Gå til innhold

Generell diskusjon rundt Den islamske republikken Iran. På tide for verdenssamfunnet å gripe inn?


På tide å gripe inn i Iran?  

310 stemmer

  1. 1. Bør verdenssamfunnet gripe inn i Iran?

    • Ja
      127
    • Nei
      150
    • Ingen formening/Vet ikke
      34


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-140898

Kan du forklare hva som egentlig er poenget ditt?

 

Poenget mitt er at vestlige medier kommer med feilaktige informasjon. Denne saken er ennå i proses, og derfor skal han ikke bli hengt ennå. Om han er skyldig, så blir han hengt.

 

. According to the lawyer, Latifi admitted being a PJAK supporter but denied committing acts of violence. The student told the court he was not in Sanandaj when the attacks took place. He is reportedly set to be executed on 26 December 2010 and Amnesty International has appealed to Iran to commute his death sentence.[34]

 

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Påpeker at ifølge avstemningen/pollen er det nå 78 som sier at verdenssamfunnet bør gripe inn i Iran mens 73 sier nei og 15 er usikkre.

 

Noe "verdensamfunnet har gjort til de grader". Da sikter jeg selfølgelig til bruk av økonimiske sanskjoner. Noe jeg håper\tror de fleste mener, og ikke at Iran skal bli bomba.

 

Begge valg er idiotiske. Men jeg håper ikke vi nordmenn tenker på at å drepe mennesker er den eneste utveien..

Endret av medlem-140898
Lenke til kommentar

Når det kommer til at Iran henretter kriminelle, må jeg si at det er en av de få tingene med landet jeg faktisk støtter; da jeg er en stor tilhenger av dødsstraff.

 

Det gjør meg forbannet at man kan dømmes til dødsstraff for noe så enkelt som propaganda, noe som knapt nok kan kalles landsforræderi.

 

Det samme gjelder hvordan norske aviser kritiserer USA for dødsstraff, det er latterlig, vi er ikke noe bedre land enn dem bare fordi vi tar i våre kriminelle med silkehansker.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

En iransk eksilgruppe fordømmer henrettelsen av den politiske fangen Ali Saremi, som ble hengt i Teheran

 

Rajavi leder motstandsgruppen People's Mujahedin of Iran (PMOI), som er kjent under flere andre navn.

 

 

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7441785

 

Merkelig at NRK ikke skriver at det er flere land som har dømt denne gruppen, som en terroristgruppe...

 

Men nå plutselig er det bare en organisasjon som kjemper for frihet og fred?..

 

yeah right...

Endret av medlem-140898
Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

'Al-Qaeda presence in Iran Western lie'

 

Iranian foreign ministry says the Western media's threadbare allegation leveled against Iran regarding al-Qaeda's presence inside the country is an old scenario aimed at inciting Iranophobia.

 

 

“Claim of al-Qaeda presence in our country is a repetitive scenario, brought up every now and then by those who seek to sow discord among Islamic states and follow an Iranophobia scheme,” said Iran's Foreign Ministry Spokesman Ramin Mehmanparast in his weekly press briefing on Tuesday.

 

Mehmanparast stressed that Iran was one of the victims of terrorism and would never compromise with terrorist groups or allow them to use the country's soil for their evil acts.

 

The Iranian foreign ministry official stressed that the terrorist groups are active in the region with Western backing, saying the regional states' close cooperation would root out extremism and terrorism in the area.

 

In response to a question asked by an Iraqi reporter regarding former Foreign Minister Manouchehr Mottaki's ouster, the foreign ministry spokesman said the recent reshuffle in Iran's foreign apparatus is an internal issue and of little concern to Iraqi people.

 

On December 13, Iranian President Mahmoud Ahmadinejad relieved Mottaki from his duties and replaced him with Head of the Atomic Energy Organization of Iran Ali Akbar Salehi.

 

AO/MB/AKM

 

http://www.presstv.com/detail/157556.html

Lenke til kommentar

Jeg fult og helt for dødsstraff for drap og drapsforsøk, men systemet i Iran er komplett latterlig!

Tja, rettsystemet der har i allefall skapt opptil flere advokat-millionærer (bl.a. han som kom til Norge for en tid tilbake) så endel prosseser må jo åpenbart foregå, dvs. det bærer ikke rett til galgen.

 

Hvilke rettsystemer/land stoler du på da Glimti? Er vi ikke egentlig litt skeptiske til det meste litt utenfor eu-kjernen? Ugga-bugga land alt sammen liksom? Russland? njet. Hva med sør-amerika? Tyrkia? Khazakstan? Kongo? Litauen? Tanzania? Bolivia?

 

Hvem stoler vi selvgode nordmenn på i rettsammenheng? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...