetskontrollen er et eneste stort sikkerhetsteater.

Jeg er med på at det bør være sikkerhetskontroll, hvor de mest åpenbare våpen blir avslørt (dvs, de som skal drepe på impuls). Men om det er et snev av planlegging bak terror-fosøket vil jo sikkerhetskontrollen ikke ha noe som helst å si.

Sikkerhetskontrollen er et forebyggende verktøy. Som terrorforsøkene i den siste tiden har vist, får de som virkelig vil ha med seg sprengstoff ombord viljen sin.

Fordi jeg har flere år på flyplass bak meg, vet jeg utallige måter å få valgfritt objekt med seg inn på fly. Være det seg igjennom sikkerhetskontrollen eller på andre måter.

Det er forresten ikke anbefalt å prøve å lure med seg ulovlige gjenstander forbi sikkerhetskontrollen. Terrorforsøk og/eller planlegging straffes hardt :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...