Gå til innhold

Generell diskusjon rundt Den islamske republikken Iran. På tide for verdenssamfunnet å gripe inn?


På tide å gripe inn i Iran?  

310 stemmer

  1. 1. Bør verdenssamfunnet gripe inn i Iran?

    • Ja
      127
    • Nei
      150
    • Ingen formening/Vet ikke
      34


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tingen er nok som du sier at de kommer her, og da blir Iran til et kjempebra land, deres agendaer blir geniale. De maler rett og slett roser på landet, dette gjør meg nesten irritert

 

Selv om det ikke har så mye med tråden å gjøre, ville jeg kommentere dette fordi jeg ser litt mangel på selvinsikt her.

 

Nå var poenget mitt i mange tråder å stille seg selv sprøsmålet hvorfor folk handler slik de gjør? Skal man først vite hvorfor, så måtte man først kjønne så man forstå kulturen og behovet deres

 

Tror du at en katt som har levd på landet hele livet vil ha det enkelt med å tilpasse seg livet i byen? Han vil nok fort ende opp å savne bondelanskapet der han kom ifra.

 

Mange utelendinger på 40år som kommer fra land med en veldig sterk kultur, vil på samme måte aldri komme seg inn i den norske kulturen. Han vil ikke klare å sitte med et bord fulle av nordmenn å klare å ha en felles samtale, selv om han kan språket.

Utelendingen skjønner ikke den norske humoren, han skjønner også veldig lite hva folk vil prate om. Han vil fort savne sin kultur fordi han føler ikke seg hjemme i Norge.

Selv om utelendingen lever nå i et land det er fred og han har et bedre liv, vil han inne i seg selv aldri være lykkelig. Derfor resier han på feirie til sitt hjemland ofte for å "lade opp batteriene".

Hvis du ikke er flykting, hvorfor ikke dra hjem hvor du kom fra?

Hvis du ser bort fra alle de problemer som det også ville skape og hvis ikke man kom ifra et ustabilt land så har mange utelendinger barn her i norge. Barn integrerer seg veldig lett hvor yngre de er. Som en god mor og far vil du det beste for ditt barn og gir han et godt liv her i norge. Mange reiser til Norge bare for å gi sine barn en bedre framtid.

 

Nå er sanheten da at når utelendinger reiser tilbake til hjemlandet sitt, så faktisk kritiserer man der sin egen kultur å skryter av den Norske. Fordi i ditt hjemland så er du stolt av å si at du bor i Norge. Du er stolt av rettighetene en borger har i Norge.

At utelendinger kritiserer Norge når de bor her skylles ikke noen agenda, men savn til sin egen kultur. Savn til der du ble oppvokst.

Du kommer nok til å oppleve det selv om du skulle bo i et land i en mnd hvor de ikke prater ditt språk og du har ingen familie og venner. Du vil ende opp å drømme om Norge og huset ditt hver natt. Jeg har selv opplved det.

 

Nå er det bare et eksempel og det finnes mange andre.

 

Hadde jeg flyttet til Russland og gått inn på noen forum der og lest på et evne som handlet om Norge der ingen av deltakerne hadde vært i Norge, men skrev masse tull og trodde de kunne alt, ville jeg uten tvil lært dem en lekse.

Herregud jeg har bare bodd i Norge i 25 år, og der har man en hel gjeng av folk på et forum som aldri har satt foten i Norge men de følte de kunne alt fra å lese artikler hele dagen, hvem tror dere dere er?

Ville nok skrevet mange poster der for å lære folk at Norge er ikke bare slik som de leser i mediene selv om jeg kunne fult vært enig i argumentene de kritiserte Norge med.

 

Akkurat som hvorfor Slumdog Millionare ikke ble populær i India var at befolkningen var lei at vestelig media bare ville ha fram det værste med landet, selv om de selv var mot fattigdom. De har mange ting å være stolte over, men hvorfor bare vise det dårlige?

 

Notelitten jeg tipper at du ikke har mange utenlanske venner og at du selv ikke har vært i de landene det kommer flest utenlendinger fra. Der tror jeg problemet ligger

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ny tabbekrig? USA kan kjempe kriger nå, siste tabbekrig var vell Vietnam.

