Latias Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 (endret) Finner ingen lignende tråder, så starter opp denne. Småprat om og rundt skole kan taes her, samtidig som at man kan stille spørsmål som nødvendigvis ikke trenger en egen tråd. Går nå VG2 og har valgt internasjonal engelsk som ett av valgfagene mine. Har gått gjennom læringsplanen og har også kikket gjennom boka. Dette er ett fag som for min del virker å være ganske lett, for jeg kan en god del av stoffet fra før av, samtidig som at engelsken alltid har vært blant mine sterkeste sider. Har tenkt å slutte i faget og heller gå opp til privatisteksamen, men har et par spørsmål om det. Må jeg søke om å få slutte i faget (evt. ha gode grunner) eller er det bare å si at jeg slutter? Internasjonal engelsk er avsluttende fag i år, må jeg da velge et ekstra valgfag i 3. klasse? Og er det slik at eksamen i IE kun avholdes om høsten? Hvis det er saken, kan det være lurt å melde meg opp allerede nå. Takker for svar. Endret 12. september 2010 av Latias 4 Lenke til kommentar
Gentlemanful Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Hvis man har en prøve, og mest mulig poeng man kan få er 30. Da er 30 poeng en 6'er. Hvor mange feil skal man ha for å få en 5'er osv osv??? takk for svar Lenke til kommentar
The-little-girl Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Hvis man har en prøve, og mest mulig poeng man kan få er 30. Da er 30 poeng en 6'er. Hvor mange feil skal man ha for å få en 5'er osv osv??? takk for svar Oy jeg husker fra vi hadde en prøve på det. Hadde naturfag. SÅ sa læreren at mellom 27-29 er det 5er og mellom 22-27 er det 4er, så er det fra 15-22 3er og 6-15 var 2 er og resten 1 ca:) Hva skal du ha:)? Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 (endret) Regner med at 29-30 gir sekser, muligens 28 og. Men alt avhenter av helthetsinntrykket. Ligger du og vipper mellom en karakter så er det helhetsinntrykket som avhjør hvilken karakter du får. Hva med å ha en mer beskrivende tillten på emnet ditt også? Endret 13. september 2010 av morgan_kane Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Går nå VG2 og har valgt internasjonal engelsk som ett av valgfagene mine. Har gått gjennom læringsplanen og har også kikket gjennom boka. Dette er ett fag som for min del virker å være ganske lett, for jeg kan en god del av stoffet fra før av, samtidig som at engelsken alltid har vært blant mine sterkeste sider. Har tenkt å slutte i faget og heller gå opp til privatisteksamen, men har et par spørsmål om det. Må jeg søke om å få slutte i faget (evt. ha gode grunner) eller er det bare å si at jeg slutter? Internasjonal engelsk er avsluttende fag i år, må jeg da velge et ekstra valgfag i 3. klasse? Og er det slik at eksamen i IE kun avholdes om høsten? Hvis det er saken, kan det være lurt å melde meg opp allerede nå. Takker for svar. Finfint initiativ med denne tråden. Ang. spørsmålet ditt er det litt varierende praksis ute og går. Enkelte skoler(som min), vil ikke nekte deg og slutte i enkelte fag, mens andre vil gjerne nekte uten en særdeles god grunn. Når det er sagt, tror jeg ikke det vil by på noe problem å slutte i et fag. Ta kontakt med studieveileder/studieinspektør og fortell om intensjonene dine til han, så hjelper han deg sannsynligvis på vei. Som du muligens ikke vet, må du ta både en skriftlig eksamen og en muntlig eksamen. Du kan sjekke Privatistweb når det er eksamensdager, men jeg er nesten 100% sikker på at det holdes eksamen både høst og vår i Internasjonal Engelsk. Frist for oppmelding i mitt fylke er 15. september, så du har isåfall ikke så god tid til å melde deg opp. Det er riktig at Internasjonal Engelsk er avsluttende i år, men du må likevel oppfylle timeantallet og ha tre programfag i VG3. I VG2 har du tre eller fire som du sikkert vet, avhengig av om du har matematikk som programfag eller ikke. 1 Lenke til kommentar
