nikeman Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 hey lurte på om noen av dere kunne hjelpe meg å forstå hva dette scriptet gjør? <?php $pw = $_GET['pw']; $pw = str_split($pw); $x = range('a','z'); $y = range(1,26); $z = array_combine($y, $x); $i = 0; foreach($pw as $key => $value) { $foo = array_search($value, $z); $i += $foo; } if(isset($_POST['submit']) && $i == 1337) { header("location: ?page=login&i=".$i); } ?> Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Ser bare ut til å videresende brukeren til ?page=login&i=1337 dersom summen av tallverdiene til hvert tegn i det inntastede passordet er lik 1337. Lenke til kommentar
nikeman Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 Ser bare ut til å videresende brukeren til ?page=login&i=1337 dersom summen av tallverdiene til hvert tegn i det inntastede passordet er lik 1337. nice men hvilket ord/verdi er det som oppfyller dette kravet? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Er ikke verre enn å regne bitte litt, så finner du fort ut av det. Lenke til kommentar
nikeman Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Er ikke verre enn å regne bitte litt, så finner du fort ut av det. Er ikke verre enn å regne bitte litt, så finner du fort ut av det. hmm.. forstod ikke hva du mente med en gang Først tenkte jeg 1=a 3=c 7=g, slik at ordet ble accg så prøvde jeg å få summen av den inntastede verdien tilå bli 1337, 148*9+5, men jeg skjønte fort at det her er feil. Summen av tallverdiene til hvert tegn.. 9=i? e=5 hvis dette stemmer skulle ordet være 148*i+e. Dette ser ut til å stemme. takker Endret 17. februar 2010 av nikeman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå