Sacho_chan Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Jeg har lurt på dette lenge. Hvordan får jeg stor topp på muffinsene? Er det så enkelt som å bare ha litt extra med bakepulver oppi? Og hvordan blir det med brownies muffins, går det ann å få topp på dem også, er krymper de alltid sammen slik som kaken? Lenke til kommentar
Palme Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Det er en fin balanse mellom nok bakepulver, store nok former (jeg bruker type amerikanske muffinformer), nok røre i formene og varmen i ovnen. Bare å eksperimentere deg frem til du finner den perfekte formel Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Bruk former i metall (eventuelt med papirformer inni). Lenke til kommentar
Sacho_chan Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 Det er en fin balanse mellom nok bakepulver, store nok former (jeg bruker type amerikanske muffinformer), nok røre i formene og varmen i ovnen. Bare å eksperimentere deg frem til du finner den perfekte formel Ok takk Bruk former i metall (eventuelt med papirformer inni). Har prøvd med metall former, de ble ikke så bra. Kan ha noe med at det ikke var nok bakepulver i røra. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Det handler om å lære seg hvor mye en muffins vokser i løpet av steketiden, og justere mengden veske i hver form deretter. Hvis du vet at de vokser tre cm opp i høyden, så har du for eksempel muffinrøra 2cm under toppen. Lenke til kommentar
Sacho_chan Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 Det handler om å lære seg hvor mye en muffins vokser i løpet av steketiden, og justere mengden veske i hver form deretter. Hvis du vet at de vokser tre cm opp i høyden, så har du for eksempel muffinrøra 2cm under toppen. Aa, nice, takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå