Læremester Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Er det utvandringen til USA det er snakk om? Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Eventuelt Christopher Columbus sine ferder. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 11. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2011 Hadde tenkt å ta S2 i VG3, men det ser vanskelig ut nå. Jeg må fortsette med engelsk fordi man må fortsette med to fag fra samme område. Dessverre har engelsk og S2 havnet i samme valggruppe, så derfor kan jeg ikke velge matten. Privatisteksamen til høsten er vel eneste mulighet da? Lenke til kommentar
kallepetrus Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Klønete oppsett av skolen. Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Du kan ta privatisteksamen i engelsk i stedet for, hvis du føler deg mer komfortabel med det. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 11. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2011 Klønete oppsett av skolen. Joda, er ikke uenig. Snakket med han studiespes-fyren, fikk som svar at jeg burde ha sagt ifra før han satte opp oppsettet. Hvordan kunne jeg vite noe slikt på forhånd? Jaja, ikke så mye jeg kan gjøre med det. Du kan ta privatisteksamen i engelsk i stedet for, hvis du føler deg mer komfortabel med det. Har ikke noen problemer med privatisteksamener, synes bare det er sånn passe idiotisk at man greier å sette samfunnsfaglig engelsk og alle mattefagene i en og samme gruppe. Elendig tilbud av skolen. Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Har ikke dere prøvevalg på skolen? På den måten blir flest mulig fornøyd, men det er selvsagt noen som ikke blir fornøyd. I dette tilfellet, deg. Hva med litteraturengelsk da? Det er sikkert kjekt også. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 11. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2011 Dette er jo resultatet av prøvevalget. Litteraturengelsk er ikke med engang, ingen av oss som har internasjonal engelsk gadd å velge det. Kan trøste meg med at det er en del andre som også er misfornøyde med oppsettet. Noen av realistene klaget voldsomt på at både kjemi 2 og fysikk 2 havnet i samme gruppe. Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Det kan jeg forstå godt! Utrolig inkompetent styreorganet må være for å plassere de to fagene som har aller størst relevans (foruten mattefordypning) slik at de ekskluderer hverandre. Lenke til kommentar
kallepetrus Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Var slik her også, men her fikk de hvertfall endret det. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 11. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2011 Inkompetent ledelse på skolen min i hvert fall, så jeg tviler på at de tar til seg sunn fornuft. Lederen på SS-avdelingen begynner i tillegg å dra på åra, har vel for lengst rundet 70. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Tvilsomt, ettersom kun et fåtall får fortsette etter 70... Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Tvilsomt, ettersom kun et fåtall får fortsette etter 70... Da er vel han en, av ett få tall? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Selv på min skole, som er bitteliten, krasjer ikke fag fra samme gruppe (realfag/SSØ). Men det kan bli problematisk om man vil ha noen SSØ-fag og realfag da disse ligger samtidig. For eksempel engelsk og biologi eller sosiologi og kjemi. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Om man søker tidlig til VG (VG2 for min del), kommer man da lengre frem i køen? Lenke til kommentar
Latias Skrevet 12. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2011 Om man søker tidlig til VG (VG2 for min del), kommer man da lengre frem i køen? Det har vel ingenting å si når du søker, så lenge du søker før fristen går ut. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Så idiotisk å ha Kjemi 2 og Fysikk 2 sammen. Satser man på legestudier må man uansett ha Fysikk 1, og Fysikk 2 gir et helt studiepoeng ekstra, og det hjelper godt. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Det er så relativt få som vil ha den kombinasjonen at det antagelig ikke gjør noe. Og du har lov til å ta det som privatist. Du MÅ ikke ta fagene på skolen. Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 (endret) Få som vil ha den kombinasjonen? Det stemmer i alle fall ikke! Å ta fag som privatist er heller sjeldent et rimelig valg for en skoleelev ved videregående skole. Endret 12. februar 2011 av cuadro Lenke til kommentar
Razorlight Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Har jeg noen rettigheter i forhold til å nekte å lese fra bibelen i faget RLE? Er jo så mye snakk om at alt skal balanseres, vi skal lære like mye om alt og formålet er ikke å gjøre noen kristen. I så fall lurer jeg på om hvorfor man ikke leser fra Koranen etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå