Gå til innhold

Mute en Microbølgeovn, mulig?

Anbefalte innlegg

Prøvde å åpne den, men så ingenting obvious som "Dra ut denne ledningen for å få vekk lyden". Etter å ha sett inni der tviler jeg på at det er noe særlig håp men. Er det mulig og ikke minst ufarlig for en som ikke har noe elektronikk erfaring? Var mye skummelt inni der.

Litt på siden, men er det kun stråling inne i selve avlukket der maten er når microen står og går?

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke utenkelig at det sitter et piezo-element på et kretskort. Det er nok loddet fast i kretskortet, og de ser vanligvis ut som en sort sylinder med et lite hull i toppen.

Hvorvidt ovnen kommer til å virke uten høytaleren kan jeg ikke si. Men det ville vært mot all logikk at ovnen er konstruert slik at den skal slutte å virke uten høytaleren.

foxconn_speaker.jpg

Jeg vil ikke anbefale deg å gjøre dette selv hvis du ikke har noe erfaring med lodding/avlodding. Det er fortgjort å søle med tinnet når du fikler og dermed lage en kortslutning eller en forbindelse som ikke skal være der.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

Jeg ble en gang så irritert på noen gamle PC-er som stadig skulle pipe, at jeg nappet "høyttaleren" (omtrent samme som avbildet i innlegget til Dj_eLmO) rett av hovedkortet med ei tang...(!)

Det ble stille, og PC-en fungerte faktisk helt fint.

Jeg vet ikke om det er noe særlig til motstand i en slik sak, men å kortslutte den vet jeg ikke om jeg ville ha gjort.

Om du ikke tør å rive den av, kan du alltids prøve å kline en dært med f.eks. Araldit nedi åpningen.

Endret av greygenic
Lenke til kommentar
Hva f...? Skal du fjerne "jobbe" lyden, eller "pip pip"?

Pip, pip.

Hadde det vært hovedkortet til pcen kunne jeg lett klippet av en sånn sak hvis jeg hadde funnet den, men tror ikke jeg tar sjansen i microen. Mye advarsler inni der. Rimelig påpasselig når jeg skrudde på dekslet igjen, men når skruehullene matcher så skulle man tro at ting var riktig satt på. Mikrobølgestråler er vel ikke noe særlig.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...