 

Referer du til Irak krigen, var det en total suksess, eneste problemet (som vil ødelegge Irak over tid) var at Obama trakk seg ut for tidlig.

 

Tror du er ganske er alene med denne meningen. Og jeg trenger ikke å si hvorfor.

 

Tenker du i hele tatt på de sivile?

Det gjør jeg. Gjør du? Er du klar over hva regimet til Saddam var? hvordan han bedrev folkemord av kurdere?

 

Jeg er overhodet ikke alene, jeg tror heller du og dine palestina elskere prøver å få det til å se slik ut.

 

 

 

 

Tingen er nok som du sier at de kommer her, og da blir Iran til et kjempebra land, deres agendaer blir geniale. De maler rett og slett roser på landet, dette gjør meg nesten irritert

 

Selv om det ikke har så mye med tråden å gjøre, ville jeg kommentere dette fordi jeg ser litt mangel på selvinsikt her.

 

Nå var poenget mitt i mange tråder å stille seg selv sprøsmålet hvorfor folk handler slik de gjør? Skal man først vite hvorfor, så måtte man først kjønne så man forstå kulturen og behovet deres

Du misforstår, når de kommer til vårt land, skal de innrettes etter VÅR kultur, de har ingen behov, om de kommer her og med premisser for hvordan vi nordmenn skal behandle dem og deres kultur, er dette intet annet en en politisk overtaking av landet, eller Islamifisering. Om noen så mye så nevner at Norge ikke forstår deres kultur og behov, håper jeg de er rett, og at de tar halen mellom beina. Gjør de ikke dette, kan de ryke og reise hjem til sitt eget land, og nyte den forbaskede kulturen som de har behov for.

 

Tror du at en katt som har levd på landet hele livet vil ha det enkelt med å tilpasse seg livet i byen? Han vil nok fort ende opp å savne bondelanskapet der han kom ifra.

 

Akkurat, om de ikke liker seg her, kan de komme seg til helsike tilbake til sitt bondelandskap. Har selv flyttet inn og ut av byen flere ganger, og ulikt innvandrere generelt har jeg ikke stilt noe krav om å få en forbasket åker midt i sentrum.

 

Mange utelendinger på 40år som kommer fra land med en veldig sterk kultur, vil på samme måte aldri komme seg inn i den norske kulturen.Han vil ikke klare å sitte med et bord fulle av nordmenn å klare å ha en felles samtale, selv om han kan språket.

Og det burde de ikke heller, de burde deporteres umiddelbart. Om han ikke kan sitte ved et bord med nordmenn, er han ikke assimilert, og burde tilbake til et kurs hvor han faktisk lærer å integrere seg i det norske samfunn, er han ikke i stand til dette er han ikke velkommen.

 

Utelendingen skjønner ikke den norske humoren, han skjønner også veldig lite hva folk vil prate om.

Det er vi meget klar over, når de kommer over her og skal male et bilde av hjemladnet i rosenrødt

 

]Han vil fort savne sin kultur fordi han føler ikke seg hjemme i Norge.

Da er det vel på sin plass å deportere han, slik at han slipper å bli knekt av hjemlengsel.

 

Selv om utelendingen lever nå i et land det er fred og han har et bedre liv, vil han inne i seg selv aldri være lykkelig. Derfor resier han på feirie til sitt hjemland ofte for å "lade opp batteriene".

Om han ikke er lykkelig med fred og et bedre liv, er han ikke velkommen. Om dette samfunnet tømmer "batteriene" hans, er han heller ikke velkommen. Norge er ikke et gratis all inclusive hotell, vi er en stat, vi betaler for denne rotten som kommer over for å missbruke vårt land, og vår beskyttelse, for å så dra seg på FERIE til sitt hjemland, dette er toppen på frekkhet, deres statborgerskap burde bli fjernet umiddelbart.

 

Hvis du ikke er flykting, hvorfor ikke dra hjem hvor du kom fra?
Jeg er ingen flyktning, jeg kom fra Norge så jeg er hjemme. Det samme kan ikke sies for dagens innvandrere.

 

Hvis du ser bort fra alle de problemer som det også ville skape og hvis ikke man kom ifra et ustabilt land så har mange utelendinger barn her i norge. Barn integrerer seg veldig lett hvor yngre de er. Som en god mor og far vil du det beste for ditt barn og gir han et godt liv her i norge. Mange reiser til Norge bare for å gi sine barn en bedre framtid.

Dette støtter jeg, om de kommer hit for å få en bedre fremtid for seg selv, er det bare bra, men da skal de sverge lojalitet til det norske riket, aldri reise tilbake til sitt land, og ikke gjennomføre noen transaksjoner til sitt land. Dette er forræderi. De burde også holde denne kulturen deres (som åpenbart ikke fungerer) langt unna vårt relativt fungerende samfunn.

 

Nå er sanheten da at når utelendinger reiser tilbake til hjemlandet sitt, så faktisk kritiserer man der sin egen kultur å skryter av den Norske. Fordi i ditt hjemland så er du stolt av å si at du bor i Norge. Du er stolt av rettighetene en borger har i Norge.

Det at de faktisk reiser tilbake til hjemlandet sitt betyr at de ikke hadde noe å gjøre i Norge i det hele tatt. At de må tilbake for å oppleve sin egen kultur er uhørt. Immigrerer man til Norge, skal man ta opp norsk kultur, eller returnere til sitt hjemland.

 

At utelendinger kritiserer Norge når de bor her skylles ikke noen agenda, men savn til sin egen kultur. Savn til der du ble oppvokst.

Ikke pokker om jeg aksepterer at blant annet pakistanere skal savne i Norge skal få lov til å savne sin kultur offentlig, de er kommet hit fordi de ikke levde godt under sin kultur, da er det på tide å la den ligge, og heller akseptere norsk kultur.

 

Du kommer nok til å oppleve det selv om du skulle bo i et land i en mnd hvor de ikke prater ditt språk og du har ingen familie og venner. Du vil ende opp å drømme om Norge og huset ditt hver natt. Jeg har selv opplved det.

Bodde i USA et år, jeg har opplevd dette. Jeg gikk ikke rundt og spredde propaganda om Norge i USA.

 

Hadde jeg flyttet til Russland og gått inn på noen forum der og lest på et evne som handlet om Norge der ingen av deltakerne hadde vært i Norge, men skrev masse tull og trodde de kunne alt, ville jeg uten tvil lært dem en lekse.

Ja, men hvordan vet du alt om Norge da? Jeg har selv blitt tillært ting av amerikanere, om Norge. For ikke å snakke om at det som hender i Norge er ikke at mennesker retter på norsk-propaganda, det er at innvandrere skal male et rosenrødt bilde av hjemlandet sitt, noe de aldri skulle få lov til!

 

]Notelitten jeg tipper at du ikke har mange utenlanske venner og at du selv ikke har vært i de landene det kommer flest utenlendinger fra. Der tror jeg problemet ligger

Jeg tipper at du er asosial og lever i en kjeller, der er nok problemet ditt? (dette er idiotiske argumenter!)

 

Jeg har muslimske venner, og jeg har neger-venner, disse er folk som faktisk har lagt sin kultur bak seg, i motsetning til visse andre. Argumentet ditt er likevel irrelevant.

 

EDIT; siterte med feil navn

Endret av Notelitten
Lenke til kommentar

Det er forskjell på å savne hjemlandet sitt som man har måttet flykte fra samt å forsvare terrorregimet som leder det.

 

Sånn som jeg tolket Notelitten så er det ikke lov å prate om det landet man kommer fra uansett hvem sitter i regjeringen.

 

Hva folk mener om sitt regime er opp til det enkelte

 

Glimnti kan jeg få litt tilbakemeldinger?

Er det noen ting vi kan si vi er enig i?

Synes du at jeg har kommet med noen gode poeng?

Har du lært noe å diskutere her?

Lenke til kommentar

Sånn som jeg tolket Notelitten så er det ikke lov å prate om det landet man kommer fra uansett hvem sitter i regjeringen.

 

Men det var altså ikke det jeg snakket om.

 

Hva folk mener om sitt regime er opp til det enkelte

 

Det er selvsagt opp til hver enkelt om man støtter et regime eller ikke, men poenget mitt var at man ikke trenger å støtte regimet selvom man savner sitt gamle land.

 

Glimnti kan jeg få litt tilbakemeldinger?

 

Hvis det er noe du ikke har fått svar på er det enten noe jeg har oversett eller så har du hatt med bedreviter og eller tåpelige/unødvendige kommentarer og den slags innlegg gidder jeg aldri å besvare! Du skrev nicket feil foresten.

 

Er det noen ting vi kan si vi er enig i?

 

Kan ikke si det så langt ser det ut til.

 

Synes du at jeg har kommet med noen gode poeng?

 

Nei.

 

Har du lært noe å diskutere her?

 

Ikke kom med sånne dumme kommentarer.

Lenke til kommentar

 

Det gjør jeg. Gjør du? Er du klar over hva regimet til Saddam var? hvordan han bedrev folkemord av kurdere?

 

Jeg er overhodet ikke alene, jeg tror heller du og dine palestina elskere prøver å få det til å se slik ut.

 

 

Først må jeg bare si at jeg ikke er palestina elsker. Jeg elsker alle land som "land" i verden like mye. Jeg liker bare ikke uretferdighet :cry:

 

Men til temaet. Har du pratet med en iraker? De vil heller ha Saddam tilbake enn å leve et liv som er nå. Mesteparten sier at livet nå er hundre gangner værre enn med Saddam. Til og med Saddam klarte ikke å drepe så mange folk som krigen har gjort. Alle Irakere vet at dødstallet i Irak er mye større en det Wikileaks oppgav. Alle har mistet enten mor, far, barn, tante i krigen. Hvert sivil som dør er en for mye. Vil 500 000 døde Irakere fortsatt være en "suksess"?

 

Jeg er ingen flyktning, jeg kom fra Norge så jeg er hjemme. Det samme kan ikke sies for dagens innvandrere.

Skrev litt dårlig der så ting ble tolket litt feil. Jeg mente at folk kunne stilt spørsmålet til den invandreren som ikke trivdes i Norge.

 

Dette støtter jeg, om de kommer hit for å få en bedre fremtid for seg selv, er det bare bra, men da skal de sverge lojalitet til det norske riket, aldri reise tilbake til sitt land

 

Hva om de reiser på ferie? Hva om de skal besøke sin bestemor som holder på å dø? Hva om de vil feire jul med familien sin i sitt gamle hjemland?

 

 

Bodde i USA et år, jeg har opplevd dette. Jeg gikk ikke rundt og spredde propaganda om Norge i USA.

 

Uheldigvis så var jegg ikke like tøff. Men det var også da jeg var 16 år gammel å bodde 2måneder på landet i et u-land med ikke vestlig kultur.

Men er jo heller ikke fan av noen folk som mener de er bedre enn andre. Heldigvis så har jeg bare max en utelending som jeg skjenner som gjør det. Så jeg takler det som hans problem fordi han ikke takler den norske kulturen enn at det er problem med alle invandrere

 

Ja, men hvordan vet du alt om Norge da? Jeg har selv blitt tillært ting av amerikanere, om Norge.

 

Nettop. Det er derfor det er så fantastiskt med å reise, da lærer du ekstremt mye. Var i Russland og gitt russerne kunne masse om norge. Alle kunne masse om Norge og de hadde bare positive ord å si! Ble også tillært masse.

Jeg kan ikke alt om Norge. Jo lengre man bor i et land, desto oftere kan man føle at man har enda mer å lære.

Nå tok jeg for meg eksemplet at de på forumet trodde de kunne alt om landet uten å sette fot i det. Og de diskuterte et tema som du som nordmenn kunne masse om. Du visste hva den gjennomsnittelige nordmann mente om saken. Når du visste at mesteparten av det de på forument skrev var bare det halve bildet av saken og at den gjennomsnitelige nordmann tolket situasjonen anderledes så er det klart jeg ville skrevet god del poster på det forumet.

 

Jeg har muslimske venner, og jeg har neger-venner, disse er folk som faktisk har lagt sin kultur bak seg, i motsetning til visse andre. Argumentet ditt er likevel irrelevant.

 

Kom kanskje litt skjevt ut det jeg skrev, sorry

 

Poenget mitt var at de som ofte er imot invandring, er ofte de personer som ikke har noen utelendinger som venner. Fordi da hadde jeg en løsning for deg som å få det utenlanske venner.

Det var bare godt å forstå du ikke er på noen måte rasisistisk fordi det må løses med terapi :thumbup:

Endret av Suder
Lenke til kommentar

Uff Glimti, dette var skuffende. :tease:

 

 

 

Kan si at både du og andre på forumet har kommet med mange gode argumenter som gir meg ofte ting å tenke på som jeg aldri har tenkt på før. Har lært masse både av deg og av å google for å sjekke om argumentene mine stemmer med virkeligheten.

Det er mange ting vi er enige i. Vi ønsker begge hva som er best for befolkningen for eksempeL :blush:

Største problemet med meg og deg at vi ser verden anderledes. Akkurat som meg og Notelitten ser verden forskjellig der ingen aldri kommer til å bevise hvem har rett og hvem har galt.

Usansett hvor mange argumenter jeg ville ha kommet med så kommer du aldri til å forandret din mening. Eneste jeg vet som kunne ha hjulpet med å forandre din meninng er f.eks å prate med en iraner eller reise til Iran.

Det er mange ting jeg er enig i med Notelitten, men ofte er det løsningen på problemet der vi skiller våre veier.

 

Nå skulle du ikke helst prate om hvem som er bedrevitende med tanke på at du har aldri svart med på et spørsmål og derfor føler jeg deg som ekstrem arrogant og sta.

 

Det værste jeg kan tenke er å diskutere med person som ikke er villige å lære av andre.

Noen som har mål å bevise at de har rett.

Noen som aldri kan inrømme at de også tar feil iblandt.

Og noen som aldri ta av seg hatten og si: takk, dette visste jeg ikke :yes:

 

De svarene du nettop gave meg, beskriver denne personen godt

:cool: Jeg på motsatt side elsker å bli tilbakevist fordi det er da jeg lærer :thumbup: . Jeg elsker at du kommer med spørsmål som gir meg hodebry.

 

Jeg kunne godt spurt en iraner som kunne svart på spørsmålene jeg stilte deg. For min del hadde det vært veldig interessant å vite hva svarene er fordi da kunne jeg ha lært masse. Er du i det hele tatt interessert i noen andres mening enn din egen?

Endret av Suder
Lenke til kommentar

Iran feirer i dag 31-årsdagen for gisseldramaet ved den amerikanske ambassaden. Massene ute i gatene samler seg med ordene "Død over den store satan" hvor de refererer til USA og "Død over den lille satan" der de refererer til Israel mens de holder opp propagandaplakater. Samtidig hyller de sine egne ledere og helter:

 

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7367066

Lenke til kommentar

Uff Glimti, dette var skuffende. :tease:

 

Tenk over din egen oppførsel før du kritiserer andres.

 

Kan si at både du og andre på forumet har kommet med mange gode argumenter som gir meg ofte ting å tenke på som jeg aldri har tenkt på før. Har lært masse både av deg og av å google for å sjekke om argumentene mine stemmer med virkeligheten.

Det er mange ting vi er enige i. Vi ønsker begge hva som er best for befolkningen for eksempeL :blush:

 

Javel, så er det en ting da. Vil du definere det som "masse"?

 

Aner forøvrig ikke hva du sikter til som du har lært av mine innlegg.

 

Største problemet med meg og deg at vi ser verden anderledes. Akkurat som meg og Notelitten ser verden forskjellig der ingen aldri kommer til å bevise hvem har rett og hvem har galt.

Usansett hvor mange argumenter jeg ville ha kommet med så kommer du aldri til å forandret din mening. Eneste jeg vet som kunne ha hjulpet med å forandre din meninng er f.eks å prate med en iraner eller reise til Iran.

 

Dropp å komme med spekulasjoner om meg. Vet ikke med deg, men jeg endrer ikke mening av å snakke med en religiøs, fanatisk tulling som veiver med en propagandaplakat og roper "Død over den store satan" eller som støtter en president som bla. hevder at det ikke finnes homofili i Iran samt at holocaust aldri har funnet sted og at USA selv sto bak terrorangrepene 11/09-01. Eller at Osama bin Laden befinner seg i Washington D.C. slik han også har sagt... Jeg har endret standpunkt i enkeltråder, men det er ikke ofte. Og grunnen til det er at det skal GODE argumenter til før jeg endrer mening. Å drive å gnåle om at Iran ikke er et vestlig land og at det er en islamsk republikk så derfor må alle følge de islamske regler er ikke gode argumenter for å forsvare at folk blir TVUNGET til å tro på og følge en religion og straffes med døden dersom de ikke tror på religionen samt at folk blir straffet med døden for å ha sex utenfor eksteskap eller for å være utro samt at man blir pisket for å drikke alkohol i det offentlige! Husk at det man samtidig forsvarer er TVANG! PåTVUNGET RELIGION OG IKKE FRIVILLIG! Og nei, når folk bruker dette som argument for å unnskylde det iranske regimets handlinger så endrer ikke jeg meninger nei! Spesielt når det viser seg at det rettssystemet de har der ikke finnes noe demokratisk! Fanger får ikke møte forsvarerne sine og rettssakene er over på noen minutter! Joda...

 

Det virker som du etterlyser at folk skal endre mening når man diskuterer med deg og andre som har lignende meninger som deg, men problemet er at det har vært en total mangel på GODE ARGUMENTER for det så langt!

 

Det er mange ting jeg er enig i med Notelitten, men ofte er det løsningen på problemet der vi skiller våre veier.

 

Deres uenighet for dere ta dere mellom.

 

Nå skulle du ikke helst prate om hvem som er bedrevitende med tanke på at du har aldri svart med på et spørsmål og derfor føler jeg deg som ekstrem arrogant og sta.

 

Du som ønsker å lære burde lære en del av dette avsnittet ditt! Du so klager på at du ikke får svar, tror du virkelig at folk vil svare deg når du skriver sånt søppel? Jeg gidder iallefall ikke innlegg med den slags useriøst gnål! Nei, da foretrekker jeg heller å bruke tid på de innleggene som IKKE går på/klandrer person.

 

Det værste jeg kan tenke er å diskutere med person som ikke er villige å lære av andre.

Noen som har mål å bevise at de har rett.

Noen som aldri kan inrømme at de også tar feil iblandt.

Og noen som aldri ta av seg hatten og si: takk, dette visste jeg ikke :yes:

 

Nå vet jeg ikke med andre, men som sagt så får innlegg være serilse før jeg skal gidde å diskutere på den måten.

 

De svarene du nettop gave meg, beskriver denne personen godt

 

Her går du igjen på person istedefor å holde deg til saken og dermed inneholder innlegget ditt nok en gang et avsnitt som bare er søppel! Tror du folk gidder å lese over og besvare innleggene dine når de inneholder sånt?

 

:cool: Jeg på motsatt side elsker å bli tilbakevist fordi det er da jeg lærer :thumbup: . Jeg elsker at du kommer med spørsmål som gir meg hodebry.

 

Da foreslår jeg at du tenker over det jeg har skrevet nå.

 

Jeg kunne godt spurt en iraner som kunne svart på spørsmålene jeg stilte deg. For min del hadde det vært veldig interessant å vite hva svarene er fordi da kunne jeg ha lært masse.

 

Det er da fullt mulig. Finnes mye intervjuer ol. tilgjengelig. Personelig har jeg ingen planer om å dra til Iran og jeg kjenner ingen iranere å snakke med heller.

 

Er du i det hele tatt interessert i noen andres mening enn din egen?

 

Selvfølgelig, men som sagt: Kun om de opptrer seriøst!

Lenke til kommentar

Eneste jeg vet som kunne ha hjulpet med å forandre din meninng er f.eks å prate med en iraner eller reise til Iran.

 

Dette argumentet her er da meningsløst, hvis du snakker med en nordmann om hvordan situasjonen i Norge er så vil da inntrykket variere totalt basert på hvilke politiske standpunkt den personen har, hvilken økonomisk situasjon han er i og ellers hvilke erfaringer den personen har med staten.

 

Det er ytterst sjeldent at en eller noen fåtalls bekjente kan gi noe nyansert bilde av hva som foregår. Hvis man hadde reist til Iran så vil det selvfølgelig kunne et inntrykk, men det vil bli begrensede inntrykk basert på hva man opplever den korte tiden man er der. Skal man erhverve noe reell kunnskap om Iran eller hvilketsomhelst emne så må man først og fremst til akademisk litteratur eller ordentlig journalistikk.

