Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skolekafeen - Løst og fast om skole

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

22.7% fikk stryk på matematikk 2P eksamen(landsbasis). :ohmy:

Må si det er rimelig sykt, Når man uansett må ta opp faget igjen hvis man stryker og det blir kostende 750kr.

Du kan ta opp en gratis eksamen et halvt år etterpå, altså høsten VG3. :)

Lenke til kommentar

Hvordan skal man gjøre det ved klage på eksamenskarakter?

Det er skolen din pliktig til å informere deg om, så enten har du ikke fulgt med ellers så har skolen din dritt seg. Sjekk Fronter eller noe om de har lagt ut et dokument der.

Det er i alle fall et skjema man må fylle ut. Uansett bør du snakke med faglæreren din først om det er noen vits å klage.

Lenke til kommentar

22.7% fikk stryk på matematikk 2P eksamen(landsbasis). :ohmy:

Må si det er rimelig sykt, Når man uansett må ta opp faget igjen hvis man stryker og det blir kostende 750kr.

hvor fant du statistikken a?

Ligger lenke fra forsiden til Udir.no ;) Med masse statistikk for fylker, kjønn osv.

Lenke til kommentar

Hei, sitter å lurer på om jeg skal sende inn en klage på skriftelig eksamen i norsk hovedmål i 10. klasse, siden jeg endte opp med tre, mot femmeren jeg fikk i standpunkt.

Jeg har lest igjenom oppgaven og ser jeg har en del feil jeg vanligvis ikke har, og er derfor ikke sikker på om jeg kommer til å tjene noe på dette, men det kan hende. Lurer derfor på om noen her tilfeldigvid vet noe om fjorårets snitt på SSP ved Ås Videregående? Har tenkt å ringe ned i morgen, men spør her uansett. Fikk forresten 4.2 i snitt ink. alt som kan inkluderes av karakterer.

Lenke til kommentar

Skolen jeg går på har forsåvidt ganske høye krav, men det er en privatskole med 150-200 søkere til 60 plasser. Pleier vel å ligge mellom 4,0 og 4,7-4,8 på førsteinntaket her på skolen i førsteklasse. Men en offentlig skole med studiespes burde gå greit å komme inn på med 4,2 med mindre forholdene er helt annerledes enn de er her jeg bor.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354

På min skole var det førsteinntak på 4,81-7, jeg var nummer 11 på venteliste etter førsteinntaket med 4,81 i snitt...

Dette er studiespesialiserende, og langt ifra den eneste i området.

Lenke til kommentar

Hei, sitter å lurer på om jeg skal sende inn en klage på skriftelig eksamen i norsk hovedmål i 10. klasse, siden jeg endte opp med tre, mot femmeren jeg fikk i standpunkt.

Jeg har lest igjenom oppgaven og ser jeg har en del feil jeg vanligvis ikke har, og er derfor ikke sikker på om jeg kommer til å tjene noe på dette, men det kan hende. Lurer derfor på om noen her tilfeldigvid vet noe om fjorårets snitt på SSP ved Ås Videregående? Har tenkt å ringe ned i morgen, men spør her uansett. Fikk forresten 4.2 i snitt ink. alt som kan inkluderes av karakterer.

I innlegget du nå skrev fant jeg flere alvorlige feil. At du fikk femner som standpunktkarakter, vil læreren din slite med å forsvare. En 3-er mer riktig.

Lenke til kommentar

Skolen jeg går på har forsåvidt ganske høye krav, men det er en privatskole med 150-200 søkere til 60 plasser. Pleier vel å ligge mellom 4,0 og 4,7-4,8 på førsteinntaket her på skolen i førsteklasse. Men en offentlig skole med studiespes burde gå greit å komme inn på med 4,2 med mindre forholdene er helt annerledes enn de er her jeg bor.

I f.eks Oslo var det når jeg søkte opptak flere skoler med 5 i snitt for inntak... Dette var riktignok i 2001...

Lenke til kommentar

I innlegget du nå skrev fant jeg flere alvorlige feil. At du fikk femner som standpunktkarakter, vil læreren din slite med å forsvare. En 3-er mer riktig.

Bruker hverken like mye tid på å skrive et foruminnlegg som en skolestil, og leser ikke like nøye igjenom, så det kan godt hende læreren min kan forsvare den femmeren. Jeg ser heller ikke helt poenget med slike kommentarer, det har strengt talt ingen ting med saken å gjøre.

Uansett, jeg vil tro jeg skal klare å komme inn på SSP på Ås. Har hørt at snittet ligger på rundt fire et sted, og jeg bør teoretisk sett komme inn med 4.2. Er bare veldig kjedelig å synke i fra fem til tre. Var forsåvidt veldig mange som ligger på både fem og seks i standpunkt soms sank ned på tre og to i sidemål og hovedmål i klassen min, så har egentlig hatt flaks i og med at jeg fikk fire i sidemål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...