Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skolekafeen - Løst og fast om skole

Anbefalte innlegg

Du går frem helt feil. Ingen her vil gjøre leksene dine for deg, men det er sikkert mange som gjerne vil hjelpe til. Hvis du heller viser hva du har gjort (for du bør ha prøvd et par ganger selv, og Google Translate teller ikke), og ber om tilbakemeldinger på det for å bedre flyten og språket vil du nok faktisk få svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen synspunkter på å ta 10 ekstra studeipoeng på ett semester? Blir det sykt mye arbeid tror dere? Ønsker å ta et fag som heter reservoarteknikk på 10 studiepoeng, i tillegg til vanlig studieløp for ingeniørfag med matte; termodynamikk osv.

Antall studiepoeng sier ofte lite om arbeidsmengde. Generelt er anbefalt arbeidsmengde på 60 studiepoeng temmelig lite dersom du jobber jevnt med fagene og da kan du lett ta mer enn 60.

Takk for svar. Jeg så nå at en del av de obligatoriske fagene hovedsakelig er bygget opp rundt labforsøk og kontinuerlig evaluering, så da bør det gå fint å få to ekstra eksamener. I værste fall, hvis det blir for mye eksamenskjør, kan jeg alltids melde meg av.

Lenke til kommentar

Noen som aner hvorfor de personene med lavest karakter skal opp til muntlig først i hvert sitt emne?

Han som skal først ut i Fossilt brensel har karakter 4, jeg har 5. Han første i Energi har 3 og han etter det har 5. Og slik fortsetter det

Endret av Knut Knudsen
Lenke til kommentar

Finnes det noen regler for hvor mange eksamener man kan ha på så-og-så mange dager?

Eksamener jeg har hatt/har denne uken:

Onsdag: Vedlikeholdsteknikk, todelt - en flervalgseksamen og en med oppgaveskriving (essay, to forskjellige karakterer = to eksamener).

Torsdag (i dag): Lover og bestemmelser): Flervalg + essay = to stk.

Fredag: Menneskelige faktorer, flervalg + essay = to stk

Neste uke:

Tirsdag: Luftfartøysystem: én stk.

Torsdag: Motorframdrift - én stk.

Slik jeg teller det opp, så har jeg åtte eksamener på fem skoledager. Det tar livet av meg..

Endret av Quote
Lenke til kommentar

Noen som kan komme med forslag til en etisk utfordring knyttet til forholdet mellom mennesket og naturen?

Tenker på genteknologi, men skulle gjerne hørt noen andre muligheter

Finn den beste PR biten av boka om "noe er ond", og kopier alt du makter.

Vis du ser dypt nok på det, så blri det meste av det uetiske ofte idioti på langt sikt, og det er derfor det er uetisk.

Hvorfor er det uetisk å utslette regnskogen? Fordi:

1. Massevis av plante og dyreliv som går tapt for... ALLTID (gigantisk dna kloningslager og problemet ville vært løst)

2. Økologiske ringvirkninger (hovedgrunnen til at det er uetisk)

3. Det tar lang tid å plante en ny regnskog, vis det er mulig...........(egentlig en utvidelse av punkt 2)

Noen som har noen råd om hva å sette opp et foredrag hvor jeg skal utrede om stråling om? Nivået et fysikk 1.

Lenke til kommentar

Hva er grunnen til at jeg må ha med en utskrift av Powerpointen min på eksamen? Lærerne sitter jo der med hver sin laptop. Mye bedre å laste den opp et sted slik at lærerne kan finne det på nettet. Det sier litt om tankegangen til enkelte norske lærere. Bare bruk opp skogens ressurser, så lenge vi slipper å skrive inn en url på PC-ene våre!

Lenke til kommentar

I tillegg slipper du å finne en passende nedlastningsside. Mange er jo noe suspekte, og jeg skjønner godt at de ønsker å unngå det. Dessuten er det fint å ha noe du kan skrible ned notater på, og ikke minst sparer det tid.

Hvis det f.eks. foregår en tentamen på skolen den dagen som krever at nettet er slått av har du jo plutselig et stort problem, så forstår det veldig godt.

Lenke til kommentar

Noen som har et forslag til vinkling på en oppgave, eller en problemstilling når jeg fikk temaet Biologiske prosesser i celler?

Trenger litt hjelp her. Hadde vært supert om noen kunne hjulpet meg litt.

EDIT: Eksamen, muntlig. Biologi VG3

Endret av Thewiz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...