Lenke til kommentar

Rampage gidder ikke å skrive et stort offtopic innlegg igjen, men vi kan heller møtes på skype hvis du vil fordi dette er en prinsipp sak. Er så mye å forklare :D

 

Edit: Les min melding på din bruker side. Ellers er jeg alltid tilgjengelig på skype.

Endret av Suder
Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Iranske myndigheter melder nå at Sakineh Mohammadi Ashtiani ikke kommer til å bli henrettet i nærmeste framtid:

 

http://www.dagbladet.no/2010/11/05/nyheter/utenriks/iran/ashtiani/henrettelse/14159027/

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10034625

 

Denne saken har virkelig blitt en hodepine for regimet...

 

Eller er det bare vesten som sprer propoganda ?

 

IRI har sagt flere ganger at denne kvinnen skulle aldri ha blitt steinet. Det var ikke noe regimet sa, men såkalte menneskerettsaktivister.

 

Ifølge menneskerettsaktivister ble Ashtiani først dømt til døden ved steining for utroskap, og senere beskyldt for medvirkning til drap på ektemannen.

 

Lenke til kommentar

Klarer du snart å komme med kilder for det du sier? Alt du har gjort har enten vært å si at du tar de kildene andre bruker med en klype salt eller så har du kommet med kilder der du selv ikke finner nyhetene det refereres til. Ja, steining har nylig vært praktisert i Iran og det er ikke så lenge siden steining der borte førte til enorm fordømmelse fra hele verdenssamfunnet! Kansje det er derfor Iran er redde for å ty til steining igjen.

 

Du har konsekvent sagt at alt som blir sagt om Iran er propaganda, men du har totalt oversett argumenter som at IAEA har klaget på manglende samrabeidsvilje fra Iran. at Iran har oversett alle sanksjoner mot dem, at Ahmadinejad støtter Robert Mugabe som er en ytterst brutal diktator og i den anledningen har du aldri sagt noe om hva du mener om Mugabe og hans styre som Ahmadinejad støtter.

 

Og ja, jeg har sett de forrige innleggene du har skrevet til meg, men jeg har ikke besvart dem pga. useriøse kommentarer. Innlegg som inneholder useriøse deler gidder jeg nemlig ikke å besvare.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Klarer du snart å komme med kilder for det du sier? Alt du har gjort har enten vært å si at du tar de kildene andre bruker med en klype salt eller så har du kommet med kilder der du selv ikke finner nyhetene det refereres til. Ja, steining har nylig vært praktisert i Iran og det er ikke så lenge siden steining der borte førte til enorm fordømmelse fra hele verdenssamfunnet! Kansje det er derfor Iran er redde for å ty til steining igjen.

 

Du har konsekvent sagt at alt som blir sagt om Iran er propaganda, men du har totalt oversett argumenter som at IAEA har klaget på manglende samrabeidsvilje fra Iran. at Iran har oversett alle sanksjoner mot dem, at Ahmadinejad støtter Robert Mugabe som er en ytterst brutal diktator og i den anledningen har du aldri sagt noe om hva du mener om Mugabe og hans styre som Ahmadinejad støtter.

 

Og ja, jeg har sett de forrige innleggene du har skrevet til meg, men jeg har ikke besvart dem pga. useriøse kommentarer. Innlegg som inneholder useriøse deler gidder jeg nemlig ikke å besvare.

 

 

Jeg har svart på det du har skrevet. Om du føler at det er useriøst, så er det ditt problem.

 

Jeg har som sagt henvist flere kilder der Ahmadinejad og andre har sagt at de at denne kvinnen ikke blir steinet. De har til og med ALDRI vurdert dette, men nyhentene kom fra vesten.

 

Finn meg en kilde der en IRI politiker har sagt at denne kvinnen skal bli steinet. Finner du ikke, så er det ikke noe mer å si.

Endret av medlem-140898
Lenke til kommentar

Greit, skal forklare litt nærmere: Når du skriver ting som "Les nå, gråt senere" så gidder jeg faktisk ikke å lese over resten av innlegget! Om du vil ha svar på det du skriver og bli tatt seriøst må du droppe slike kommentarer! Det er bare et eksempel på kommentarer som gjør at jeg ikke gidder å besvare innlegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...