VidarEikenes Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Har ei snekke som jeg har tenkt meg ett tålbart musikk anlegg til ca 3 - 4 tusen. Er litt uerfaren når det gjelder hvilke typer som er best osv. Noen forslag til hva jeg bør satse på hadde det vært flott. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Trenger ikke være vanntett, så lenge det er snakk om en større båt hvor ikke vannspruten får tilgang til elektronikken. Er jo ikke akkurat noen bakdel med vanntett, eller vannavstøtende system, men ikke over alt det er nødvendig. Jeg har Bose stereo i min båt, som er vannavvisende. Tåler en skjøsprøyt i ny og ne med andre ord, men det tåler ikke å dyppes i vann. Nå har jeg en Askeladden 535 Bowrider m/115HK'er på hekken, så her kommer sjøsprøyten kjapt under hard kjøring. Har man snekke, eller en båt hvor man kan skjule høytalere og spiller samt evt. forsterker fra der sjøsprøyten kan komme, så trenger man strengt tatt ikke noe vannsikkert system i det hele tatt. CD-spilleren min står under vinskjermen på høyre side og der er det større fare for ØL-søl enn sjøsprøyt for å si det sån. Høytalerene derimot er montert helt bak i båten under der man sitter vendt fremover, og disse har fått noen liter vann i seg i løpet av forrige sommer. Men de fungerer like fint ennå. Lenke til kommentar
VidarEikenes Skrevet 23. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2010 (endret) Snekka har et rom som ikke får tilgang til noe sjøsprøyt eller lignende. Så høytalerne trenger ikke tåle vann. Endret 23. februar 2010 av VidarEikenes Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Kjøp deg ett par 3x9 Bose høytalere hos Maritim. Koster vel en tusenlapp eller noe, og de største er på rundt 400Watt. Har disse selv, og er mer enn bra nok lyd i dem. Selv i 40knop og brå sjø, så hører jeg musikken høyt og tydelig, og det er med en åpen båt med kalesjen nede. Du kan jo alltids slenge inn en forsterker også... Denne trenger heller ikke være vannsikker, da denne kan plasseres ett tørt sted. Lenke til kommentar
VidarEikenes Skrevet 23. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2010 Takk for informasjonen. Skal sjekke de ut (: Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Jeg ville gått for marine-anlegg, da de ikke bare beskytter mot sjøsprøyt, men også fordi de tåler mer av saltluften som er ved sjøen. Denne "salte" luften har en evne til å ruste litt forskjellig, som jeg har opplevd, uten at gjenstanden kommer i direkte kontakt med saltvann. Selv har jeg Infinity sine marine-høyttalere, på 300W pr. stk. Har da i tillegg Sony sin marine-forsterker, på 600W. Bruker bare iPod, så har ikke behov for stereo. Mer enn god nok lyd, og er selv veldig fornøyd Lenke til kommentar
johan_august Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Jeg ville gått for marine-anlegg, da de ikke bare beskytter mot sjøsprøyt, men også fordi de tåler mer av saltluften som er ved sjøen. Denne "salte" luften har en evne til å ruste litt forskjellig, som jeg har opplevd, uten at gjenstanden kommer i direkte kontakt med saltvann. Selv har jeg Infinity sine marine-høyttalere, på 300W pr. stk. Har da i tillegg Sony sin marine-forsterker, på 600W. Bruker bare iPod, så har ikke behov for stereo. Mer enn god nok lyd, og er selv veldig fornøyd hvor kjøpte du de? Prøvde de på en båtmesse, men har ikke funnet noen forhandlere som selger infinity i Norge. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 http://www.rt-fritid.no/ Har dog ikke fått prøvd de nye. Er visst en ny modell, men om det bare er utseendet som er forandret eller noe mer vet jeg rett og slett ikke. Koster en del gjør de også, men man får det man for betaler for, mener jeg JBL sine 6x9 har jeg også hørt mye bra om! Lenke til kommentar
johan_august Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 (endret) http://www.rt-fritid.no/ Har dog ikke fått prøvd de nye. Er visst en ny modell, men om det bare er utseendet som er forandret eller noe mer vet jeg rett og slett ikke. Koster en del gjør de også, men man får det man for betaler for, mener jeg JBL sine 6x9 har jeg også hørt mye bra om! har hørt de nye, men ikke de gamle, så jeg vet ikke. Men de hørtes bra ut i hvertfall! Sjekket pris på ebay, 1290kr inkl frakt og moms fra USA. her koster de 3000? Stor forskjell! :O Edit: så de bare hadde den gamle typen av Infinity høytalerne på http://www.rt-fritid.no/shop/products.asp?lang=47&pid=730 Endret 17. mars 2010 av johan_august Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Det er nok bare gammelt bilde, for jeg fikk den nye modellen Snakk med Ronny, da får du sikkert noe rabatter hvis du sier at du "fant" han via diskusjon.no.. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Bilradiospesialisten har også noe marine-utstyr. http://bilradiospes.no/m/shop/?mid=m436&vn=736&katid=543 Lenke til kommentar
johan_august Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 kjøpte mine forrige høytalere der:) Men har nesten bestemt meg: https://www.diskusjon.no/?showtopic=1213680 mye billigere å kjøpe fra utlandet selv med moms! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå