Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skolekafeen - Løst og fast om skole


Anbefalte innlegg

Hvis det var veldig mange som sank så sier vel det sitt...

Jeg vet ikke hvorfor de fleste sank så mye, men jeg skjønner hvorfor jeg sank. Jeg har rett og slett bomma, en del skrivefeil også ser det ut som om jeg avslutta litt brått. Alt fra og/å til vær/hver. Aner ikke hvorfor, pleier ikke å gjøre det. Gikk fra eksamen da eksamenstiden var ute med en egentlig god følelse og, men tok feil der ja :p

Endret av hakonvl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I innlegget du nå skrev fant jeg flere alvorlige feil. At du fikk femner som standpunktkarakter, vil læreren din slite med å forsvare. En 3-er mer riktig.

Bruker hverken like mye tid på å skrive et foruminnlegg som en skolestil, og leser ikke like nøye igjenom, så det kan godt hende læreren min kan forsvare den femmeren. Jeg ser heller ikke helt poenget med slike kommentarer, det har strengt talt ingen ting med saken å gjøre.

 

 

Uansett, jeg vil tro jeg skal klare å komme inn på SSP på Ås. Har hørt at snittet ligger på rundt fire et sted, og jeg bør teoretisk sett komme inn med 4.2. Er bare veldig kjedelig å synke i fra fem til tre. Var forsåvidt veldig mange som ligger på både fem og seks i standpunkt soms sank ned på tre og to i sidemål og hovedmål i klassen min, så har egentlig hatt flaks i og med at jeg fikk fire i sidemål.

 

Jeg skjønner frustrasjonen din. Men etter å ha lest dette og det forrige innlegget ditt, er det helt klart for meg at du ikke ligger på noen femmer. Er du heldig kan du få fire, men du ligger på en 3-er i mine øyne. Det er helt klart at norsklæreren din har satt feil karakter. Men med 4,2 kommer du inn på Ås. Selv har jeg søkt Frogn. Mitt snitt er 4,8, men jeg hadde nok kommet inn med 4,2.

Lenke til kommentar

Hanske, har som sagt ikke brukt mye tid på retting av disse foruminnleggene, i motsetning til skolearbeid og annet mer formelt. Synes også, på generell basis, at det blir for dumt å sette karakter på en person du ikke har lest mer enn to foruminnlegg av, uansett hvor flink du selv er.

 

Håper og tror jeg kommer inn på Ås, men tror uansett jeg tar en telefon eller sender en mail i morgen om kontoret på skolen er åpent.

Endret av hakonvl
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Deilig at skolen min har ordna særemnet annerledes. Hos oss bruker vi et måned eller halvannen på å lage et skuespill. Det er ofte inspirert av en bok eller stykke. Satser på jeg kommer med i musikkgruppa, så jeg kan spille i husbandet. Ellers håper jeg på manusgruppa. I fjor laget de en versjon av "En Folkefiene" med handling på 50-tallet. Alle får samme karakter (6 i fjor).

 

Men ellers kan du vel lese bøker av de store norske forfatterne?

Lenke til kommentar

Hanske, har som sagt ikke brukt mye tid på retting av disse foruminnleggene, i motsetning til skolearbeid og annet mer formelt. Synes også, på generell basis, at det blir for dumt å sette karakter på en person du ikke har lest mer enn to foruminnlegg av, uansett hvor flink du selv er.

 

Håper og tror jeg kommer inn på Ås, men tror uansett jeg tar en telefon eller sender en mail i morgen om kontoret på skolen er åpent.

 

Kom du inn? Det gjorde jeg :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354

Har begitt meg ut på et utfordrende skoleår neste år, VG2 med R1, Kjemi og Fysikk.

Jeg tenkte jeg skulle forbrede meg litt, ihvertfall med R-matten, og kanskje fysikken også, fordi jeg gjorde det relativt dårlig med matten ifjor. Fikk akkurat vippet meg selv opp til en 4er, men var ikke langt fra 3eren.

 

Men spørsmålet: Noen gode nettsider eller steder å lese seg opp på R-matte og Fysikk fra VG2? Noe med kjemi, ville sikkert vært greit det også, men føler det er matten jeg burde konse mest på.

 

Takker for svar :D

Lenke til kommentar

Hanske, har som sagt ikke brukt mye tid på retting av disse foruminnleggene, i motsetning til skolearbeid og annet mer formelt. Synes også, på generell basis, at det blir for dumt å sette karakter på en person du ikke har lest mer enn to foruminnlegg av, uansett hvor flink du selv er.

 

Håper og tror jeg kommer inn på Ås, men tror uansett jeg tar en telefon eller sender en mail i morgen om kontoret på skolen er åpent.

 

Kom du inn? Det gjorde jeg :D

Ja, gjorde det :D Hvor kom du inn? Frogn?

Endret av hakonvl
Lenke til kommentar

Men ellers kan du vel lese bøker av de store norske forfatterne?

Tips til bøker? :innocent:

 

Vel. Egentlig ikke. :p Har ikke peiling på særemnet, sånn egentlig. Går bare utifra at siden det er i norsk, så er de store norske forfatterne veldig aktuelle (Ibsen, Hamsun osv) :p

Lenke til kommentar

Hanske, har som sagt ikke brukt mye tid på retting av disse foruminnleggene, i motsetning til skolearbeid og annet mer formelt. Synes også, på generell basis, at det blir for dumt å sette karakter på en person du ikke har lest mer enn to foruminnlegg av, uansett hvor flink du selv er.

 

Håper og tror jeg kommer inn på Ås, men tror uansett jeg tar en telefon eller sender en mail i morgen om kontoret på skolen er åpent.

 

Kom du inn? Det gjorde jeg :D

Ja, gjorde det :D Hvor kom du inn? Frogn?

 

Gratulerer, da :D Jepp, det ble Frogn på meg. Hadde Ås som tredjevalg, men jeg var ganske sikker på at jeg skulle komme inn på førstevalget.

Lenke til kommentar

Orker ikke de folka der. Tror jeg går for noe litt mer moderne. :p

 

Hehe, det er ikke så tung lesning, det. Bare vend deg til det. Med fare for å høres nerdete, overlegen, skrytete ++, kan vil jeg alikevel fortelle at jeg leste Sult, Pan og Markens Grøde på tre uker.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har begitt meg ut på et utfordrende skoleår neste år, VG2 med R1, Kjemi og Fysikk.

Jeg tenkte jeg skulle forbrede meg litt, ihvertfall med R-matten, og kanskje fysikken også, fordi jeg gjorde det relativt dårlig med matten ifjor. Fikk akkurat vippet meg selv opp til en 4er, men var ikke langt fra 3eren.

 

Men spørsmålet: Noen gode nettsider eller steder å lese seg opp på R-matte og Fysikk fra VG2? Noe med kjemi, ville sikkert vært greit det også, men føler det er matten jeg burde konse mest på.

 

Takker for svar :D

Sansynligheten fra T bør du lese godt på, da sannsynlighet kommer tilbake i R1.

 

Forøvrig hypergeometriske forsøk og binomiske forsøk som blant annet kommer i kapittelet i R1.

 

Khanacademy har videoer for kjemi, (muligens fysikk) og matematikk på YouTube. Disse er ganske gode.

Endret av Nyah
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354

Har begitt meg ut på et utfordrende skoleår neste år, VG2 med R1, Kjemi og Fysikk.

Jeg tenkte jeg skulle forbrede meg litt, ihvertfall med R-matten, og kanskje fysikken også, fordi jeg gjorde det relativt dårlig med matten ifjor. Fikk akkurat vippet meg selv opp til en 4er, men var ikke langt fra 3eren.

 

Men spørsmålet: Noen gode nettsider eller steder å lese seg opp på R-matte og Fysikk fra VG2? Noe med kjemi, ville sikkert vært greit det også, men føler det er matten jeg burde konse mest på.

 

Takker for svar :D

Sansynligheten fra T bør du lese godt på, da sannsynlighet kommer tilbake i R1.

 

Forøvrig hypergeometriske forsøk og binomiske forsøk som blant annet kommer i kapittelet i R1.

 

Khanacademy har videoer for kjemi, (muligens fysikk) og matematikk på YouTube. Disse er ganske gode.

 

Takker!

 

Skal sjekke ut :D

Lenke til kommentar

Orker ikke de folka der. Tror jeg går for noe litt mer moderne. :p

Spørs jo hva slags litteratur du ønsker. Krim, "lettlest", humor, romaner?

De som Miss Piggy nevner er jo gode alternativer. Eller hva med Ingvar Ambjørnsen, Henning Mankell, Jon Ewo, Arne Svingen, Jostein Gaarder, Anne B. Ragde eller Knut Nærum? Kjell Aukrust er også et godt alternativ syns jeg, selv om hans litteratur nok ikke er av den mest moderne.

 

Selv hadde jeg Arne Berggren, dog i et annet klassetrinn enn Vg3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...