Gå til innhold

Generell diskusjon rundt Den islamske republikken Iran. På tide for verdenssamfunnet å gripe inn?


På tide å gripe inn i Iran?  

310 stemmer

  1. 1. Bør verdenssamfunnet gripe inn i Iran?

    • Ja
      127
    • Nei
      150
    • Ingen formening/Vet ikke
      34


Anbefalte innlegg

Å late som verdens-begivenhetene startet 11. sept 2001 er i beste fall historieløst

 

11 September 2001 var et vannskille.

 

Men selvsagt begynte krigen mot islam i virkeligheten når islam oppstod og begynte å spre seg gjennom politisk motivert vold og terror selv i Muhammads tid. For ikke å nevne alle gangene islamister har invandert Europa opp igjennom historien.

 

Historien gjentar seg rett og slett. Muslimene er på krigsstien igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, du fronter det nesten som om det er muslimenes feil.

 

Jeg håper jeg bare misforstår.

 

Nei, du misforstår nok ikke. Islam har vært synonymt med politisk terror og voldelig imperialistisk ekspansjon ifra det oppstod for 1400 år siden og til den dag i dag.

 

Du må glemme alt du har lest i historiebøker på ungdomsskolen. Det er politisk korrekt, og historisk ukorrekt, pjatt.

Lenke til kommentar
Nei, du misforstår nok ikke. Islam har vært synonymt med politisk terror og voldelig imperialistisk ekspansjon ifra det oppstod for 1400 år siden og til den dag i dag.
... mens det moderne vesten er et pasifistisk, frittenkende samfunn?

 

Jeg forstår ikke hvorfor så mange må velge en side i disse sakene. Uansett utfall er det drittsekker og tyranner som vinner krigen, og verden kommer ikke til å bli et bedre sted å oppholde seg på. Næringsliv og stat har skapt et slem vs snill-bilde som jeg spyr av. Det er ingen av disse menneskene som har noble hensikter, så hvorfor ikke bare ta konsekvent avstand fra begge parter?

 

Fy fader som jeg forakter dette systemet, der forbrukerkultur og energiutvinning går foran menneskets sikkerhet. Herregud så kvalmt og ekkelt det er - og det verste av alt er at folk tror på disse idiotene.

Endret av Magnusjs
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Men selvsagt begynte krigen mot islam i virkeligheten når islam oppstod og begynte å spre seg gjennom politisk motivert vold og terror selv i Muhammads tid. For ikke å nevne alle gangene islamister har invandert Europa opp igjennom historien.

 

Du må liksom tilbake til middelalderen og de store europeiske krigene for å lage opp et skremmebilde. Aleksander den Store, Napoleon krigene osv.

 

Hvis vi skal utdele "skyld" for hvilken religion og verdensdel som har ført mest ekspansiv og imperalistisk politikk siste 300 årene (med okkupasjon og kolonier), så er det uten tvil Europa (og etterhvert USA)

 

Og det er situasjonen i dag også.

Endret av Mr.M
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, du fronter det nesten som om det er muslimenes feil.

 

Jeg håper jeg bare misforstår.

 

Nei, du misforstår nok ikke. Islam har vært synonymt med politisk terror og voldelig imperialistisk ekspansjon ifra det oppstod for 1400 år siden og til den dag i dag.

 

 

Nei han misforstår ikke, for dette er historiske fakta, og de flste av landene i midtøsten som ble erobret av muslimene var kristne.

 

Det imidlertid veldig få av oss vet er at det var jødene som skapte islam, og som brukte islam for å ødelegge kristne land i midtøsten.

Også Spania ble erobret av muslimene etter invitasjon fra jødene.

Og Jerusalem var også en kristen by, inntil jødene manipulerte muslimene til å erobre den.

muhammed og islam sloss altså for jødene, for å beskytte jødedommen og fjerne kristendommen.

Dette skjer også i dag, der mer ekstreme muslimer i midtøsten og nord Afrika sloss for USA og NATO, som også er kontrollert av jødene.

I USA og Europa bruker de sosialismen og islam til å ødelegge landene innenfra på en mer fredelig måte.

 

De menige muslimers og sosialisters skepsis og tildels fiendskap mot jødene er jo bortimot det perfekte cover for jødene, mens de samarbeider med lederne i både islam og sosialismen.

Jødene opererer også på begge sider og skaper sine egne fiender, for å opprettholde myten om at de blir forfulgt.

Denne martyrstatusen er viktig for dem, og til stor hjelp i arbeidet for å overta verden.

For ingen vil vel tro at noen som er så "forsvarsløse" og forfulgt av alle, i virkeligheten kontrollerer det meste og nå bruker både islam, sosialismen og USAs og NATOs millitære styrker for å ødelegge USAog Europa og til å starte 3 verdenskrig.

 

 

Jødene har vekselvis manipulert og brukt kristne, muslimer og sosialister for å sloss for seg gjennom hele historien.

Av disse har jødene selv skapt islam og sosialismen kun for det formålet å nedkjempe og fjerne kristendommen.

 

Foruten sosialistene så samarbeider jødene i dag med Saudi-Arabia og muslimsk brorskap.

Den arabiske liga som nå har innført sanksjoner mot Syria, er i lomma på Israel og USA.

Jødene kontrollerer selvfølgelig også USA og regjeringene i de fleste land i Europa, og også den norske regjering.

 

Dette handler og NWO.

 

Og jødene har planlagt og jobbet for dette i ca 2000 år. Mao de vil overta verden, og i dag er de veldig nært målet. Europa og USA er allerede så godt som i lomma på jødiske bankeiere, som allerede har ødelagt økonomien for en del land og kjøpt dem opp.

 

Men 3 verdenskrig ble antakelig ikke planlagt før på midten av 1800 tallet, da de innså at det villle bli "nødvendig med 3 verdenskriger.

Albert Pike letter to Mazzini, The Illuminati plan for World War 3 August 15, 1871

http://geraldcelentechannel.blogspot.com/2010/07/albert-pike-letter-to-mazzini.html

 

Jeg beklager at jeg igjen må ødelegge noen illusjoner om alles kjæledegger jødene, men dette er i store trekk det som har skjedd i historien de siste 2000 år når det gjelder jødenes foræderiske virksomhet.

 

islam står ansvarlig for mye lidelse og elendighet opp gjennom historien, men vi bør ikke gi muslimer hele skylden for noe de ble manipulert til å gjøre av andre.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar
... mens det moderne vesten er et pasifistisk, frittenkende samfunn?

 

Jeg forstår ikke hvorfor så mange må velge en side i disse sakene.

 

Fordi vestens naivistiske tolkning av antikkens og opplysningstidens filosofer alikevel er uendelig mye mer avansert og nærmere sivilisasjon enn det noen religion er, og særlig islam.

 

Islam er den største, verste, farligste, mest dogmatiske, religionen i verden, og den må knuses.

 

Det imidlertid veldig få av oss vet er at det var jødene som skapte islam, og som brukte islam for å ødelegge kristne land i midtøsten.

 

:dontgetit:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Iran fengsler flest journalister

 

Reportere, fotojournalister og redaktører sitter i verdens fengsler fordi de er journalister. Tallet er det høyeste på 15 år, og Iran topper statistikken.

 

Totalt på verdensbasis sitter 179 reportere, redaktører og fotojournalister i fengsel på grunn av sitt arbeid.

 

Det viser en opptelling som den amerikanske pressefrihetsorganisasjonen CPJ har gjort. Dette er 34 flere enn i fjor, og tilsvarer en økning på over 20 prosent.

 

– Økningen skyldes omfattende fengslinger i Midtøsten og Nord-Afrika, skriver organisasjonen i sin årsrapport.

 

Kina tronet i flere år på toppen av listen over flest journalister i fengsel. Men den tvilsomme førsteplassen er i år overtatt av Iran, med Kina som nummer tre, etter Eritrea.

 

Landet i Midtøsten har nå 42 journalister bak lås og slå, en økning på åtte siden i fjor.

 

– Iran har vært Midtøstens største fengsel for journalister i over ti år. Det som er spesielt nå, er at Iran er blitt det største fengsel i verden, sier Mahmoon Amiry-Moghaddam, leder i Iran Human Rights i Norge.

 

Han mener det uttrykker en generell trend, men det har blitt verre og verre etter protestene i 2009.

 

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7908871

 

Denne terroren av befolkningen er virkelig en grunn til å gripe inn i Iran! Regimet burde vært fjernet for lenge siden!

Lenke til kommentar
... mens det moderne vesten er et pasifistisk, frittenkende samfunn?

 

Jeg forstår ikke hvorfor så mange må velge en side i disse sakene.

 

Fordi vestens naivistiske tolkning av antikkens og opplysningstidens filosofer alikevel er uendelig mye mer avansert og nærmere sivilisasjon enn det noen religion er, og særlig islam.

 

Islam er den største, verste, farligste, mest dogmatiske, religionen i verden, og den må knuses.

Igjen - jeg skjønner ikke hvorfor folk velger side i en konflikt mellom to kronidioter. Vesten er ikke bedre, og begge burde avvæpnes.

 

Vesten er for øvrig bygget på kristen moral, så om du forsøker å utelukke religion i vårt samfunn, har du misforstått.

Endret av Magnusjs
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oppsluttningen rundt kristendommen har fallt i Europa i en årrekke og den er dalende også i USA selvom det er i langt mindre grad. Og av de religiøse i Vesten er det langt færre fanatikere! Så jo, Vesten er så langt bedre enn ikke bare den islamske verden, men resten av verden selvom du finner feil her også!

 

Om du skal se bort fra den fantasiverdnene du ønsker å leve i og ser på den verdnen du egentlig lever i, hvor vil du da leve? I eller utenfor Vesten?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil leve i en fri verden, vesten eller østen. Pr. nu vil jeg heller leve i Norge enn i Irak, ja, men jeg ser ikke hvorfor dette er relevant.

 

De fleste av våre sentrale lover er basert på kristen moral. Med andre ord: De er basert på, og spiller på frykt. Så at vi er sekulære som individer, gjør oss ikke mindre sekulært som folk av den grunn. Jeg tror ikke på Gud, men jeg er fortsatt bundet av et lovverk som baserer seg på kristen morallære.

 

At du mener vesten er bedre, er din subjektive mening, men ikke glem at det faktisk finnes mennesker der ute med helt andre prioriteringer enn deg. Og at du lanserer alt som en fantasiverden, får stå på din regning. Jeg tror ikke menneskene for 5 000 år siden heller trodde at man en gang skulle få en verden som baserer seg på en rentebærende økonomi, fullstendig avhengig av å tappe jorda for naturressurser for å fungere. DET var en fantasiverden, det, og ikke minst en verden som forkaster det meste av idéer om menneskets natur.

 

Dagens verden baserer seg på en sterk elitisme, og er skapt for å fôre eliten. Så lenge man ikke evner å se hva som er fundamentalt galt med dét, vil man heller ikke kunne utvikle seg i riktig retning. En av disse feilene representerer du, Glimti: Du påstår hardnakket at den delen av verden som du lever i, er den beste. Du lar derimot være å reflektere over hvorfor nettopp denne delen er den "beste". Det er nemlig fordi eliten i vesten har klart å skape et system som tar hele menneskeheten under én kam, og som definerer vår videre eksistens ut fra sine egne premisser. Det Gaddafi, Mugabe og Ahmadinejad gjør i sine egne land, gjør USA og Europa over hele verden. Og selvfølgelig synes ikke vi det er noe galt i det, så lenge det gagner oss, på samme måte som Ahmadinejads tilhengere sikkert synes det de gjør er moralsk korrekt. Det kommer tross alt bare an på øyet som ser, og ingen av disse tingene er basert på objektive sannheter.

 

Jeg har ingen intensjoner om å tvinge deg over på et tankesett som gagner meg, men jeg er bare fundamentalt uenig med deg når du sier at de landene USA og Europa invaderer, er styrt av sinnssyke despoter. Disse menneskene har makt, og makt korrumperer uansett hvilket land man oppholder seg i. Det jeg ønsker, er at all ekstrem makt i verden opphører, fordi jeg ikke tror noen er tjent med at enkeltpersoner sitter med så mye makt over andre mennesker. Hvordan skal man oppnå rettferdighet når millioner av enkeltindividers skjebne hviler på en liten gruppe mennesker? Jeg vet at jeg hadde misbrukt den samme makta som Gaddafi og Obama misbruker. Men jeg ønsker ikke denne makta, fordi jeg da vil ende opp med å styre andres liv på mine egne premisser. Jeg vil bare styre mitt eget liv og mine egne handlinger, og jeg klarer ikke å forstå hvorfor dette er så ufattelig utopisk.

 

Tror du disse enorme konfliktene hadde oppstått om mennesket kun hadde makt over seg selv?

Endret av Magnusjs
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Denne terroren av befolkningen er virkelig en grunn til å gripe inn i Iran! Regimet burde vært fjernet for lenge siden!

 

Glimti roper : "Gripe inn i Iran!" med utropstegn. Å gripe inn i Iran vil bety storkrig med mange tusen drepte. Bekymrer det Glimti? Overhodet ikke.

 

Går vi til Saudi Arabia har vi et tilsvarende diktatorisk regime. Men altså et regime som mottar våpen fra Vesten (USA) i enorme kvanta. Har Glimti noengang ropt opp om "Slutt å støtte diktaturet i Saudi Arabia!" ?

 

Nei, selvfølgelig ikke.

 

"On November 21, government troops opened fire on demonstrators in Saudi Arabia’s Eastern Province, killing at least four and injuring more."

 

http://whowhatwhy.com/2011/12/07/the-saudi-arab-spring-nobody-noticed/

 

Så hva er det du går etter Glimti? Er det all drepingen i en eventuell krig mot Iran du synes er så tilfredsstillende? Er det derfor du heller vil rope etter krig mot Iran, enn du vil rope mot at vi støtter opp under regimer som er like ille som Iran?

 

For en skulle jo tro at i valget mellom : Skal vi gå til storkrig mot et regime som er "no good", eller skal vi heller starte med å slutte å støtte opp et par andre regimer som er like "no good", så burde kanskje alternativet med å slutte å gi støtte veie ganske tungt? Med mindre man har et indre driv mot litt mer krig og action da.

Endret av Kubin
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det iranske regimets terrorisme mot landets befolkning fortsetter:

 

500 henrettet i Iran i år

 

Antall henrettelser i Iran har økt kraftig. Dette gjelder særlig fanger som er dømt for narkotikaforbrytelser, melder Amnesty International.

 

– En drapskampanje av rystende proporsjoner, kaller menneskerettighetsorganisasjonen de mange henrettelsene i Iran den siste tiden.

 

I Iran kan mord, voldtekt, væpnet tyveri, narkotikasmugling og utroskap straffes med dødsstraff.

 

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7917361

 

Jeg er selv for dødsstraff for drap, men minstekravet er at systemet da skal være demokratisk. Videre burde ikke dødsstraff praktiseres i annet enn drapssaker. Ord som "rettferdighet" og "demokrati" er ukjente for det iranske regimet og nå er det på tide at de tvinges til å oppgi grepet om landet og folket, et grep de holder ved hjelp av vold og tortur!

Lenke til kommentar

Videre burde ikke dødsstraff praktiseres i annet enn drapssaker.

Vel, når man ser hvor mye elendighet og tragedier narkotikaomsetting medfører (bare i lille norge er det vel 500 overdosedødsfall pr. år, i tillegg kommer all kriminalitet) så er det ikke rart noen land prøver å stoppe dritten med harde midler.

 

Husk dessuten at man får ikke dødsstraff medmindre man er i besittelse av over 30 gr. dvs. en slags "proff-paragraf" som er myntet på videresalg. Så når du nevner mord, så tenk litt over hvor mange døde det ligger i kjølvannet av kyniske smugglere & narkopushere

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Videre burde ikke dødsstraff praktiseres i annet enn drapssaker.

Vel, når man ser hvor mye elendighet og tragedier narkotikaomsetting medfører (bare i lille norge er det vel 500 overdosedødsfall pr. år, i tillegg kommer all kriminalitet) så er det ikke rart noen land prøver å stoppe dritten med harde midler.

 

Husk dessuten at man får ikke dødsstraff medmindre man er i besittelse av over 30 gr. dvs. en slags "proff-paragraf" som er myntet på videresalg. Så når du nevner mord, så tenk litt over hvor mange døde det ligger i kjølvannet av kyniske smugglere & narkopushere

... og dette er primært kriminaliseringen sin skyld, ikke stoffene i seg selv.

 

Bare så det er nevnt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enhver person som fortsatt stiller seg bak zionistenes anklager og krigføring mot selvstendige nasjoner, er en idiot og burde bli fratatt all mulighet til å påvirke noen som helst utenrikspolitiske avgjørelser. At så mange mennesker i de demokratiske delene av Verden likevel innehar et slikt synspunkt, gir meg stor forståelse ovenfor Iran og andre islamske lands hang til eneråde.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Håper det såkalte "verdenssamfunnet" aldri griper inn i Iran. Uansett om det finnes kulturelle og ideologiske elementer i den muslimske verden som jeg ikke er noen stor tilhenger av, kan jeg ikke annet enn å beundre Iran's styrke overfor den amerikaniserte, globalistiske verden. Iran har guts, og er ikke redde for å stå på sitt! :thumbup:

Nei takk til globalistisk kultur-, egenarts- og folkeutslettende enevelde!

 

 

Denne terroren av befolkningen er virkelig en grunn til å gripe inn i Iran! Regimet burde vært fjernet for lenge siden!

 

Glimti roper : "Gripe inn i Iran!" med utropstegn. Å gripe inn i Iran vil bety storkrig med mange tusen drepte. Bekymrer det Glimti? Overhodet ikke.

 

Går vi til Saudi Arabia har vi et tilsvarende diktatorisk regime. Men altså et regime som mottar våpen fra Vesten (USA) i enorme kvanta. Har Glimti noengang ropt opp om "Slutt å støtte diktaturet i Saudi Arabia!" ?

 

Nei, selvfølgelig ikke.

 

"On November 21, government troops opened fire on demonstrators in Saudi Arabia’s Eastern Province, killing at least four and injuring more."

 

http://whowhatwhy.com/2011/12/07/the-saudi-arab-spring-nobody-noticed/

 

Så hva er det du går etter Glimti? Er det all drepingen i en eventuell krig mot Iran du synes er så tilfredsstillende? Er det derfor du heller vil rope etter krig mot Iran, enn du vil rope mot at vi støtter opp under regimer som er like ille som Iran?

 

For en skulle jo tro at i valget mellom : Skal vi gå til storkrig mot et regime som er "no good", eller skal vi heller starte med å slutte å støtte opp et par andre regimer som er like "no good", så burde kanskje alternativet med å slutte å gi støtte veie ganske tungt? Med mindre man har et indre driv mot litt mer krig og action da.

 

Godt poeng!

Endret av Wyrd
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så var det dette med et demokratisk og rettferdig system...

 

Det blir ikke demokrati av at en fremmed makt forsøker å bombe det på deg.

 

Spesielt når den fremmede makten er USA, som virkelig burde være kjent for alle som en nasjon som gir faen i demokrati, og kun er ute etter å få andre til å tjene deres interesser. De har installert diktatorer mange ganger før, også i Iran i 1953, og de handler fritt med andre diktaturer, fordi diktatorene der gir dem det de vil ha.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...