Simen1 Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Jeg bare lurer på om det har skjedd noen "overklokkings-ulykker" ved at noen har prøvd å skru opp FSB'en til de juksetallene som det reklameres med i stedet for faktisk frekvens. (f.eks 800MHz i stedet for 200MHz) ? Ingen som har vært skuffet over at Nforce2-kortet dems ikke ville mer enn 220MHz FSB når det står 333 eller 400MHz på pakka? Noen gode ulykkelige historier? Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 En venn av meg kjørte FSB'n opp på 266MHz (ja, hovedkortet hans gikk såpass høyt) og reboota. Var ikke mye skjermbilde der nei Men jeg tror ikke han ødela noe. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Hmm skriver du dette som en slags reaksjon på "størrelsen på en MB" debatten? Bare lurer siden det kan virke som du vil påpeke at det er en ulogisk bruk av Hertz her. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2003 Hmm skriver du dette som en slags reaksjon på "størrelsen på en MB" debatten? Bare lurer siden det kan virke som du vil påpeke at det er en ulogisk bruk av Hertz her. Hehe, som jeg fikk i en PM nå nettopp: Ser ut som du prøver å opplyse folket om diverse "hardware-stuff".. Først MB - nå 200MHz eller 800MHz FSB? Stå på, du gjør en bra, men vanskelig jobb! Ja, jeg prøver å drive litt "folkeopplysning" og avmystifisering av tall og uttrykk som blir brukt feil. Men jeg har også lyst til å høre om slikt ukorrekt språk har ført til fatale problemer for noen.. (For ikke å snakke om store ingeniørbragder som har gått skeis fordi noen ikke klarer å holde seg til internasjonale standarder. (f.eks millimeter og tomme -diskusjonen som har "spilttet" atlanterhavet ganske lenge) Lenke til kommentar
eatshorts Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Jeg har hørt om en kar ute på vestlandet som kjøpte seg pentium 4 med 800mhz rd ram. Da han overklokket prosessor og ram til dette nivået eksploderte pcen. Såkalt shrapnel (metallbiter som blir slengt avgorde fra en bombe) fylte hele rommet. Han døde av en rambrikke gjennom hodet. Tenk litt. Tror du virkelig noen har overklokket med fatale følger? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 eneste fatale kan vel være at du ødelegger hw... "fatale" ting skjer, overklokker man så burde man være forberedt på det. Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Jeg har hørt om en kar ute på vestlandet som kjøpte seg pentium 4 med 800mhz rd ram. Da han overklokket prosessor og ram til dette nivået eksploderte pcen. Såkalt shrapnel (metallbiter som blir slengt avgorde fra en bombe) fylte hele rommet. Han døde av en rambrikke gjennom hodet. Tenk litt. Tror du virkelig noen har overklokket med fatale følger? Med fatale følger mener han sikkert ødelagt pc eller komponenter som CPU , HK. osv. tenk litt selv sier jeg Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2003 Jepp, det var selvfølgelig det jeg mente. Fatalt for maskinvaren. Ingen flere gode historier? Ingen som har prøvd å kjøre rammen på skjermkortet sitt dobbelt så raskt som den skal kjøre? Ingen som har prøvd å kjøre PC2100 rammen sin på 2100MHz? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå