Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skolekafeen - Løst og fast om skole

Anbefalte innlegg

Uff muntlig trekk i morgen tidlig. Hvor stor er sjangsen for at jeg kommer opp? VG1 SSP, kom ikke opp i skriftlig og bor i Østfold hvis det skulle ha noe å si.

Pleier å være rundt 20 % som kommer opp i VG1. Hvis dere hadde noen partier oppe til skriftlig på skolen, er sjansen veldig lav for å komme opp til muntlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oi, har dere eksamen så sent? Har hatt ferie i en uke, snart. Hadde muntlig eksamen sist fredag (8. juni).

Heh, den uka holdt vi fortsatt på med skriftlige eksamener. Skal opp til eksamen på tirsdag, så avslutning på onsdag. Blir deilig å bli ferdig med skolen!

Lenke til kommentar

Oi, har dere eksamen så sent? Har hatt ferie i en uke, snart. Hadde muntlig eksamen sist fredag (8. juni).

Heh, den uka holdt vi fortsatt på med skriftlige eksamener. Skal opp til eksamen på tirsdag, så avslutning på onsdag. Blir deilig å bli ferdig med skolen!

Sant nok. SIste skriftlige parti hos oss var 6. juni (Entreprenørskap 2), men de hadde muntlig 1. juni eller noe. Det er sikkert fordi skolen min er litt "spesiell". Internatskole med skole annenhver lørdag -> vi får lengre ferier. Derfor forhandler skolen frem tidlige muntlige eksamner, så ingen trenger å bli igjen etter avslutningsfesten.

Lenke til kommentar

Har skole helt til fredag om en uke, jeg... Helt meningsløst egentlig, for vi leverer bøkene i morgen, hvilket også er hull i hodet, ettersom noen trenger bøkene til eksamen. Vi har eksamen på tirsdag, og trekk er i morgen klokka 9, og leverer bøkene klokka 8...

Lenke til kommentar

Er'e mulig å ta opp tysk nivå 1 skriftlig eksamen som privatist, og da stryke de karakteren jeg fikk i tysk nivå 2?

Kommer aldri til å ha bruk for tysk, så da er det vel like greit å få bedre karakterer ved å ta nivå 1 istedet? Har hatt tysk på ungdomsskolen og tysk nivå 2 i to år på videregående.

Endret av Småpæng
Lenke til kommentar

Hvilken matte har man på vgs påbygg? 2P?

Hvilken bok brukes i år?

Ja, man har 2P på påbygg. Man kan velge å ta R1, S1 osv hvis skolen tilbyr det. Da faller 2P ut. Hvilken bok din skole bruker, aner jeg ikke. Forskjellige skoler har forskjellige bøker.

Lenke til kommentar

Så inderlig lei skole akkurat nå... Forsøker å skrive om den franske og industrielle revolusjon til muntlig eksamen på tirsdag, men går helt fullstendig i stå. Hater fag som historie hvor jeg må lese mye tullball som er overhodet uten interesse.

Lenke til kommentar

Jeg skal skrive en oppgave på hva som ligger i begrepet frelse i verdens største religioner (kristendommen, jødedommen, islam, hinduismen og buddhismen). Gjør rede for, og sammenlikn.

Trenger noen ideer og slikt, da boken ikke forklarer alt like bra. Kristendommen er greit, men i de andre religionene er det litt hardere.

Håper på svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...