Gjest Slettet+5132 Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Åja, da er jo det ganske greit. Skal jeg velge spansk og spansk 2 på begge? Men hva med forhåndssvar, lønner det seg? Lenke til kommentar
Tkse Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 (endret) Litt usikker på om dette er riktig tråd. Holder på å lage en video til et skoleprosjekt og har funnet musikk som jeg ønsker å legge til videoen, men jeg vet ikke hvordan jeg kan klare å få tak i lydfilen. Noen som vet? Slenger med link til musikken: http://audiojungle.net/item/becoming/26267 Edit: Nvm... Endret 12. januar 2014 av Tkse Lenke til kommentar
anonym-123 Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 jeg har en undersøkelse om hva som er den mest populære middagsretten i norge så det hadde vært fint hvis dere kunne svare på denne: https://www.onlineundersokelse.com/s/c82bdcb På forhånd takk for hjelpen Lenke til kommentar
satser Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Har jobbet med norsk fordypningsoppgave, der jeg skal legge frem et foredrag på rundt 20-30 minutter. Jeg har valgt å fordype meg i språkutvikling, hvordan det er i dag med tanke på bokmål/nynorsk og hvordan veien vil se ut videre. Jeg er veldig interessert i å gjøre det bra på denne oppgaven, og er gjerne åpen for tips, om noen har noe smart å komme med. Så hvis noen vil være interessert i å lese gjennom den og si sin mening, så sender jeg den på pm! Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Jeg ser at mange forkurs kvalifiserer til bachelor-studie, gjelder dette også direkte sivilingeniør-studie? For det står nemlig bachelor så ble usikker på om det da kun gjaldt bachelor eller begge. Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 Holder på med litt repetisjon av spanske refleksive verb. Er litt usikker på om jeg har gjort det rett. Noen som kan hjelpe? Jugar Me Juego Te Juegas Se Juega Nos Jugamos Os Jugáis Se Jugan Hacer Me Hago Te Haces Se Hace Nos Hacemos Os Hacéis Se Hacen Det eneste som er feil her er at det blir ustedes juegan, ikke ustedes jugan. I tillegg så tror jeg ikke dette er refleksive verd, de er heller uregelrette verb og det er viktig å kunne skille. Spør din spansklærer for sikkerhets skyld. Lenke til kommentar
Alex T. Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Vet noen hvor mange programfag en må ha i 3.? Er det nok å velge fysikk 1, matematikk R2 og IT1? Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 (endret) Vet noen hvor mange programfag en må ha i 3.? Er det nok å velge fysikk 1, matematikk R2 og IT1? Du må fortsette med to programfag fra VG2. Det siste kan være hva som helst. Endret 9. februar 2014 av Henrik B Lenke til kommentar
Alex T. Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Vet noen hvor mange programfag en må ha i 3.? Er det nok å velge fysikk 1, matematikk R2 og IT1? Du må fortsette med to programfag fra VG2. Det siste kan være hva som helst. Har R1 og fysikk 1 i 2. nå, vil den ovennevnte fagkombinasjonen holde, eller er ikke matte innenfor de to programfagene? Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Du må ta Fys2 i 3. klasse, så er det greit, antar du skrev feil først. Lenke til kommentar
Alex T. Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Du må ta Fys2 i 3. klasse, så er det greit, antar du skrev feil først. Ja, skrev feil Mente selvsagt fys2, R2 og IT1 Lenke til kommentar
Kewkew Skrevet 22. februar 2014 Del Skrevet 22. februar 2014 Jeg skal mest sannsynlig begynne på vgs iddretsfaglig til høsten. Gjennom ungdomsskolen har jeg hatt spansk som fremmedspråk, men jeg har lyst til å lære et annet språk nå. Hvordan er det med å ta et nytt fremmedspråk på vgs i forhold til å ta det samme som jeg hadde på ungdomsskolen? Lenke til kommentar
The Redmen Skrevet 22. februar 2014 Del Skrevet 22. februar 2014 Det er godt mulig å ta et annet språk. Om du f.eks. hadde tre år med spansk på ungdomsskolen kan du ta to år med tysk på VGS. Er i vertfall slik på min skole, og regner med de fleste skolene har det samme tilbudet. På min skole var det faktisk en del som måtte ta to år med et nytt fremmedspråk, da ikke alle fikk plass på det de hadde på US. Lenke til kommentar
Tkse Skrevet 22. februar 2014 Del Skrevet 22. februar 2014 På min skole måtte du ta det fremmedspråket du hadde fra ungdomsskolen. Men vist du ønsket å ta tegnspråk kunne du det, da dette ville gjelde som fremmedspråk. Lenke til kommentar
The Redmen Skrevet 22. februar 2014 Del Skrevet 22. februar 2014 Da er nok det beste å snakke med rådgiver eller noen du kjenner på den skolen du skal søke på. Det er også stor sannsynlighet for at dere får orientering om dette ved skolestart! Vi fikk i vertfall litt info før vi søkte på språk! Lenke til kommentar
Kewkew Skrevet 22. februar 2014 Del Skrevet 22. februar 2014 (endret) Men er det ikke noe med at hvis du tar fremmedspråket du hadde på ungdomsskolen, så får du færre timer siste året? Siden jeg vil gå studieforberedende, så går jeg tre år på vgs, om det har noe å si. Edit: Jeg skal skrive det på søknaden til vgs. Rådgiver sa at dette feltet bare gjaldt de studieforberedende linjene, så det er nok litt forskjell fra yrkesfaglig. Endret 22. februar 2014 av Barnål Lenke til kommentar
The Redmen Skrevet 22. februar 2014 Del Skrevet 22. februar 2014 Så lenge du hadde et fremmedspråk på VGS så kan du gå bare to år med fremmedspråk på VGS, uansett om du tar et nytt eller ei. Men du kan jo velge å ta et tredje år med fremmedspråk, selvfølgelig. Men gikk du f.eks. engelsk fordypning på US, så må man gå 3 tre år med fremmedspråk på VGS... Lenke til kommentar
Kewkew Skrevet 22. februar 2014 Del Skrevet 22. februar 2014 Ok, tusen takk for svar . Lenke til kommentar
Superman1 Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Er det noen som vet hvordan en langrennsløper bør trene for økt muskelstyrke? Lenke til kommentar
AppelsinMakrell Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Styrketrening? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå