tojja95 Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 http://eksempeloppgaver.udir.no/default.aspx Passord: Eksempel Brukernavn: Eksempel HUSK STOR BOKSTAV MANGE TUSEN TUSEN TAKK!! Lenke til kommentar
heinrich911 Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Vet noen hva en kontaktor er... ?? Lenke til kommentar
Cryflopp Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Let me google that for you Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Trenger noen svar som har et utenfraperspektiv her nå. Var så uheldig at jeg strøk på nynorsk eksamen, så jeg fikk kompetansebevis istedet for vitnemål. Hvilken løsning er best - ta opp faget som privatist og gå opp til eksamen -eller ta faget som deltidselev ved en videregående skole. Nynorsk går vel under norsk som hovedfag på skolen, hva er best å velge? Er det behov for mye undervisning for å stå på en eksamen i nynorsk? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Orker ikke lage en egen tråd for dette, så jeg spør i denne tråden istedenfor. Jeg skal ta privatisteksamen i kroppsøving på torsdag morgen og jeg driver å øver litt smått da, men fikk et brev for noen dager siden hvor det står at "Alle hjelpemidler med unntak av kommunikasjonsverktøy er tillatt å bruke under avvikling av eksamen i kropsøving 9. desember.". Alle hjelpemidler, nå er det 6 mnd siden jeg tok mine andre eksamener, men betyr det at jeg kan ha med meg notater, evt. læreboken i kroppsøving? Håper på svar asap, så jeg kan forberede meg litt mer. Noen som vet? (P.S. før noen langer ut om at det er flaut å stryke i gym, så kan jeg understreke at jeg vet jeg fucket opp, og det kombinert med en lærer som løy meg rett opp i trynet, gjør at jeg må ta kroppsøvingseksamen som privatist.) Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Det betyr at du kan ha med hva du vil, forutsatt at det ikke kan brukes til kommunikasjon (mobil osv). Lenke til kommentar
heinrich911 Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Let me google that for you Gir meg ikke en lett forklaring.... Lenke til kommentar
V_B Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 I bunn og grunn så er det bare en bryter som kan brukes til å eksempelvis styre en motor eller annet elektrisk utstyr. Lenke til kommentar
SmoothCriminal Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 http://eksempeloppgaver.udir.no/default.aspx Passord: Eksempel Brukernavn: Eksempel HUSK STOR BOKSTAV MANGE TUSEN TUSEN TAKK!! Ganske greit for meg også en gang Lenke til kommentar
eladmir Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Qoute wikipedia "En kontaktor ligner på et relé, men er bedre egnet til å slutte større elektriske strømmer enn et rele, dette er fordi en kontaktor beveger seg raskere og med større kraft, dette minsker sjansen for at kontaktsettet skal sveises sammen ved høye strømstyrker." Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Det er en elektronisk bryter Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Orker ikke lage en egen tråd for dette, så jeg spør i denne tråden istedenfor. Jeg skal ta privatisteksamen i kroppsøving på torsdag morgen og jeg driver å øver litt smått da, men fikk et brev for noen dager siden hvor det står at "Alle hjelpemidler med unntak av kommunikasjonsverktøy er tillatt å bruke under avvikling av eksamen i kropsøving 9. desember.". Alle hjelpemidler, nå er det 6 mnd siden jeg tok mine andre eksamener, men betyr det at jeg kan ha med meg notater, evt. læreboken i kroppsøving? Håper på svar asap, så jeg kan forberede meg litt mer. Noen som vet? (P.S. før noen langer ut om at det er flaut å stryke i gym, så kan jeg understreke at jeg vet jeg fucket opp, og det kombinert med en lærer som løy meg rett opp i trynet, gjør at jeg må ta kroppsøvingseksamen som privatist.) Jeg tror det sto "alle hjelpemidler" til meg også, men jeg tror ikke jeg fikk bruke boka fordi. Jeg tror du gjør best i å ringe skolen jeg. Ikke send epost, du får sikkert ikke svar før eksamen er over da. Lenke til kommentar
tuppenballe Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Hey! Noen som kan forklare meg virkemåten til en asynkronmotor? og motorprinsippet ? -På forhånd takk! Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Trenger noen svar som har et utenfraperspektiv her nå. Var så uheldig at jeg strøk på nynorsk eksamen, så jeg fikk kompetansebevis istedet for vitnemål. Hvilken løsning er best - ta opp faget som privatist og gå opp til eksamen -eller ta faget som deltidselev ved en videregående skole. Nynorsk går vel under norsk som hovedfag på skolen, hva er best å velge? Er det behov for mye undervisning for å stå på en eksamen i nynorsk? Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Jeg ville definitivt meldt meg opp som privatist uten undervisning. Se over reglene for deg selv, last ned en elektronisk ordbok(Ordnett Pluss er en god ordbok, usikker på om den koster penger) og møt på eksamen. Lenke til kommentar
notalive Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) Hei! Jeg tør ikke begynne å forklare motorprinsippet med egne ord, da jeg ikke har helt kontroll på det. Her kan du lese en god del om asynkronmotoren, i alle fall. Håper det hjelper. Endret 8. desember 2010 av notalive Lenke til kommentar
tuppenballe Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 takker og bukker Lenke til kommentar
asbjohorpua Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Heisann! Jeg trenger hjelp med dette spørsmålet: Sorter disse strålingstypene etter hvor energirike de er, den mest energirike først: Ultrafiolett stråling, radiobølger, synlig lys, infrarød stråling. Hvem av dem har kortest bølgelengde? Noen som vet? Lenke til kommentar
Quote Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 (endret) Denne illustrasjonen burde vel hjelpe deg? edit; Glemte å si at dess høyere frekvens (=lavere bølgelengde) en har, dess mer energi får en. Endret 9. desember 2010 av Quote 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå