bkf_94 Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Hei Jeg har lyst til å bli Spesial Jeger og planlegger å bli fallskjermjeger eller marinejeger under førstegangstj. og deretter Spes. Jeger noen år. La oss si min utanning er generell studiekompetanse og befalsskolen. Hva kan eg bli da (uten å utdanne meg til noe annet)?? Eg tenker mest på ansat i et privat sikkerhetsfirma, men hvor?? Og ikke si ''Skaff deg en utdanning, det er best'' Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 hvilken befalsutdanning skal du ta da? men hvis du bare tar befal uten noe spesialisering så kan du kanskje stille litt sterkere en vanlige personer i mellomleder stillinger. du sier privat sikkerhetsfirma, tenker du securitas eller PMC som det så fint kalles? Lenke til kommentar
bkf_94 Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 hvilken befalsutdanning skal du ta da? men hvis du bare tar befal uten noe spesialisering så kan du kanskje stille litt sterkere en vanlige personer i mellomleder stillinger. du sier privat sikkerhetsfirma, tenker du securitas eller PMC som det så fint kalles? eg er ikke helt sikker på spesialiseringen, eg visste ikke om den før nå Eg tenker på privatsikkerhetsfirmaer sånn generelt. Kan eg jobbe i securitas? Kan eg jobbe på lastebåter i Afrika?? Hvor kan eg jobbe?? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) du kan jobbe stort sett over alt, om du blir ansatt er jo en annen ting. skal du være vekter i securitas trenger du vekterkurs(som du kan ta i forsvaret) men vis du skal være mellomleder tror jeg ikke du trenger det. ja du kan sikkert jobbe på lastebåt som sjauer eller kaptein, så lenge du er kvalifisert. sånn som du tegner din tid i forsvaret kommer du til å være der en stund og du vil da ha mulighet til å ta endel kurs og få sertifikater og godkjenninger som er greit å ha i uttføringen av tjenesten og i arbeidslivet etterpå. det er lettere for deg å bestemme deg hva du har lyst til å jobbe med når du er ferdig i militæret og få deg relevant erfaring/opplæring/kurs o.l. under tjenesten. militæret gir deg grovt sagt muligheter til å utdanne deg i alt fra transport og IT fagbrev til flyger og kaptein av større båter bare for å nevne noe. Endret 17. februar 2010 av stich_it Lenke til kommentar
Goldshoten Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Evt. kunne du også fortsatt i Forsvaret som offiser. Men det er jo mange muligheter, da ekssoldater er svært aktuelle for private sikkerhetsselskaper, som jeg forutsetter at du snakker om. Eller så er det mye annet du kan falle tilbake på. (Krigs)fotograf er jo også en ting som kan være verdt å nevne. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 E-tjenesten kanskje? Lenke til kommentar
jayplay Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Du kan jo alltids prøve å komme inn i SIG? De har en god del jobber i afrika. Hvis du først er spes.jeger så ville jeg nok blitt der inntil videre... Rent akademisk sett så ville nok krigskolen vært det mest konkurransedyktige... Lenke til kommentar
DeviantFractal Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Har hørt mye bra om SIG-Uganda! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå