cavumo Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Hvordan gikk det O:M:A? Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Sitter og venter utenfor rom 438. Forstår ikke helt systemet her. Men tak for info. Da vet jeg at jeg slipper å sitte å pugge de vanskelige ordene,enda. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Noen som vet hvordan man kan få tatt opp matte i Oslo/Akershus gratis eller relativt billig? Er ikke spesielt keen på å betale 10.000kr for et mattekurs, men ser mer etter et frivillig innføringskurs/støttekurs på uni. eller andre skoler. Fant et på UMB i Ås, men det virket som at de kun hadde oppstart på høsten. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Privatistweb. Koster vel 700 NOK å ta opp per fag, gitt at du har en karakter i faget fra før av. Billigere om du ikke har. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Hvordan tar man opp fag? Jeg får kun opp tilmelding til eksamen på privatisweb.no. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Det er sånn man tar opp fag. Man melder seg opp til eksamen i faget. Så leser man, møter opp på eksamensdatoen en får tildelt, og "nailer" eksamen. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Kan hele geografiboken inn og ut. Skrevet sammendrag av hvert kapittel. Fikk tre. Hun før meg: Lest i et par dager, kommer gråtende ut av eksamen(før hun får karakteren), og får fire. Begrunnelse: Trakk ikke nok sammenhenger. Eksaminator ville ha lengre svar på spørsmål. Ble for mye gjenngivelse. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Høres ut som en korrekt vurdering. http://www.udir.no/grep/Lareplan/?laereplanid=213899&visning=5 Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Sikkert korrekt vurdert. Tror ikke jeg er spesielt god til muntlig eksamen, det var tydeligvis ikke godt nok for meg å kunne og forstå stoffet. Har ikke hatt muntlig eksamen siden 10. klasse. Lenke til kommentar
mariazinha Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Hvilken routingalgoritme benyttes på backbonet på internet og hvordan skiller den seg fra RIP og OSPF? Lenke til kommentar
mariazinha Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 (endret) ....... Endret 9. november 2010 av mariazinha Lenke til kommentar
mariazinha Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Hvordan TCP benytter sekvens og bekreftelsenummer for å sikre at alt komme frem og I riktig rekkefølge.? Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Skjer med å opprette en egen tråd for hvert spørsmål? Lenke til kommentar
TheRocky Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Hadde vært fint om noen hjalp meg med denne: -Hvorfor har Mosebøkene fått navn etter Moses? Lenke til kommentar
TheRocky Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Hadde vært fint om noen hjalp meg med denne: -Hvorfor har Mosebøkene fått navn etter Moses? Lenke til kommentar
TheRocky Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Kan noen være så snill å forklare meg det? Fant ikke det i RLE boka, har søkt litt på internett, men finner ikke noe. Takk på forhånd Lenke til kommentar
jan_godfather Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 (endret) fuckem and feedem Endret 11. november 2010 av jan_godfather Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Tror ikke navnet har noe med Moses å gjøre, heter jo Genesis på engelsk Mosebøkene, også kalt Pentatevken (av gr., de fem bokruller) el. Torahen (hebr., Loven), de fem første bøkene i GT. 1 Mos kalles fra gammelt av Genesis ("Opphavsboken"), 2 Mos Exodus ("Utferdsboken"), 3 Mos Leviticus ("Levittenes bok"), 4 Mos Numeri ("Oppregningsboken") og 5 Mos Deuteronomium ("Den annen lovbok"). Bøkene angir ikke selv hvem som har skrevet dem, men ble allerede i senjødedommen tillagt Moses. Moderne forskning har vist at det ikke kan være riktig. Bak M. ligger det en komplisert tilblivelsesprosess som strekker seg over ca. 1000 år. fra http://www.caplex.no/web/ArticleView.aspx?id=9323676 Spørsmålet er vel hva det latinske ordet "mos" betyr? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Betyr sikkert "bok", da. Siden det eneste har felles av de gamle titlene er Mos på latin og bok på norsk. 1 Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Å se prøven før prøvedagen er da ikke lov? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå