Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skolekafeen - Løst og fast om skole


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-w7DZlO15

I forbindelse med mitt forrige innlegg i denne tråden lurte jeg på om noen kan svare meg på hva følgende ord er på norsk:

 

 

Mujer, verdad?, Cuanto tiempo!, puedo, vale, adonde?, tomais, jamon, empanada, Tomas algo?, un batido, de que sabor?

Lenke til kommentar

Noen spørsmål.

 

Vet at de avsluttende fagene for meg dette året er engelsk, naturfag, matte og noe annet. Er det karakteren jeg får til jul eller våren jeg får på vitnemålet?

Matematikk

Naturfag

Engelsk

Samfunnsfag

Geografi

.. men det visste du kanskje allerede? :!:

Endret av Webmaster Esso
Lenke til kommentar

Noen som vet om ei sånn skulderveske som har en del plass? Er 15 år og gutt, så vil ikke ha noe med ponnier eller annen dritt, som dere sikkert skjønner. :)

 

Noe sånt som denne? ;)

 

De selger lignende på veskebutikker. :)

 

Noe som den der ja. :) Tusen takk!

Har den selv. Bytt ut glidelåsen på hovedrommet og pc-rommet, de fucker seg lett så du må bytte dem en eller annen gang uansett. (De er av metall, ikke plast.)

Lenke til kommentar

I forbindelse med mitt forrige innlegg i denne tråden lurte jeg på om noen kan svare meg på hva følgende ord er på norsk:

 

 

Mujer, verdad?, Cuanto tiempo!, puedo, vale, adonde?, tomais, jamon, empanada, Tomas algo?, un batido, de que sabor?

 

Translate.google.no er din venn :)

 

 

Kvinner, ikke du, hvor lenge!, Kan jeg, ok, hvor?, Drink, skinke, pai, Tomas noe?, A milkshake, som smak?

 

Lenke til kommentar

Noen spørsmål.

 

Vet at de avsluttende fagene for meg dette året er engelsk, naturfag, matte og noe annet. Er det karakteren jeg får til jul eller våren jeg får på vitnemålet?

Det er selvfølgelig karakteren til våren som teller, men den karakteren tar jo utgangspunkt i alt du har gjort gjennom hele skoleåret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har rettslære 1 her?

 

Hvordan er det?

Hadde Rettslære 1 i fjor. Kan si at man lærer mye som man kan få god bruk for senere i livet, som rettigheter som arbeidstaker, kjøpsloven mm. Selve timene var ganske greie, læreren fortalte fra emnet og vi fikk drøfte endel eksempeloppgaver. Man lærer blant annet å løse hverdagskonflikter steg for steg, liste opp relevante lover og bruke rett rettspraksis. Drøfting er en stor del av emnet, å kunne tolke loven. Angrer ikke på at jeg gikk Rettslære 1, selv om jeg var eneste realist på kurset.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I forbindelse med mitt forrige innlegg i denne tråden lurte jeg på om noen kan svare meg på hva følgende ord er på norsk:

 

 

Mujer, verdad?, Cuanto tiempo!, puedo, vale, adonde?, tomais, jamon, empanada, Tomas algo?, un batido, de que sabor?

 

De jeg kan:

 

Puedo - Jeg kan

Vale - Ok

Tomais - Dere drikker

Jamon - Skinke

Tomas algo? - Vil du ha noe å drikke?

Mujer, verdad? - Kvinne, ikke sant?

Endret av stolavjens
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...