Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Gratulerer så mye. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Gratulerer, hva slags oppgave fikk du? Lenke til kommentar
Sentenza Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Fikk 23 av 26 mulige på en samfunnsfag prøve med karakteren 5. Ser ikke hvordan det ikke kan være minst en 5+ Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 23 av 26 er 88% rett. "Kravet" for 6 pleier å være 90% Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Hvordan er det med snus og matteeksamen? Vil det være en reel sjangse for å bli tatt for fusk ved bruk av snus under del 1? Lenke til kommentar
HawkeyeFtw Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 (endret) Hvor vanlig er det å ha en del fridager nå under eksamensperioden? En venn av meg går på en annen skole og har omtrent ikke hatt så mye som en eneste skoledag med vanlig undervisnings, mens jeg har måtte gå hver eneste dag (med unntak av en felles lesedag, kan dog ha vært noen som hadde eksamen) og en valgfri lesedag. Kom i tillegg opp i matte og fysikk, som jeg gjerne ville hatt mer tid på å lese på enn å ha unødvendig undervisning. Tenker da spesielt på at jeg er nødt til å ha matte nå, selv om jeg er ferdig med matte eksamen (og derfor all matten på videregående). Har fysikk eksamen på torsdag og har vanlig skoledag imorgen... Endret 28. mai 2013 av HawkeyeFtw 2 Lenke til kommentar
Bluth Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 (endret) Du har rett på lesedager før eksamen. Edit: Ser ut som det faktisk er skolene som får bestemme dette selv.. Endret 28. mai 2013 av Bluth Lenke til kommentar
HawkeyeFtw Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Du har rett på lesedager før eksamen. Edit: Ser ut som det faktisk er skolene som får bestemme dette selv.. Jeg har kun hatt rett til èn lesedag, noe som er fantastisk tåpelig med tanke på at jeg kom opp i både matte og fysikk. Lærerene har også fått streng beskjed av rektor at det ikke er lov å gi fri fra timene. Dette inkluderer også hjemmearbeid/læringsoppdrag. Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Hvor vanlig er det å ha en del fridager nå under eksamensperioden? En venn av meg går på en annen skole og har omtrent ikke hatt så mye som en eneste skoledag med vanlig undervisnings, mens jeg har måtte gå hver eneste dag (med unntak av en felles lesedag, kan dog ha vært noen som hadde eksamen) og en valgfri lesedag. Kom i tillegg opp i matte og fysikk, som jeg gjerne ville hatt mer tid på å lese på enn å ha unødvendig undervisning. Tenker da spesielt på at jeg er nødt til å ha matte nå, selv om jeg er ferdig med matte eksamen (og derfor all matten på videregående). Har fysikk eksamen på torsdag og har vanlig skoledag imorgen... Jeg har ikke hatt ordinær skoledag siden 16. Mai, og neste skoledag for meg er dagen jeg blir trukket opp til muntlig eksamen Lenke til kommentar
HawkeyeFtw Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Jeg har ikke hatt ordinær skoledag siden 16. Mai, og neste skoledag for meg er dagen jeg blir trukket opp til muntlig eksamen Er nettopp dette jeg reagerer på. Skjønner ikke hvorfor vi er nødt til å ha skole når "alle" andre har fri. Helt idiotisk for de som faktisk kommer opp i fag man er nødt til å gjøre en skikkelig innsats i. Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Unødvendig bruk av ressurser, og jeg som trodde vår skole var ille fordi elevene ikke får ta ut en fridag for å bruke som studiedag. Lenke til kommentar
Linaria1 Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Vi har vanlige dager fram til 11. juni. Er helt idiotisk. Vi fikk en forberedelsesdag i et fag der det var en del av eksamen og ellers får vi ingen lesedager og må være til stede i alle timer. Lenke til kommentar
Flying Squid Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Har hatt fri i flere uker nå, uten om eksamen selvfølgelig. Skole til mandag da... Får også bruke studiedager til hva vi vil, noe mange benytter seg av. Lenke til kommentar
Tkse Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Greit. Jeg har RLE muntlig eksamen, på fredag og lurte på om noen har noen tips/innspill. Jeg sitter veldig fast og sliter med å komme opp med noe. Temaet er: Tanker om rett og galt. Slenger med oppgaven. Håper noen kan hjelpe meg litt. Har lite motivasjon etter at jeg ikke klarer å komme på noe! Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 (endret) Greit. Jeg har RLE muntlig eksamen, på fredag og lurte på om noen har noen tips/innspill. Jeg sitter veldig fast og sliter med å komme opp med noe. Temaet er: Tanker om rett og galt. Slenger med oppgaven. Håper noen kan hjelpe meg litt. Har lite motivasjon etter at jeg ikke klarer å komme på noe! Vel det handler om den etiske dimensjonen innenfor de forskjellige verdensreligionene, samt livsynshumanisme og filosofi. Du burde trekke inn de forskjellige etikkene: holdningsetikk, konsekvensetikk og moraletikk, og sammenligne mellom religionene og filosofien. Dette holder i hvert fall høy måloppnåelse i følge min religionslærer. Det hadde kanskje også vært greit å velge et omdiskutert undertema (f.eks.: abort, aktiv dødshjelp, genteknologi etc.) og ta utgangspunkt i dette ved at du trekker inn de ulike religioners og livssyns synspunkter. Endret 5. juni 2013 av Eksboks 1 Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 23 av 26 er 88% rett. "Kravet" for 6 pleier å være 90% Jeg hadde 23,5 av 25 rett og fikk 5 på min prøve. Trengte 24 poeng for 6'er Noen som vet hva som er høyest akademiske grad av Professor og Doktorgrad? Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Greit. Jeg har RLE muntlig eksamen, på fredag og lurte på om noen har noen tips/innspill. Jeg sitter veldig fast og sliter med å komme opp med noe. Temaet er: Tanker om rett og galt. Slenger med oppgaven. Håper noen kan hjelpe meg litt. Har lite motivasjon etter at jeg ikke klarer å komme på noe! Fikk en lignende oppgave da jeg gikk på ungdomsskolen. Vet ikke om du går på VGS eller ungdomsskolen, men jeg fikk veldig mye pluss for å ta opp dødsstraff og drøfte dette i forhold til problemstillingen husker jeg. Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 (endret) Jeg hadde 23,5 av 25 rett og fikk 5 på min prøve. Trengte 24 poeng for 6'er Er ikke noe absolutt ved de "prosentandelene", man ser gjerne an størrelsen på prøven, faget osv. Noen som vet hva som er høyest akademiske grad av Professor og Doktorgrad? "Professor" er ikke en akademisk grad, men en stilling ved universitetet. Du må gjerne ha en doktorgrad (PhD) innenfor feltet for å kunne få et professorat, men andre kan også få en professorstilling forutsatt at de har tilstrekkelig kompetanse (da tenker jeg spesielt på forskningserfaring) Professorer underviser gjerne i emner ved universitetet, driver med forskning og er med på å veilede kandidater som skal ta sine akademiske grader. Så for å svare på spørsmålet ditt så stiller de likt, men en professor er altså ansatt ved et universitet. Endret 6. juni 2013 av Webmaster Esso 1 Lenke til kommentar
Tkse Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 (endret) Fikk en lignende oppgave da jeg gikk på ungdomsskolen. Vet ikke om du går på VGS eller ungdomsskolen, men jeg fikk veldig mye pluss for å ta opp dødsstraff og drøfte dette i forhold til problemstillingen husker jeg. Tenker på det samme om dødstraff, men siden det står i bibelen, man skal ikke drepe. Er det da rett å drepe, en som f.eks har drept 10 stk allerede? Hvilke etiske tenkemåter kan vi drøfte her og hvordan? Endret 6. juni 2013 av Tkse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå