Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Utslett på unormale steder

Gjest Apat

Anbefalte innlegg

Har de siste dagene blitt noe skremt av type utslett jeg ikke egentlig finner noen grunn til skal være der. Når jeg sier unormale steder sikter jeg til penis og i munn. Men tror alikevel ikke det dreier seg om en kjønnssykdom, muligens sopp.

For å utdype:

Hele vinteren går jeg med relativt tørr hud, og klør gjerne mye litt ovenfor knærne på innsiden av lårene, der har det nå utviklet seg til å bli utslett, små røde prikker med et halvrødt felt rundt.

For tre dager siden ble jeg Obs på noen lignende røde prikker på penis, forhud og hode, som til forskjell fra merkene på innsiden av lårene klødde mye mer. Skal legge til at dette absolutt bare har klødd og har ikke kjent antydning til svie. Disse merkene på penis er nå avtatt litt, og kløen er så godt som borte, men virker som det kan være død hud, eller åpning i ytterste laget med hud der prikkene har blitt borte. Litt vanskelig å kunne konfirmere dette da det er snakk om så små prikker (omtrent litt mindre enn talgkjertlene som er meget vanlig rundt penishodet)

Som sagt avtok utslettet på penis over natten, etter grundig vask opptill flere ganger i går. Men i dag tidlig mens jeg pusset tennene ble jeg oppmerksom på sår hud mellom kinn og tanngard kan ikke si helt sikkert om det er samme type utslett som ellers på kroppen, men dette svidde, samt at det gav en følelse av at huden strammet seg rundt de såre punktene. I løpet av dagen har det blitt bedre, men har også kommet noe sterkere tilbake etter måltider.

Før spørsmålene jeg stiller;

-Jeg er snart 19 år

-Har forholdsvis god hygiene (kanskje med unntak av samme ullundertøy og arbeidsklær hver dag, skifter ullundertøyet med jevne mellomrom på rundt 3-4 dager)

-Har kjæreste jeg har vært sammen med i snart 4 måneder (ja vi er seksuelt aktive)

Spørsmålet:

Må jeg regne med at disse hendelsene er relaterte?

Er det sannsynlig at det er en Kjønnssykdom, eller et Sopp-problem?

Kan det eventuelt være allergiske reaksjoner?

Hvordan bli kvitt dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt riktig at man kan spørre der, men der har man ingen form for dialog, noe som gjør det både vanskelig for personen som vet noe, og for meg som bruker av tjenesten. Har forøvrig lagt inn en forespørsel der, men vet ikke når den vil bli besvart.

Skjønt dette er en mer detaljert forklaring. Grunnet at jeg har funnet ut enda mer på egenhånd allerede :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...