Latias Skrevet 14. september 2010 Forfatter Del Skrevet 14. september 2010 Skjønner, takker for svar. Siden jeg ikke har så god tenketid, tror jeg at jeg dropper tanken på privatisteksamen. Mtp. at jeg likevel må ta fire fag neste år (har S-matte), er det vel lite vits å ikke fortsette med internasjonal engelsk. 1 Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Du kan ikke ha fire programfag i VG3, du har bare tre(eller du kan, men det er slettes ikke nødvendig). Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Kall tråden "Kantine hjørnet", og jeg støtter den. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 15. september 2010 Forfatter Del Skrevet 15. september 2010 Du kan ikke ha fire programfag i VG3, du har bare tre(eller du kan, men det er slettes ikke nødvendig). Så matte som fellesfag finnes ikke i 3. klasse? For ellers vil jo de med P-matte velge tre programfag (i tillegg til matten), mens for oss med matte S2 trenger bare å velge to andre programfag. Kall tråden "Kantine hjørnet", og jeg støtter den. Bare kom med flere alternativer, så skal jeg slenge opp en poll. Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Du kan ikke ha fire programfag i VG3, du har bare tre(eller du kan, men det er slettes ikke nødvendig). Så matte som fellesfag finnes ikke i 3. klasse? For ellers vil jo de med P-matte velge tre programfag (i tillegg til matten), mens for oss med matte S2 trenger bare å velge to andre programfag. Det er riktig. VG3: 6t norsk 4t historie 3t religion 2t kroppsøving 5t programfag 1 5t programfag 2 5t programfag 3 Lenke til kommentar
Latias Skrevet 15. september 2010 Forfatter Del Skrevet 15. september 2010 Blir kjipt med RLE igjen. Merket etter grunnskolen at RLE var det tørreste faget jeg noen gang hadde hatt. Positive er at det er siste år med spansk. Fair enough, kjekt å kunne språket, men blir altfor mye arbeid. Håper jeg slipper eksamen i det, til tross for at jeg fikk 5 på kortet i fjor. Ser du er like gammel som meg, nypis. Hvilke fag har du valgt i år? Lenke til kommentar
Burleque Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Hei! Jeg lurte på følgende: Om jeg tar opp et fag jeg har 4 i, og får 3, kan jeg da velge hvilken karakter jeg får i stndpkt? Eller får jeg automatisk karakter 3? Hjelp, haster! Må melde meg opp innen i kveld! Lenke til kommentar
Jan112 Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Sjekket litt på googel..det bør du også...står så mye om det att blir for mye å gjengi her:-) Søk bare på standpunkt karakter:-) Lenke til kommentar
Burleque Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Er vel ikke mye å gjengi et Ja/Nei. Men greit, skal sjekke sjæl. Lenke til kommentar
Jan112 Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Jeg mener og tror att en standpunkt karakter er noe som settes opp over ett år.Ett gjennomsnitt altså:-) Lenke til kommentar
operg Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Ja, du kan velge. 1 Lenke til kommentar
Jan112 Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Ja, du kan velge. Stemmer ikke overhode...du har rett til å klage på karakteren,men ikke bestemme den selv:-) Lenke til kommentar
New_Game Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Dersom du har en firer i faget fra før kan du velge å beholde den i stedet for å bytte den ut, dersom du får lavere karakter på privatisteksamen 1 Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Jeg har realfag, det vil si R1, fysikk, biologi og kjemi. Hvilke fag har du, utenom internasjonal engelsk åpenbart? Lenke til kommentar
Latias Skrevet 16. september 2010 Forfatter Del Skrevet 16. september 2010 Nice. De vanskeligste fagene mao. Selv har jeg S1, økonomistyring, engelsk og geofag X. Ikke fullt så vanskelig som deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå