Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skolekafeen - Løst og fast om skole


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal ta 1T-eksamen nå til våren, går R1 nå. Jeg fikk 6 i standpunkt og 5 på eksamen, så det er jo litt galskap å ta den opp, men hvorfor ikke? Er bare 750 kroner.

 

Det meste som vi hadde i 1T, har gått igjen i R1. Jeg har blant annet en mye bedre forståelse for derivasjon, sannsynlighetsregning og logaritmer enn det jeg hadde i førsteklasse. Det var disse temaene som jeg tror trakk meg ned på eksamen.

Lenke til kommentar

Hei gutter og jenter!

 

Har et spørsmål, og håper dette kan være stedet å få svar:

 

Går 3. året på vgs nå, og har Fysikk2, R2 og kjemi2 som "valgfag". I det siste har jeg vært myyye borte på grunn av sykdom, og føler nå at karakterene faller flatt. Jeg har tidligere hatt store ambisjoner innen utdanning, men begynner å se mørkt på det. Så jeg tenker på 2 alternativ:

 

1: Jeg slutter skolen og tar siste året på nytt et annet sted.

 

2: Jeg gjør det jeg kan frem til skoleslutt, og godtar et dårlig snitt. Og tar eventuelt noen av fagene opp igjen som privatist mens jeg tar et eller annet årsstudium på et universitet. Hvis dette er mulig?

 

Jeg ser for meg at alternativ 1 er mye lettere, med tanke på at jeg er svært umotivert nå siden jeg har så mye å ta igjen. :/ Anyone?

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har heldag i fysikk 1 snart, og trenger virkelig noen oppgaver å bryne meg på, oppgavene i boken er gjort og føler ikke at de er "vanskelige" nok, siden prøvene vi har hatt er mye vanskeligere. Hvis noen har noen eksamensoppgaver eller lignende ville dette hvert til stor hjelp!

 

Tusen takk på forhånd :D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...