Gå til innhold

Generell diskusjon rundt Den islamske republikken Iran. På tide for verdenssamfunnet å gripe inn?


På tide å gripe inn i Iran?  

310 stemmer

  1. 1. Bør verdenssamfunnet gripe inn i Iran?

    • Ja
      127
    • Nei
      150
    • Ingen formening/Vet ikke
      34


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samtidig beskylder han Vesten og Israel for å stå bak attentatet som drepte en iransk atomfysiker

Sounds plausible to me

 

Enten Israel/Mossad eller attentatmenn fra Jundullah som finansieres med bidrag fra USA

 

Slike har forøvrig også vært i sving for en tid tilbake med blodige angrep i byen Zahedan sør-øst Iran. De utstyres med våpen og utstyr fra Nato/USA i Afghanistan og Pakistan

 

http://www.presstv.ir/detail/147640.html

http://english.farsnews.com/newstext.php?nn=8803111041

http://www.tehrantimes.com/index_View.asp?code=223153

Lenke til kommentar

Ikke umulig. Ikke minst er jo Israel kjent for den slags virksomhet...

 

Forøvrig har Ahmadinejad akseptert å møte opp til nye samtaler om landets atomprogram i Genève 5. desember selvom han har gjort det klart at det ikke er aktuelt å stanse anrikningen av uran:

 

http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/iran-aksepterer-dato-for-atomforhandlinger-3353400.html

 

Skal si han snakker med minst to tunger...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Ikke umulig. Ikke minst er jo Israel kjent for den slags virksomhet...

 

Forøvrig har Ahmadinejad akseptert å møte opp til nye samtaler om landets atomprogram i Genève 5. desember selvom han har gjort det klart at det ikke er aktuelt å stanse anrikningen av uran:

 

http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/iran-aksepterer-dato-for-atomforhandlinger-3353400.html

 

Skal si han snakker med minst to tunger...

 

Faen, jeg digger Ahmadinejad. Jeg er ikke altid enig med han, men i dette tilfellet så støtter jeg han 100%.

Lenke til kommentar

Ahmadinejad åpner den store kjeften sin igjen! Denne gangen vil han ha det til at dokumentene fra Wikileaks ikker er lekkasjer, men et ledd i en amerikansk plan

Atter en gang så tror jeg de (Iran) kan ha et valid point :yes:

 

Jeg har vært skeptisk til disse wikileaks-lekkasjene generellt. At det så blandt den store mengden av dokumenter også kan finnes noe som bevisst er plantet/beregnet til "spesielle formål" finner jeg meget sansynlig. Var vel en norsk kommentator på radion som sa noe lignende.

 

Glimti, hva er forresten så galt med at Iran ikke uten videre tror på at Saudia Arabia har bedt om angrep på atomanleggene? Hadde det motsatte vært bedre på noen måte? Forklar

 

Link til Iransk web om samme tema;

http://www.presstv.ir/detail/153181.html

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

På hva da? At han vil møte til nye avtaler eller at an ikke vil stanse anrikningen av uran?

 

Den Islamske Republikken Iran er rede for å snakke med USA , men de vil aldri gi glipp på deres rett fordet.....

 

Tror du virkelig at Iran skal først stanse anrikningen av uran, og derette snakke med USA og co ?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Hvis du leser litt nøye om hva han sier så er alt, ABSOLUTT ALT han sier nå om dagen lagt opp som en provokasjon mot noen! Det kommer ikke en eneste uskyldig uttalelse fra mannen nå om dagen!

 

At han er så kontroversiell, omstridt og upopulær kan han utelukket takke seg selv for!

 

 

Dude,

 

Du er alltid upopulær når du ikke bøyer deg ned for imperlistene som USA. Egypt og Saudi Arabia er populære blandt USA og dere allierte, hvorfor tror du det ?

Lenke til kommentar

Hvis du leser litt nøye om hva han sier så er alt, ABSOLUTT ALT han sier nå om dagen lagt opp som en provokasjon mot noen! Det kommer ikke en eneste uskyldig uttalelse fra mannen nå om dagen!

 

At han er så kontroversiell, omstridt og upopulær kan han utelukket takke seg selv for!

 

 

Dude,

 

Du er alltid upopulær når du ikke bøyer deg ned for imperlistene som USA. Egypt og Saudi Arabia er populære blandt USA og dere allierte, hvorfor tror du det ?

 

Du blir fort upopulær blant amerikanske allierte dersom du trosser amerika, dette er en selvfølge, hadde det vært annerledes, hadde jeg ikke forstått amerikanske alliertes tankegang.

 

EDIT; skal legges ved at du inkluderer ordet "imperialisme" vet du hva dette ordet betyr? Og kan du nevne et eksempel av moderne amerikansk imperialisme?

Endret av Notelitten
Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Hvis du leser litt nøye om hva han sier så er alt, ABSOLUTT ALT han sier nå om dagen lagt opp som en provokasjon mot noen! Det kommer ikke en eneste uskyldig uttalelse fra mannen nå om dagen!

 

At han er så kontroversiell, omstridt og upopulær kan han utelukket takke seg selv for!

 

 

Dude,

 

Du er alltid upopulær når du ikke bøyer deg ned for imperlistene som USA. Egypt og Saudi Arabia er populære blandt USA og dere allierte, hvorfor tror du det ?

 

Du blir fort upopulær blant amerikanske allierte dersom du trosser amerika, dette er en selvfølge, hadde det vært annerledes, hadde jeg ikke forstått amerikanske alliertes tankegang.

 

EDIT; skal legges ved at du inkluderer ordet "imperialisme" vet du hva dette ordet betyr? Og kan du nevne et eksempel av moderne amerikansk imperialisme?

 

 

Kontroll over midtøsten. Er det noe mer å si, egentlig ?

Endret av medlem-140898
Lenke til kommentar

Hvis du leser litt nøye om hva han sier så er alt, ABSOLUTT ALT han sier nå om dagen lagt opp som en provokasjon mot noen! Det kommer ikke en eneste uskyldig uttalelse fra mannen nå om dagen!

 

At han er så kontroversiell, omstridt og upopulær kan han utelukket takke seg selv for!

 

 

Dude,

 

Du er alltid upopulær når du ikke bøyer deg ned for imperlistene som USA. Egypt og Saudi Arabia er populære blandt USA og dere allierte, hvorfor tror du det ?

 

Du blir fort upopulær blant amerikanske allierte dersom du trosser amerika, dette er en selvfølge, hadde det vært annerledes, hadde jeg ikke forstått amerikanske alliertes tankegang.

 

EDIT; skal legges ved at du inkluderer ordet "imperialisme" vet du hva dette ordet betyr? Og kan du nevne et eksempel av moderne amerikansk imperialisme?

 

 

Kontroll over midtøsten. Er det noe mer å si, egentlig ?

Iran er i midt-østen...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Hun hevdet hun ble presset tl å tilstå drapet

Har ikke mordere en tendens til å hevde at de er uskyldige?

 

Eneste grunn for at dette slås opp i media, er fordi hun er kvinne og bor i Iran. En mann henrettet for samme forhold hadde ikke vært nevnt i en notis en gang.

 

 

Ikke sant. Menn blir også henretter, og de er til og med muslimer. Sånn at folk her tror at alle som blir henrettet, er "ikke-muslimer". Både menn og kvinner blir henrettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...