toblerone23 Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 "Det beste ved globalisering er at den dyrker annerledesheten og slår i hjel fasitsvarene". Er det riktig at den kulturelle globaliseringen gjør hverdagen lettere for de som går sine egne veier? Finn eksempler som går i mot eller underbygger påstanden. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Globalisering krever at man mener hver og en kan velge sin egen løsning, og sin egen sannhet. Og at det er helt greit. Konservative grupper som nasjonalister eller konservative kristne blir ikke godtatt, fordi globaliseringstanken skaper et skille mellom tolerante og intolerante mennesker. Blir du sett på som intolerant, blir ikke det betraktet som noen positiv annerledeshet. Den positive annerledesheten må være liberal for å kunne slå an. Lenke til kommentar
toblerone23 Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 (endret) Tusen Takk! Endret 9. oktober 2012 av Vaanessa Lenke til kommentar
toblerone23 Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 (endret) Du kan ikke ha fire programfag i VG3, du har bare tre(eller du kan, men det er slettes ikke nødvendig). Så matte som fellesfag finnes ikke i 3. klasse? For ellers vil jo de med P-matte velge tre programfag (i tillegg til matten), mens for oss med matte S2 trenger bare å velge to andre programfag. Det er riktig. VG3: 6t norsk 4t historie 3t religion 2t kroppsøving 5t programfag 1 5t programfag 2 5t programfag 3 Må alle på studiespesialisering ha historie 3.året? :O Jeg skal ta Fysikk og Kjemi neste år + R1 matte vil ikke ha historie :S Endret 9. oktober 2012 av Vaanessa Lenke til kommentar
Latias Skrevet 9. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2012 Må alle på studiespesialisering ha historie 3.året? :O Jeg skal ta Fysikk og Kjemi neste år + R1 matte vil ikke ha historie :S Ja, nyere historie er fellesfag i vg3. Du slipper ikke unna det. Lenke til kommentar
toblerone23 Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Må alle på studiespesialisering ha historie 3.året? :O Jeg skal ta Fysikk og Kjemi neste år + R1 matte vil ikke ha historie :S Ja, nyere historie er fellesfag i vg3. Du slipper ikke unna det. Jeg HATER historie, men hvordan er pensumet? Lenke til kommentar
Latias Skrevet 9. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2012 Ja, nyere historie er fellesfag i vg3. Du slipper ikke unna det. Jeg HATER historie, men hvordan er pensumet? Pensumet er ganske greit egentlig. Mye enklere enn eldre historie man har på vg2. Handler for det meste om diverse revolusjoner, samt alle de store krigene de siste par århundrene. Viktigste er å lære årsaker til og konsekvenser av hendelsene, så får man lett en god karakter. 1 Lenke til kommentar
toblerone23 Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Ja, nyere historie er fellesfag i vg3. Du slipper ikke unna det. Jeg HATER historie, men hvordan er pensumet? Pensumet er ganske greit egentlig. Mye enklere enn eldre historie man har på vg2. Handler for det meste om diverse revolusjoner, samt alle de store krigene de siste par århundrene. Viktigste er å lære årsaker til og konsekvenser av hendelsene, så får man lett en god karakter. Åja daså, men må man ha historie i vg2 også? "eldre historie. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 9. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2012 Pensumet er ganske greit egentlig. Mye enklere enn eldre historie man har på vg2. Handler for det meste om diverse revolusjoner, samt alle de store krigene de siste par århundrene. Viktigste er å lære årsaker til og konsekvenser av hendelsene, så får man lett en god karakter. Åja daså, men må man ha historie i vg2 også? "eldre historie. Det må man, ja. Pensumet der er etter min mening litt kjip. Alt fra antikken til de første revolusjonene på 1700-tallet. Skal dog ikke være så vanskelig å komme seg gjennom hvis man følger godt med i timen. 1 Lenke til kommentar
The Redmen Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Jeg var ikke klar over at vi skulla ha nyere historie 3. året. Trodde det kun var eldre historie på vg2. Positivt for meg, liker historie godt:) Lenke til kommentar
Latias Skrevet 9. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2012 Jeg var ikke klar over at vi skulla ha nyere historie 3. året. Trodde det kun var eldre historie på vg2. Positivt for meg, liker historie godt:) Blir likevel kun én historiekarakter på vitnemålet, og det er den man får i vg3. Lenke til kommentar
Bakitafrasnikaren Skrevet 21. oktober 2012 Del Skrevet 21. oktober 2012 (endret) Er det nokre her som er med i Kjemiolympiaden eller har vore med i den før? Har dokker noko litteratur som dokker anbefaler for å kunne hevde seg i finalen? Gibt es einige hier, die in den Chemieolympiad teilnehmen, oder die früher teilnahmen habt? Habt ihr einige Litteratur, die ihr empfehlt, um eine gute Leistung im Finale? Endret 21. oktober 2012 av Magnus_L Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Er det sånn privatisteksamener er fjorårets eller årets gamle offentlige eksamener? Slik at eksamen i høst i år er det samme årets våreksamen? Lenke til kommentar
Latias Skrevet 17. november 2012 Forfatter Del Skrevet 17. november 2012 Er det sånn privatisteksamener er fjorårets eller årets gamle offentlige eksamener? Slik at eksamen i høst i år er det samme årets våreksamen? Nei. Privatisteksamener er helt identiske med "offentlige" eksamener. Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Hvorfor er ikke alle skriftlige eksamener på datamaskin? Vi som går på vgs. har ikke skrevet prøver eller stiler for hånd siden ungdomsskolen (noen barneskolen). Lenke til kommentar
D02 Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 hvorfor datamaskin? Mye mer behagelig og lettere å rette feil. Lenke til kommentar
kwah Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Mye mer behagelig og lettere å rette feil. Ikke mer behagelig og ikke gjør feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå