Hotel Papa Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Hvorfor vil du ikke ha gym? Det er jo noe av det chilleste man har på vgs.. Lenke til kommentar
Wakarimasen Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Hvorfor vil du ikke ha gym? Det er jo noe av det chilleste man har på vgs.. Ikke i min oppfatning. Jeg synes det er en kilde til stress, aner selv ikke hvorfor. Foretrekker heller å ta en skriftlig eksamen i gym, ikke bare fordi jeg slipper å ha gym men også fordi jeg er ganske sikker på at jeg kan få bedre karakter. Lenke til kommentar
Cryflopp Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 har du endra navn på tråden?? jeg ble helt forvirra over at jeg hadde vært borti denne............. Lenke til kommentar
xaco Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 har du endra navn på tråden?? jeg ble helt forvirra over at jeg hadde vært borti denne............. Moderatorene liker å flette tråder inn i denne tråden. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 22. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2010 Kan ikke huske at jeg har enda navnet, Cryflopp. Har et spørsmål til når jeg begynner på Videregående. Kan jeg la være å ha kroppsøvning alle tre årene og så ta privatisteksamen ? - Tar jeg da en eksamen etter hvert semester eller etter det tredje året ? Kan man da velge det vekk og få noe annet/slippe å komme? For å svare på spørsmålet ditt, ja man kan ta en eksamen og slippe faget i alle tre årene. Du trenger kun å ta eksamen en gang, og du kan ta den når som helst om høsten/våren gjennom de tre årene. Hvis du tar privatisteksamen i gym, skal du ikke ha undervisning i faget på skolen. Du får altså fri mens resten av klassen har gym. Lenke til kommentar
Wakarimasen Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Kan ikke huske at jeg har enda navnet, Cryflopp. Har et spørsmål til når jeg begynner på Videregående. Kan jeg la være å ha kroppsøvning alle tre årene og så ta privatisteksamen ? - Tar jeg da en eksamen etter hvert semester eller etter det tredje året ? Kan man da velge det vekk og få noe annet/slippe å komme? For å svare på spørsmålet ditt, ja man kan ta en eksamen og slippe faget i alle tre årene. Du trenger kun å ta eksamen en gang, og du kan ta den når som helst om høsten/våren gjennom de tre årene. Hvis du tar privatisteksamen i gym, skal du ikke ha undervisning i faget på skolen. Du får altså fri mens resten av klassen har gym. Takker for svar:) Gruer meg betraktelig mindre til videregående nå! Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Hey, jeg droppet desværre ut av VG1 pga diverse problemer, men har fått tilbud om å ha engelsk 2 ganger i uken med en liten gruppe på en annen skole, resten av året. Hvis jeg klarer dette, betyr det at jeg slipper engelsk når/hvis jeg begynner igjen neste år. Lurer på hvor mange timer engelsk dere har i Vg1 per uke? Lenke til kommentar
Latias Skrevet 22. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2010 Lurer på hvor mange timer engelsk dere har i Vg1 per uke? Vi hadde tre skoletimer på 60 minutter pr. uke. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Oki, takk for svar. Lenke til kommentar
xboxslave Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 noen som vet om hvor i Oslo man kan finne lesesal i romjula?? Trenger en plass som er åpen lenger en 10-15 (innlevering 3 januar) Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Noen som vet om det er en grei yrkesveileder i Akershus/Oslo området? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Helt ærlig, foreldre. Ikke nødvendigvis fordi de vet alt, men bare for å ha noen du kan snakke med og lufte tanker til. Det er bare du som vet hva du vil, så hvorfor man skal betale noen for å høre på deg når du kan gjøre det gratis hjemme skjønner jeg ikke helt. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Jeg har snakket mye med mamma og pappa, men føler at de liksom støtter det meste jeg har lyst til. Det er jo sånn sett greit det også. Føler jeg bare har kommet i en slik situasjon at jeg må ha høyere karakterer for å komme inn på det jeg har lyst til, gidder bare ikke å bruke mange titalstusen kroner på å ta opp fag og de halvårige realfagskursene jeg har funnet, er så langt vekk. Noen som vet om forkurs som går over sommerferien/våren her i Akershus eller Oslo? Syns det blir for mye å bruke et helt år på å ta et slikt forkurs. 1 Lenke til kommentar
xaco Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 (endret) Jeg har snakket mye med mamma og pappa, men føler at de liksom støtter det meste jeg har lyst til. Det er jo sånn sett greit det også. Føler jeg bare har kommet i en slik situasjon at jeg må ha høyere karakterer for å komme inn på det jeg har lyst til, gidder bare ikke å bruke mange titalstusen kroner på å ta opp fag og de halvårige realfagskursene jeg har funnet, er så langt vekk. Noen som vet om forkurs som går over sommerferien/våren her i Akershus eller Oslo? Syns det blir for mye å bruke et helt år på å ta et slikt forkurs. Kan hende HiO men jeg vet helt ærlig ikke, noen høyskoler har den såkalte tresemester ordningen hvor du får realfagskompetanse vis du vil bli ingeniør, men jeg vet ikke om HiO eller Høyskolen i Akerhus har det. Endret 1. januar 2011 av xaco Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Jeg har snakket mye med mamma og pappa, men føler at de liksom støtter det meste jeg har lyst til. Det er jo sånn sett greit det også. Føler jeg bare har kommet i en slik situasjon at jeg må ha høyere karakterer for å komme inn på det jeg har lyst til, gidder bare ikke å bruke mange titalstusen kroner på å ta opp fag og de halvårige realfagskursene jeg har funnet, er så langt vekk. Noen som vet om forkurs som går over sommerferien/våren her i Akershus eller Oslo? Syns det blir for mye å bruke et helt år på å ta et slikt forkurs. Det spørs jo hva du ønsker å snakke om. Du kan prøve studieveiledere på den videregående skolen du gikk på evt studieveiledere på skolen du ønsker å komme inn på. Dersom du ikke ønsker å bruke penger går det jo an å ta fag som privatist dersom du har gode arbeidsvaner. Lenke til kommentar
Schwarzkopf Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Noen som veit hvordan vi får vite resultatene fra høsteksamen? Resultatet skal være klart rundt 5.januar eller noe, og lurer på om vi får resultatet elektronisk eller i posten. Har jo ikke tilgang til skolearena lenger. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 2. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2011 Noen som veit hvordan vi får vite resultatene fra høsteksamen? Resultatet skal være klart rundt 5.januar eller noe, og lurer på om vi får resultatet elektronisk eller i posten. Har jo ikke tilgang til skolearena lenger. Resultatene pleier jo å komme opp på Vigo/MinID? Lenke til kommentar
Schwarzkopf Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Takker, men tror resultatet skal komme opp på skolearena, men dette har jeg selvfølgelig ikke tilgang til lenger. Får bare vente på beskjed i posten eller noe! Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Om man skal søke seg inn på en høgskole, er det så et begrenset antall plasser/retninger man kan søke seg inn på? Og det er mulig å legge inn søknaden sin allerede nå? Lenke til kommentar
Wakarimasen Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Kan/Vil skolen inndra en iPod touch ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå