Latias Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Dette er tråden for torsdagens normaldistanse i skiskyting både for kvinner og menn. Blir dette Norges første skiskyttergull i dette mesterskapet? På herresiden ble det sølv på sprinten, før det ble en litt skuffende jaktstart. Ole Einar viste i hvert fall at formen er inne, og traff hele 18/20. Med den kapasiteten i langrenn, burde en lignende prestasjon på torsdag holde til medalje. På kvinnesiden fikk vi både Tora Berger og Ann-Kristin Flatland blant de 10 beste på jaktstarten, og begge to er medaljekandidater på denne distansen. Flatland viste lovende langrennsform på sprinten, mens Berger klatret helt opp til en femteplass fra startnr. 33. Lignende skiskyting på de norske jentene i morgen, og vi har to ganske hete medaljekandidater. Hvordan foregår normaldistanen? Det er et individuell løp, og løperne starter med halvt minutts intervaller. Man skyter fire ganger. Først liggende, så stående, deretter liggende igjen før man avslutter med stående. Det som er unikt med denne distansen, og som skiller den fra alle andre skiskytterdistanser, er at man får et helt minutt i tillegg dersom man bommer (ingen strafferunder). Det gjelder altså å ha tunga rett i munn, for ellers kan man fort tape minutter til konkurrentene. Tider: 19.20: Kvinner (15 km) 22.20: Menn (20 km) Norske deltakere: Kvinner Tora Berger Ann-Kristin Aafedt Flatland Liv Kjersti Eikeland Gro Marit Istad-Kristiansen Menn Ole Einar Bjørndalen Emil Hegle Svendsen Halvard Hanevold Alexander Os Se opp for: Kvinner Helena Jonsson, Anna Carin Olofsson-Zidek, Andre Henkel, Oksana Khvostenko, Marie Laure Brunet, Kati Wilhelm, Magdalena Neuner, Tora Berger, Ann-Kristin Aafedt Flatland. Menn Christoph Sumann, Daniel Mesotitsch, Tim Burke, Michal Slesingr, Simon Fourcade, Martin Fourcade, Maxim Tchoudov, Evgeny Ustyugov, Simon Eder, Bjørn Ferry, Ole Einar Bjørndalen, Emil Hegle Svendsen. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Her blir det nok et svansk gull til damene ( begynner å bli lei av å skrive det nå), og medlaje til herrene ved Bjørndalen. Om det blir gjeveste sort tør jeg ikke håpe på med flaksen vi har vist i dette mesterskapet. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 Svensk gull tåler jeg rett og slett ikke. Heier heller på Neuner. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Kunne ikke sagt det bedre selv Latias, alt annet enn sverige. Og vi har vel slått fast at Neuner er ganske digg, så hun kan godt vinne Lenke til kommentar
Latias Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 Tora har nok noe på lager etter det herlige løpet i morgen. Synes hun fortjener seieren mer enn Neuner da. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Sier ikke nei til en Tora seier, men har ikke trua. Er nok redd en viss svenske blir meget farlig, men tar som sagt enhver annen vinner enn en svensk. Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Berger doser alle i morgen. Ingen tvil. Og om ikke Svendsen er ute etter å revansjere seg vet ikke jeg. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 Berger doser alle i morgen. Ingen tvil. Og om ikke Svendsen er ute etter å revansjere seg vet ikke jeg. Er vel Bjørndalen som vil revansjere seg mest. Blir rått uansett. Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 For all del han også, men han var virkelig på hugget i går. Svendsen virket mer bortreist mentalt. Så sånn sett bør Svendsen overbevise mer. Bjørndalen vet vi vil prestere. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 Vi har jo Os også som er sugen på å gå løp. Satser på at han griper sjansen i morgen, for vi trenger fire stabile løpere på stafettlaget. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Var det ikke Svendsen som før Ol sa at alle de andre måtte yte over normalt, mens han bare trengte gjøre en normal god jobb så ville han vinne. Han har endel å bevise etter de uttalelsene. Personlig tror og håper jeg mye mer på Bjørndalen. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 Han virker å ha litt av Northug-mentaliteten, bare at han er mer beskjeden. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Bedre å være eplekjekk når man står i målområdet og har vunnet, enn å være eplekjekk til journalister 2 dager før konkuransen starter. Men tar han gullet er nok alt glemt Endret 17. februar 2010 av archongamer Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Jeg unner selv Bjørndalen gullet mer enn noen andre. Tross alt noen OL mindre igjen enn Svendsen. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Jeg dør om vi ikke tar noe gull i skiskyting i OL. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 Bjørndalen skal ta rent bort i Sotsji da, så han kan vente. Gamlingen Hanevold går nok garantert sitt siste OL, han burde få seg ett gull. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Hanevold burde strengt tatt ikke vært i OL for han har vært ræv hele sesongen, mer eller mindre. Hva han har vist i de to første konkuransene gjør meg ikke veldig optimistisk, hverken på individuelt gull eller på stafetten. Berger har da imponert meg mer, spesiellt på standplass. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 Men siden det er hans siste OL, burde han da få ett gull. Stakkar fyr. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Men siden det er hans siste OL, burde han da få ett gull. Stakkar fyr. Som med alle norske utøvere sier jeg ikke nei om han tar et gull. Men er vel større sjanse for at han afrikaneren tar Northug på 5 mila enn at Hanevold går inn til seier i morgen Lenke til kommentar
Latias Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 Haha, selv om han har sugd så har du trua ja. :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå