Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor bare menn som kan vises nakne på TV o.l.?

TMB

Anbefalte innlegg

Hei...har lurt på dette en god stund.

Har sett flere dokumentarer på TV hvor det handler om kroppen under utvikling og at alle er forskjellige etc.

Husker spesielt én britisk dokumentar. En del av dokumentaren handlet om at en gruppe gutter og menn skulle testes i deres kunnskaper om jenter/kvinner og motsatt. Begge kjønnsgruppene besto av mennesker fra ca. 14 til 30 år.

Guttene fikk utlevert bilder av pupper og vagina på den andre gruppen der de skulle si hva de syntes og gjette hvilken bryststørrelse det var. Dette var closeups, man så ikke ansiktet eller resten av kroppen

Jentene fikk utlevert bilder av penis av guttegruppen og de skulle si hva de syntes så best ut o.l.

Guttene fikk vite om de hadde gjettet rett størrelse på brystene.

Mens jentene derimot, fikk se en film der alle guttene sto helt nakne og vinket til kamera, med closeup av de edlere delene.

Men man så aldri noe til en liknende video av kvinnene.

Dette er ikke det eneste tilfellet som det er sånn.

Hvorfor?

Endret av timb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo et poeng, dette her... syns kvinnfolka tar seg selv litt selvhøytidelig :p

Men jeg må jo lure på hvilke argumenter feministene kan komme med for å se seg enig i en sånn praksis, dersom de gjør det (noe jeg antar...). Tror ikke det fins ET gyldig argument for at det skal være sånn. Ja til mer dåse på TV!! :p

Lenke til kommentar

Sånn har det alltid vært, helt siden grekernes tid. Det var helt ok å fremstille greiene til menn (da helst som prepubertale gutters utstyr) i statuer, mens man så vidt fikk se damernes bryster.

Kvinnene tar seg selv høytidelig samtidig som gamle prester og religiøse overhoder fyker skinnhellig rundt med en moraliserende pekefinger! Dette går nok igjen i en ond sirkel a la høna og egget.

Endret av Beges
Lenke til kommentar

Appropo likestilling, klippet ifra likestillingsloven:

§ 1. (Lovens formål.) 
   Denne lov skal fremme likestilling mellom kjønnene og tar særlig sikte på å bedre kvinnens stilling.

Greit nok at det skal være likestilling mellom kjønnene, men da må man ikke spesifisere at ett av kjønnene er mer verdig likestilling enn det andre...(Ja jeg vet at det generelt igjennom tidene er kvinnen som har tatt støyten i likestilling, det unnskylder likevel ikke mitt poeng)

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...