MrAvionics Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Hei. Har en pc som har en cd rom med IDE tilkopling. Den har plutselig sluttet å vises i Windows og i Bios. Hva kan være galt? Den åpner seg men vil ikke vises... Har puttet den i en annen pc med samme kabel og det virket helt fint. Kjører Windows XP SP3. Har prøvd systemgjenoppretting. Virket ikke det heller. I enhetsbehandling er det ikke noen utropstegn. Hva skal jeg gjøre...? EDIT: La til litt mere info.. Endret 17. februar 2010 av ArneAustenaa Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 Trenger virkelig hjelp! Får ikke formatert heller uten cd-rom =( Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Sluttet den plutselig å virke, eller kan du ha gjort innstillinger i systemet som kan ha påvirket? [edit] Prøv dette: [start] [Run] [Regedit]Registry Key: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class Key Name: {4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} Value Data: [Delete All Value Data from UpperFilters and LowerFilters] Note: Do not delete the Key or the Multi-String Values. Delete only the data values. Exit Registry and Reboot Kilde: theeldergeek.com Endret 18. februar 2010 av geir__hk Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 (endret) Den sluttet å virke etter at jeg startet den. Har installert ny ram da... Men fikk ikke til det su forklarte... Inne her: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class var det mange mapper med navn: 4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318 Men fant ikke noe med Upperfilter og lowerfilter men søkte jeg på det i registreret så var det to filer som het det i en cdrom mappe men de ville ikke la seg endre eller slette. Hva skal jeg gjøre? Endret 18. februar 2010 av ArneAustenaa Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 vil det funke å formatere harddisken i en annen pc og så putte den tilbake? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Glem forrige svar, så ikke at de ikke ble oppdaget i bios. Prøv å resette bios og se hva som skjer da. Sjekk også at det ikke er master/slave konflikt med annen IDE disk på samme kabel. Er cd-rommen eneste enhet på kabelen, så skal den stå ytterst og jumperne være satt til slave. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 Glem forrige svar, så ikke at de ikke ble oppdaget i bios. Prøv å resette bios og se hva som skjer da. Sjekk også at det ikke er master/slave konflikt med annen IDE disk på samme kabel. Er cd-rommen eneste enhet på kabelen, så skal den stå ytterst og jumperne være satt til slave. Har prøvd å resette bios. Virket ikke. Eneste på den kabelen men har ikke jumpere kun en men trenger man det når man har en cd rom? Hadde ikke det før? Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 Ikke noen flere tips? Men vil det gå å ta den harddisken inn i en annen pc og formatere den slik at det ikke er noen OS igjen på den? Vil den da kunne finne den? I Bios står det at det kun er harddisken som er koplet til. Der jeg velder hvor den skal boote fra står det cd-rom [ikke installert] Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 Prøvde å formatere disken i en annen pc men fortsatt virker ikke cdrom-en. Hva kan gjøres? Trenger hjelp og det litt kjapt=) Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 19. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2010 Ingen flere? Kom med tips alle mann...! Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2010 Bump.!. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 21. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2010 Nå påstår BIOS at USB device ikke er installert også. Så nå finner jeg ikke den heller! Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Dette minner meg om den gamle Aptivaen (F. 1998 - D. 2008) som plutselig ikke ville finne IDE enheter. Eneste som man kunne gjøre var å erklære hovedkortet defekt og kvitte seg med hele greia. Det er slikt som skjer med gamle maskiner desverre. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 22. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2010 Men plutselig mente den at ikke usb heller ikke var installert? Hvorfor? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Men plutselig mente den at ikke usb heller ikke var installert? Hvorfor?Derfor. Det bare skjer. Mest sannsynligvis pga dårlig lodding eller esd-skade som følge av berøring. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 22. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2010 Men USB portene virker, det fant jeg ut med musa! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå