Gå til innhold

Generell diskusjon rundt Den islamske republikken Iran. På tide for verdenssamfunnet å gripe inn?


På tide å gripe inn i Iran?  

310 stemmer

  1. 1. Bør verdenssamfunnet gripe inn i Iran?

    • Ja
      127
    • Nei
      150
    • Ingen formening/Vet ikke
      34


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@ey-baba

 

jeg vet. Det jeg mente var at hvis en mann hadde blitt henrettet for tilsvarende forhold som denne kvinnen, ville ikke media her hjemme engang giddet å skrive om det. Alt handler om at media forsøker å fremstille mest mulig negativt ang. kvinners rettigheter og demonisere myndigheter.

 

For å illusterere med annet eksempel, ifjor var det store avisoppslag om at tre kvinner i Iran skulle henrettes for diverse forbrytelser. Dog, det media og Amenesty unnlot å nevne, var det faktum at også fire menn skulle henrettes i "samme seansen"

 

Foregår med andre ord en særdeles biased vinkling som er lett å gjennomskue

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

ok, men hvilket grunnlag kan du hevde at denne kvinnen ikke har fått en rettferdig behandling?

 

Snarere tvertimot vil jeg si. Denne saken har vært Iransk versjon av OJ Simpson for å si det sånn. Ingredienser som kjendiser, dop, og sex og spektakulære rettssaker.

 

Å angående "tvunget til å tilstå" så se denne videoen (Part 3 av 4) Der avspilles opptaket av tilståelsen i retten. Legg merke til hvor dramatisk og med hvilken innlevelse hun forklarer hva som skjedde mordnatten når hun knivstakk offeret til døde. Fremstår ikke som noen person som er tvunget til å tilstå, synes du? Kvinnen som for annfall blandt publikum er forøvrig offerets mor

 

http://www.youtube.com/watch?v=g9NXo2MOuf4&feature=related

Lenke til kommentar

Mr.M er anti-Israelsk, så vi kan ikke høre på han.

Glimti er også anti-Israelsk, så han kan vi heller ikke høre på.

Jeg er pro-Israel, så jeg er ihvertfall uaktuell.

 

Faktisk så er det slik at alle som har en mening om noe, er diskvalifisert til å formidle informasjon. Sånn er det ihvertfall i Mr.M sin verden.

 

Jeg mener at noens troverdighet må vurderes utifra hva som sies og hvorvidt det kan bekreftes som sannferdig, men Mr.M mener tydeligvis at det er grunnlag for å avfeie dokumentaren siden eieren av websiden liker Israel. Du har lov til det. :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Mr.M er anti-Israelsk, så vi kan ikke høre på han.

Glimti er også anti-Israelsk, så han kan vi heller ikke høre på.

Jeg er pro-Israel, så jeg er ihvertfall uaktuell.

 

Faktisk så er det slik at alle som har en mening om noe, er diskvalifisert til å formidle informasjon. Sånn er det ihvertfall i Mr.M sin verden.

 

Jeg mener at noens troverdighet må vurderes utifra hva som sies og hvorvidt det kan bekreftes som sannferdig, men Mr.M mener tydeligvis at det er grunnlag for å avfeie dokumentaren siden eieren av websiden liker Israel. Du har lov til det. :)

 

 

Det er bare idioter som kommer til å tro at dokumentaren er basert på troverdighet...

Lenke til kommentar

Glimti, fordi også det de har servert tidligere av "kunstneriske storverk" nevnes kan "Radical Islam’s War Against the West" og "The Third Jihad" er blitt avkledd som biased propaganda.

 

Ingen overraskelse om den nye filmen følger i samme fotspor med et oppkok av løsrevne sitater, små blurerete filmklipp, noen atombombe eksplosjoner og ellers alt de har rasket sammen av for å lage et demoniserende & u-nyansert bilde av Iran's atomprogram

 

Derimot kommer filmen garantert IKKE til å nevne at Israel nekter å skrive under på Nuclear Non-Proliferation Treaty (NPT) (ikke-spredningsavtalen) (kunne jo vært "kjekt" siden de antas ha 200 atomstridshoder, og kanskje noen å selge) eller at Israel nekter å slippe inn inspektører fra IAEA på sine egne atomanlegg, men forlanger at Iran skal gjøre det.

Lenke til kommentar

Jeg for min del hater Israel absolutt sterkest, men nå er ikke de en del av Ikkespredningsavtalen så de forplikter seg ikke til noe som helst! Det gjør imidlertid Iran som er en del av avtalen!

Så du vil straffe hardere de som har lovet å ikke spre atomvåpen videre, enn land som nekter å skrive under og derved muligens spre atomstridshoder til gud-vet-hvem? jaja

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...