blixbox Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Skal oppgradere maskina mi til Win7, prøver å dra nytte av Toshiba som er glade i kundene sine, så jeg har nettopp mottatt 2 plater, en som er en "forberedelses-plate" (skal gjøre maskina klar for å installere win7), og en plate der oppgraderinga ligger. Når jeg satte inn den første plata måtte jeg avinstallere noe av bloatwaren til Toshiba som lå på maskina, måtte deretter velge språk, da norsk (systemspråket på maskina) ikke var et av alternativene valgte jeg engelsk. Når jeg nå kjører oppgraderingsplata får jeg en feilmelding som sier at språket jeg har valgt ikke kan brukes, men at jeg kan sjekke denne nettsiden for å få informasjon om hvordan jeg kan utføre en "tilpasset oppgradering". Der står dat at når plata kjører skal jeg kunne velge tilpasset oppgradering, men jeg kommer ikke så langt en gang før feilmeldingen kommer opp. Må jeg kontakte Toshiba og be om en ny plate med norsk Win7 (kan ikke huske om jeg valgte OS-språk da jeg bestilte den)? Er det noen måte å endre systemspråket på OS'et? Er villig til å formatere og starte på nytt. Edit: Feilmeldinga som kommer : "The following issues are preventing Windows from upgrading: You can’t do a typical upgrade using an installation disc that’s different from the language installed on your computer. <a href='http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=142337'>Go online</a> to see how to install Windows 7 and keep your files and settings." Endret 17. februar 2010 av blixbox Lenke til kommentar
myhken Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Jeg vil uansett anbefale deg å ta en "clean install". Ta backup av viktige filer, og så følger du denne guiden: http://samfunn.myhken.com/?p=915 Kan spare deg for mye trøbbel. Direkte oppgraderinger kan skape masse problemer, så hvis ikke det er noe du virkelig må beholde, så formater og start på nytt. Lenke til kommentar
blixbox Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 Boota fra CDen, formaterte ene disken, og installerte på nytt. Hadde brukt Windows Enkel overføring, så fikk overført det meste av programmer og stuff jeg hadde på maskina fra før. Nå gjenstår det bare å vente på at Toshiba knoter seg til å oppdatere driverene slik at jeg slipper å plages med både fjernkontrollen og touchpad'en. Lenke til kommentar
Eivor Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Skal oppgradere maskina mi til Win7, prøver å dra nytte av Toshiba som er glade i kundene sine, så jeg har nettopp mottatt 2 plater, en som er en "forberedelses-plate" (skal gjøre maskina klar for å installere win7), og en plate der oppgraderinga ligger. Når jeg satte inn den første plata måtte jeg avinstallere noe av bloatwaren til Toshiba som lå på maskina, måtte deretter velge språk, da norsk (systemspråket på maskina) ikke var et av alternativene valgte jeg engelsk. Når jeg nå kjører oppgraderingsplata får jeg en feilmelding som sier at språket jeg har valgt ikke kan brukes, men at jeg kan sjekke denne nettsiden for å få informasjon om hvordan jeg kan utføre en "tilpasset oppgradering". Der står dat at når plata kjører skal jeg kunne velge tilpasset oppgradering, men jeg kommer ikke så langt en gang før feilmeldingen kommer opp. Må jeg kontakte Toshiba og be om en ny plate med norsk Win7 (kan ikke huske om jeg valgte OS-språk da jeg bestilte den)? Er det noen måte å endre systemspråket på OS'et? Er villig til å formatere og starte på nytt. Edit: Feilmeldinga som kommer : "The following issues are preventing Windows from upgrading: You can’t do a typical upgrade using an installation disc that’s different from the language installed on your computer. <a href='http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=142337'>Go online</a> to see how to install Windows 7 and keep your files and settings." Nå vet jeg ikke helt om dette dekker det du spør om, men om du installerer en engelsk verjon av Windows 7 så kan du forandre tastaturoppsett til norsk når installasjonen er ferdig. Du kan også laste ned norsk visningspråk, da vil den se ut som en norsk utgave. Eneste forskjellen er at det står "Velcome" i stedet for "Velkommen" under oppstart. Men, selve installasjonen må du klare på engelsk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå