nO0_o Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Les gjennom naturfagboken din. Er ikke vanskelig å finne svarene der, regner med at det er gjort på cirka 15 minutter. Ingen her gidder å gjøre oppgavene dine for deg, selv om noen har vært så dumme at de har gjort det tidligere i matte-tråden. Det står ikke i boka. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Da kan alle de der googles. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Det står ikke i boka. Helt ærlig, det nekter jeg å tro... 2 Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 (endret) Var syk i dag, og vi har en oppgave som MÅ leveres i morgen. Alt gikk de gjennom i dag, så jeg har ikke svar på noe som helst. Hvis noen kunne hjelpe meg å besvare disse spørsmålene, er jeg utrolig takknemlig. - Hvilket symbol og hvilken målenhet bruker vi for elektrisk motstand? - Nevn to eksempler på stoffer som er gode elektriske ledere, og to eksempler på isolatorer. - Hva mener vi med en kortslutning? - Hvilken sammenheng er det mellom begrepene kortslutning og elektrisk motstand? - Hvordan oppstår vanligvis en kortslutning? - Hvordan lyder Ohms lov, med ord og med symboler? - Hva forteller Ohms lov om sammenhengen mellom spenning og strøm? - I hvilke tilfeller gjelder ikke Ohms lov? Har ikke noe bedre å gjøre... 1- Ω. bruker Ohm 2- Kobber og aliminum, Glass og plast 3- elektrisk kortslutning er noe som skjer når to spenningsførende ledere berører hverandre 4- 5- Svar i oppg 3 6- U=I*R 6- Strøm*resistans= volt, Strøm= volt/ resistans, resistans= volt/ strøm 7- De fleste elektriske kretser følger Ohms lov, men det hender også at vi ikke kan bruke den. Glødetråden i en lyspære er et eksempel på en motstand som ikke følger Ohms lov. Når spenningen over en lyspære øker, øker ikke strømmen gjennom i samme takt som spenningen. Det er fordi resistansen i glødetråden ikke er konstant, men blir større etter hvert som temperaturen i tråden øker. Eller se her : http://www.daria.no/skole/?tekst=7712 Endret 28. februar 2011 av Ownbeef Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Hva kan en problemstilling til et særemne være fornoe? kan dere komme med forlag på punkter slik at jeg vet hvordan det må utvikles? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Det kan være alt mulig. Du kan for eksempel sammenligne bok og film, humor i bøker eller hva som helst... Lenke til kommentar
Noble Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Skal skrive en oppgave om ungdom, trafikk, ulykker, holdninger og tiltak. Noen som har et par holdepunkter jeg kan spinne videre på? Gjerne annet enn at "fart dreper" og "18åringer må ikke få lappen" Takk Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Noe greier om at det er holdninger/umodenhet som tar liv? Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Kor mange ord bør eit særemne innehalde? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Akkurat 2594. Er ikke fastsatt noen grense på hvor mange ord, men du skal jo klare å fremstille problemstillingen og reflektere rundt den, så er jo avhengig av hva slags tema du har valgt og lignende. Ellers har vel læreren sagt noe om hvor stort det bør være? Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Han har sagt rundt 15 sider. Ei veninne fekk 15 og 1/2 side med nesten 6 000ord, medan eg har ca 3000ord på 17 sider.. derfor eg lurar litt på det med antall ord. Men det er vell som du seier, så lenge eg får svart på problemstillingane mine så Takk for svar, du ga meg akkurat eit lite håp. Lenke til kommentar
kallepetrus Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Tviler på at det er ordene som teller. Læreren din vil uansett få et inntrykk av at din tekst er lenger. Lenke til kommentar
Christiαno Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 (endret) Vi hadde en minimumsgrense på 5 skrevne sider, altså rundt 2 500 - 3 000 ord, men det er vel forskjellig fra lærer til lærer. Men uansett, kvalitet over kvantitet. Endret 6. mars 2011 av Christiαn Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Min erfaring er at 10 sider er rundt 4000 ord. Dette dog med 1,5 linjeavstand. Lenke til kommentar
Pusa24Girl Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 (endret) Hei! Jeg holder på og jobber med en oppgave i norsk og trenger litt hjelp. Så vidt jeg forstår er det to hovedtendenser innen modernismen, nemlig modernisme og tradisjonalisme. Jeg vet forskjellene på disse to retningene, men det jeg er usikker på er hvorden romanen (litteraturen) er i tradisjonalismen (vet hvordan lyrikken er). Er romanen i tradisjonalimen = nyrealismen? Hvor hører nyrealismen under; tradisjonalisme eller modernisme? Er så usikker på dette, blir forvirret. :-/ Håper noen kan svare raskt og takk på forhånd! :-) Endret 19. mars 2011 av Pusa24Girl Lenke til kommentar
Zarfax Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Hvordan finner man ut rytmen i et dikt, i dette tilfellet Terje Vigen. Kan ikke helt jeg skjønner meg på trykktunge og trykklette stavelser.. Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Hvordan går man opp som privatist? Koster det noe? Er det noe frist? Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Du melder deg opp via Privatistweb.no. Avhengig om du forbedrer eller tar opp nytt fag koster det henholdsvis 752kr og 367kr, Fristen for oppmelding varierer fra fylket til fylket, men er typisk 1. februar for eksamen om våren, og 15. september for eksamen om høsten. Lenke til kommentar
Christiαno Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Kan noen gi meg enn kjapp forklaring på hva orwellsk nytale er? Jeg klarer ikke helt å finne ut konkret hva det er. Lenke til kommentar
fulham Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 (endret) Noen som kan si meg noe om hva humanetiske verdier er? Innenfor politikken? Takk på forhånd! Endret 28. mars 2011 av fulham Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå