Gå til innhold

Generell diskusjon rundt Den islamske republikken Iran. På tide for verdenssamfunnet å gripe inn?


På tide å gripe inn i Iran?  

310 stemmer

  1. 1. Bør verdenssamfunnet gripe inn i Iran?

    • Ja
      127
    • Nei
      150
    • Ingen formening/Vet ikke
      34


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-140898

Kan du forklare hvorfor medier verden over skriver det? Sist kom jeg også med en kilde fra Libanon så det er altså ikke bare vestlige medier som rapporterer dette.

 

Og alt du har kommet med hittil er sider der du ikke har klart å finne saken.

 

Hvorfor i det huleste rapporterer vestlige medier at iranske medier har rapportert dette ?

 

Jeg har sjekket begge disse to sidene, og det står INGENTING om dette så langt. Så, hvofor tror du jeg ikke stoler så langt på dette ?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898
Så, hvofor tror du jeg ikke stoler så langt på dette ?

Jeg vil si at det har mye med dine personlige egenskaper å gjøre, samt religiøse overbevisning og intense trang til å skjule dette for oss eller deg selv.

 

Vestlige medier sier at fars agencty og mehr har rapportert dette. Jeg sjekket begge sidene, og det står INGENTING om dette. Synes du det er rart. når jeg sier at det ikke virker så troverdig ?

 

Jeg vil ha en bekreftelse fra disse to sidene, som vestlige medier sier at de har hentet informasjon ifra.

Endret av medlem-140898
Lenke til kommentar

Hvorfor i det huleste rapporterer vestlige medier at iranske medier har rapportert dette ?

 

Sikkert av samme årsak som at libanesiske myndigheter rapporterer det...

 

Jeg har sjekket begge disse to sidene, og det står INGENTING om dette så langt. Så, hvofor tror du jeg ikke stoler så langt på dette ?

 

Det du har vist til er sider der du ikke kan finne sakene. (Hvor godt du har lett aner jeg ikke). Men medier fra flere deler av verden rapporterer altså om saken så vil gjerne høre hvordan det skal være oppdiktet.

 

Ellers gjør jo du hva du kan for å få Iran til å fremstå i et bedre lys så det er kansje der svaret ligger... ;)

Lenke til kommentar

Er jo deres kultur å henrette folk i hytt og pine, vi må jo respektere det. Viktig å respektere all kultur uansett hvilke ondskaper de holder på med. Enten det gjelder steining av voldtatte kvinner, henging av homofile eller folk som tror på noe annet enn seg selv [/ironi].

 

Kall meg gjerne en etnosentrist, men jeg forakter Iran og dets regime.

Lenke til kommentar

Afghanistans president Hamid Karzai innrømmer pengegaver fra Iran:

 

Ifølge anonyme kilder hadde pengene blitt satt inn i et hemmelig fond som Karzai og Daudzai skal ha brukt til å bestikke folkevalgte, stammeledere og til og med Taliban-kommandanter for å sikre seg deres lojalitet.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3872903.ece

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10025940

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Tony Blair's sister-in-law Lauren Booth converts to Islam after a 'holy experience' in Iran

 

 

Tony Blair’s sister-in-law has converted to Islam after having a ‘holy experience’ in Iran.

Broadcaster and journalist Lauren Booth, 43 - Cherie Blair’s half-sister - said she now wears a hijab head covering whenever she leaves her home, prays five times a day and visits her local mosque ‘when I can’.

She decided to become a Muslim six weeks ago after visiting the shrine of Fatima al-Masumeh in the city of Qom(iran).

 

 

http://www.dailymail.co.uk/news/article-1323278/Tony-Blairs-sister-law-Lauren-Booth-converts-Islam-holy-experience-Iran.html#ixzz13ION2ZQX

 

 

Poor tony.

Endret av medlem-140898
Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Afghanistans president Hamid Karzai innrømmer pengegaver fra Iran:

 

Ifølge anonyme kilder hadde pengene blitt satt inn i et hemmelig fond som Karzai og Daudzai skal ha brukt til å bestikke folkevalgte, stammeledere og til og med Taliban-kommandanter for å sikre seg deres lojalitet.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3872903.ece

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10025940

 

 

Iran's embassy in Kabul has dismissed reports by a US newspaper claiming that it delivered "bags of money" to Afghan President Hamid Karzai.

 

 

In a statement issued on Monday, the Iranian embassy rejected the "false, ridiculous and insulting" claim by The New York Times and said certain Western media make such unfounded rumors to stir up public opinion and damage growing relations between the two neighboring countries.

 

The statement emphasized that strong historical and cultural bonds between the Iranian and Afghan nations would not be affected by such propaganda and baseless rumors of Western media.

 

The statement came after The New York Times reported on Saturday that the Iranian Ambassador to Afghanistan Fada Hossein Maleki had handed Karzai's chief of staff Umar Daudzai a large plastic bag full of packets of euro bills.

 

It added that the money had been sent from Iran to a secret account in Afghanistan that is used to pay lawmakers, tribal elders and Taliban commanders.

 

President Karzai on Monday said that his chief of staff had received money from Iran but insisted that the process was transparent and a form of aid from a friendly country.

 

Cash payments "are done by various friendly countries to help the presidential office and to help the expenses..." said Karzai at a press conference in Kabul.

 

The New York Times had earlier accused members of the Afghan government of being on the CIA payroll.

http://www.presstv.com/detail/148159.html

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

WOW.

 

Dette er blandt de største nyhetene som har kommet ut av iran det siste tiåret (økonimisk)

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=_YvfRhZw1xE&feature=recentu#ws]Dr Ahmadinejad Says Iran Self sufficient In Gasoline. No Longer Needs To Import

 

 

Iran to beat gasoline production record

 

Iran's Oil Minister Masoud Mirkazemi says the country will add 30 million liters per day to its current gasoline production by the end of the Iranian year (March 20).

 

As part of a self-sufficiency plan to boost the production of Iran's major refineries and petrochemical plants, “three gasoline production projects will be put into operation by the year end which will subsequently increase the country's current output to another 30 million liters per day,” SHANA quoted Mirkazemi as saying on Saturday.

 

Earlier, Iran announced that it has broken the record in gasoline production with an output of 66.5 million liters per day.

 

The Iranian official went on to say that currently 6 petrochemical plants are producing high quality gasoline in the country.

 

“This year Iran imported 7 million liters in June, 3.7 million liters in August and 0.8 million liters in September and currently the value stands at zero,” Mirkazemi further explained.

 

While Iran is the second-biggest crude oil producer in the Middle East, its limited refining capacity had forced it to depend on imports to meet the country's domestic demand for gasoline.

 

Following the UN Security Council's fourth round of sanctions on the Islamic Republic over its nuclear activities and the subsequent unilateral US-engineered measures that prohibited international companies from selling gasoline to Iran, an emergency plan was devised with the aim of boosting the country's gasoline production and reaching self-sufficiency.

 

http://presstv.com/detail/147041.html

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898
Gjest medlem-140898

Hva er så herlig med dette? Det kan fort øke issolasjonen for Iran med nye sanksjoner og det blir mer aktuelt med bombing for både USAs og Israels del!

 

 

Det iran gjør er ikke mot de de har underksrevet. Nå skal de ha en møte med flere vestlige land. USA spesielt må skjønne at de ikke kan drive prossesen må denne måten. Det er det USA stragi er mot Iran : Legg ned alle atomreaktorer, og deretter forhand med oss".

 

Iran har ikke engang produsert 1 atombombe. Mens krigsgale landet Israel, med støtte fra usa har masse atombomber.

Lenke til kommentar

I løpet av i går og i dag formiddag har jeg faktisk lest igjennom hele tråden fom. innlegg nr. 1 og det jeg bla. har merket meg er at du gjentatte ganger har gnålt at USA og Storbritania er imperialister uten å noen gang begrunne det med et eneste argument, men bare si at det er fakta og ikke en påstand samt at du gjentatte ganger har sagt hva USA og Israel har gjort!

 

Trodde du nå hadde forstått at jeg er helt enig i at Israel er en rasistisk terrornasjon og en blodtørstig voldsstat! Og om du ikke har fått med deg det så anbefaler jeg deg å bli med i tråden "På tide å støtte Israel" som du finner i Oppslagstavlen. Der vil du klart og tydelig finne mitt synnspunkt på Israel.

 

Men det er uansett ikke Israel denne tråden handler om og Israel er kun relevant i den grad de er en del av verdenssamfunnet samt deres forhold til Iran. Og det er absolutt større sjanse for angrep mot Irans atomannlegg nå som det fylles opp. Og det fra både USA og Israel! Er det en bra ting synes du?

 

Noe du heller aldri har kommentert selvom jeg har gjentatt og gjentatt det er at IAEA har klaget på manglende samarbeidsvilje fra Iran og innspektører har blitt nektet innreise og det har kommet fram at det ikke er lavtanriket uran Iran er ute etter, men høyanriket.

har du noe å si om det?

 

Iran har underskrevet Ikkespredningsavtalen og er forpliktet til å hverken produsere eller ha atomvåpen, men de har rett til atomenergi, men da under innspeksjon av IAEA og når IAEA klager på manglende samarbeidsvilje fra Iran så oppfyller faktisk ikke Iran pliktene sine ang. det de har skrevet under på!

 

Møte mellom Iran og vestlige land er selvsagt en god ting, men Iran må også forstå at de ikke kan forhandle på den måten de gjør med å vende ryggen til alle FNs sanksjoner igjen og igjen!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Alle som lest bare litt historie vet jo at storibritannia har vært impearlister.. Må jeg seriøst legge ut kilder for å overbevise deg ?

 

Engelske kolonier "hint hint"(De hadde kontroll over oljen til iran) Maktsyke mennesker.

 

Når det gjelder historiske hendelser, så er det viktig å komme fram med fakta. Om du ikke vil tror at England og USA støttet shahen, så har du et problem. Det er ikke min mening, men det er et faktum. Alt det jeg lagt ut er sannhet.

Endret av medlem-140898
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...