Gå til innhold

[Løst]er min PC bra nok?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Såvidt jeg husker er Acer Aspire-pcene bærbare maskiner. Ettersom maskinen kun har integrert grafikkort (aka grafikkort på hovedkortet) skal det nok godt gjøres å få oppgradert maskinen med nytt skjermkort etc. Det finnes bærbare hvor man med litt arbeid kan bytte skjermkort, men disse baserer seg på Nvidias MXM-standard for kobling av skjermkort til hovedkortet. Så med mindre maskinen din har dette vil du nok ikke få oppgradert den med bedre skjermkort.

Du kan oppgradere med mer eller raskere minne, men det integrerte skjermkortet vil uansett utgjøre en flaskehals i systemet. Så mer minne vil ikke hjelpe deg. Hvis du skal spille på PC blir du nesten nødt til å kjøpe en bedre bærbar, eller en stasjonær maskin. Kjøper du en stasjonær maskin får du bedre spillytelse for pengene. Siden du allerede har en bærbar er vel en stasjonær det greiste.

Lenke til kommentar

Til 5-6 tusen får du ikke rare maskinen, men det er vel mulig at du kan få noe. Fortrekker du å kjøpe ferdigbygget PC, eller kan du bygge selv? Hvis du bygger selv får du mest mulig for pengene. Men til gjengjeld må du selv finne ut av problemer da du kun har garanti på enkeltdelene og ikke hele maskinen. Med andre ord, om det oppstår problemer må du selv feilsøke maskinen og finne problemet. Til gjengjeld får du mer for pengene ved å bygge selv.

Men hvis jeg var deg ville jeg ventet til du har spart opp til en åtte til ti tusen. Da får du en meget habil maskin du kan oppgradere på senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...