chri-ot Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Går 1 året idrett, neste år skal jeg på IKT og 3året påbygning til generel studie kompetanse. Vil jeg få flere studie poeng en mange andre siden jeg har gått flere fag? Lenke til kommentar
Quote Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Jeg er litt usikker på akkurat det. Du kan lese litt her. Eventuelt kan du logge inn på Vigo.no. Der pleier det å stå om du har ungdomsrett eller ikke Takk for link. Ser der at det står: "Gjør du et omvalg (bytter studieretning), har du rett til ett ekstra år" Jeg regner dermed med at jeg har rett til allmennfaglig påbygning dersom jeg står uten lærlingplass til høsten. Lenke til kommentar
TheRocky Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Hei Trenger litt hjelp med denne. Hvorfor tror du noen mener at hellige tekster er åpenbart av en gud ? Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Si at jeg vil slutte på folkehøgskole nå. Hvordan blir det da med stipend mtp. evt. tilbakebetaling av stipend om jeg melder i fra til lånekassen umiddelbart? (Ikke lån) Lenke til kommentar
Kiriev Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 (endret) Lager de nye klasser når man kommer i andre klasse, eller blir vi i samme klasse som i år? (VG1) Snakker om de obligatoriske fagene, da.. Endret 27. januar 2011 av Kiriev Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Snakka med rådgiver i dag hadde tenkt å gå slik: Idrett->ikt-> påbygning til generell studeieko. Hun lufta ideen med: Idrett->ikt->lærling->lærlig og ta opp de fagene jeg mangler for studie kompetanse under lærling tiden. Noen som har erfaring med noe lignende? Lenke til kommentar
Latias Skrevet 27. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2011 Lager de nye klasser når man kommer i andre klasse, eller blir vi i samme klasse som i år? (VG1) Snakker om de obligatoriske fagene, da.. Det spørs. Hvis dere har realfagsklasser på trinnet og du velger å satse på realfag, så kan du bli overført. Men utenom det tror jeg ikke du blir flyttet, med mindre du søker om det. Lenke til kommentar
jamelia Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Hei Trenger litt hjelp med denne. Hvorfor tror du noen mener at hellige tekster er åpenbart av en gud ? Regner med at dette er formuleringen fra læreren din? Da presiserer jeg den. "Hvorfor tror du at noen mener at hellige tekster er åpenbart av en gud?" Altså. Les det igjen og tenk deg godt om. 1 Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Lager de nye klasser når man kommer i andre klasse, eller blir vi i samme klasse som i år? (VG1) Snakker om de obligatoriske fagene, da.. Det spørs. Hvis dere har realfagsklasser på trinnet og du velger å satse på realfag, så kan du bli overført. Men utenom det tror jeg ikke du blir flyttet, med mindre du søker om det. Som regel er programfag i blokker, og det blir dermed ikke dannet rendyrket realfagsklasser. Lenke til kommentar
kallepetrus Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Vil S1 matte bli vanskelig siden jeg kun har hatt P-matte første året på VGS? Jeg er villig til å jobbe en del. Jeg tenker på politi og noe innen økonomi som yrke, så å ta S1+S2 virker smart slik at jeg lærer litt mer matte. Hva synes folket om internasjonal engelsk forøvrig? Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Det skal ikke være noe problem å ta S1 med kun P-matematikk i bakhånd, men det blir selvsagt betraktelig mer arbeid enn hvis du hadde hatt 1T. Lenke til kommentar
kallepetrus Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 (endret) 1T? Det er ikke noe fag. Kan vøre 2P du mener, det er det enkelste, og avsluttes etter et år. Ellers er det R1, men det er uaktuelt. Edit: Beklager, skjønner nå hva du mener. Ja, det blir litt mer, men det får gå. Men tror dere det er nødvendig for videre utdanning, eller vil jeg klare meg fint uten? Tror uansett jeg velger det, men greit å høre. Endret 29. januar 2011 av kallepetrus Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Hvilken karakter fikk du på 1P? S1 er omtrent det samme kurset som 1T og er betraktelig vanskeligere enn 1p. Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 1T? Det er ikke noe fag. Kan vøre 2P du mener, det er det enkelste, og avsluttes etter et år. Ellers er det R1, men det er uaktuelt. Edit: Beklager, skjønner nå hva du mener. Ja, det blir litt mer, men det får gå. Men tror dere det er nødvendig for videre utdanning, eller vil jeg klare meg fint uten? Tror uansett jeg velger det, men greit å høre. Politi? Neppe. Økonomi? Absolutt. Lenke til kommentar
D02 Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 1T er et fag. her er hvordan du kan velge matte fremover. 2T finnes også, men blir som oftest ikke noe av, når de aller fleste velger S,R eller P matte. Skjematisk oversikt: Vg1 Vg2 Vg3 1P 2P 1T 2P 1T R1 R2 1T S1 S2 (1P S1 S2) (anbefales ikke) Lenke til kommentar
kallepetrus Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Da ender jeg opp med det som ikke anbefales. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Kan allikevel klare det. Det er en lovlig kombinasjon, du kan fint gjøre det, så jeg ville bare gjort det. Jobb jevnt og trutt med faget, skaff deg gjerne lærebøkene nå dersom du ligger godt an i faget så får du en liten tjuvstart. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 30. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2011 Kjører samme kombinasjon i år. Hadde 1P i fjor, mens jeg har S1 nå. Merker ganske tydelig at folk i klassen som hadde 1T i fjor har mer forhåndskunnskap om stoffet enn meg, men det er bare å lese litt på fritiden så er man à jour. Lenke til kommentar
Annabanana Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 1. Gjør rede for drivkreftene/årsakene bak europeernes ekspansjon i Amerika. noen som kan hjelpe? Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå