Gå til innhold

Generell diskusjon rundt Den islamske republikken Iran. På tide for verdenssamfunnet å gripe inn?


På tide å gripe inn i Iran?  

310 stemmer

  1. 1. Bør verdenssamfunnet gripe inn i Iran?

    • Ja
      127
    • Nei
      150
    • Ingen formening/Vet ikke
      34


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk du noen gang med deg dette?

 

Hva slags reaksjon forventer eller ønsker du dersom Ahmadinejad kaster en stein mot grensen til Israel? Et israelsk bombeangrep? Skal et steinkast ved grensen være unnskyldning for å angripe Irans atomanlegg? Hva skal være symbolsk med denne handlingen egentlig? Om Israel i det hele tatt gidder å registrere det så er det utrolig! Om de begynner å fordømme å kritisere en fillesak som et steinkast vil det være de israelske lederne og ikke Ahmadinejad som dummer seg ut!

 

Er helt enig i at Ahmadinejad oppfører seg komplett idiotisk ovenfor det internasjonale verdenssamfunnet og at alle uttalelsene hans og handlingene til det iranske regimet den siste tiden har vært idioti som bare bidrar til å issolere dem ytterligere, men å kritisere og begynne å forbanne et planlagt steinkast er en idiotisk ting å gjøre! Eller er Israel redde for at en stein skal kunne knuse dem?

Lenke til kommentar

Nei fikk det ikke med meg. Men nå fikk jeg det med meg, takk.

 

Israel redde for en stein? haha, du bør vel strengt tatt forstå at dette er en symbolsk handling, som betyr "i hate israel fokk off"..."just wait to I will kill you all with dropping a nuclear in the heart of Tel Aviv"

 

Nei jeg tror ikke Israel spesifikt er redd for den steinen. Men jeg tror at de tar "døds" trusslene til Iran alvorlig. Selv om Iran ikke har prøvd å drepe Israel enda, så betyr ikke de at Israel først må vente på å bli drept for å sa ta knekken på Iran sine planer...

 

...vanskelig å gjøre slike ting etter en er dau! Ikke sant?

 

 

Lenke til kommentar

Skal man begynne å gnåle om en stein som blir kastet mot en landegrense mens man snur ryggen til ulovelige bosettninger som bygges ut på okkupert land og ødelegger for fredssamtaler? Flott prioritering...

 

Forøvrig er det hauevis av ting med Iran som kan kritiseres nå om dagen som at de overser alle sanksjoner mot dem, at IAEA har klagd på manglende samarbeidsvilje, de fiendelige uttalelsene til Ahmadinejad, henrettelsesbølgen i landet, de sviktende rettssystemet for dem som dømmes feks. Så om Israel ønskler å kritisere Iran er det mer enn nok å ta av. At det kastes en stein mot israelsk side av grensen Libanon - Israel er en bagatell og Israel kommer bare til å dumme seg ut om de lager ramaskrik utav det!

Lenke til kommentar

Skal man begynne å gnåle om en stein som blir kastet mot en landegrense mens man snur ryggen til ulovelige bosettninger som bygges ut på okkupert land og ødelegger for fredssamtaler? Flott prioritering...

 

 

Vi er i en Iran tråd, her diskuterer en ikke husbygging i Israel som ikke har noe med staten Iran å gjøre.

 

Her diskuterer vi smått og stort som er linket opp til Iran eller har med Iran å gjøre. Kall det gnåling eller hva du vil.

 

Skal man begynne å gnååle (hehe) om husbygging, når de religiøse ekstremistene i Iran utvikler atomvåpen som fort vil øydelgge store deler av verden? Flott prioritering....

Endret av ola the icebox
Lenke til kommentar

Jepp, denne tråden dreier seg om Iran, men akkurat dette samenfaller jo litt med Israel siden det er Israel han vil kaste en stein mot. Og det han i verste fall vil kunne gjøre er å treffe noen i ansiktet med den steinen, hvilket ikke vil gi dem en parmanent eller allvorlig skade i det hele tatt.

 

Når det kommer til atomprogrammet så er det ikke endelig bevist at det er atomvåpen Iran er ute etter, men det er jo temmelig opplagt. men jeg har også forklart hvorfor jeg ikke er særlig engstelig for det. Bosettningene derimot som jeg trakk fra siden vi nærmet oss Israel derimot er ikke noe husbygging, men ulovelig bygging på okkupert jord som ødelegger fredssamtaler og når Israel driver på slik finne rjeg ingen logisk grunn, IKKE EN ENESTE LOGISK GRUNN til at Israel eller noen andre skal kunne kritisere Ahmadinejad for å kaste ein stein mot Israel. Jeg nevnte jo i forrige innlegg en god del ting Iran kan kritiseres for og hvis du vil ha enda en ting på Ahmadinejad kan du kritisere støtten hans til Robert Gabriell Mugabe som ikke er stort bedre enn Ahmadinejad!

 

Hvorfor legge seg opp i et steinkast?

Lenke til kommentar
Hvorfor legge seg opp i et steinkast?

 

Dette symboliserer et angrep, og i lys av muligheten for at Iran får kjernevåpen så bør dette være en kilde til bekymring. Den steinen er ikke bare en stein. Det er nok årsaken til at presidenten selv velger å gjøre dette under en seremoni. Om Iran bare ønsket å berike Israel med en neve mineraler, så ville de nok valgt en leverandør med lavere timesbetaling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp, denne tråden dreier seg om Iran, men akkurat dette samenfaller jo litt med Israel siden det er Israel han vil kaste en stein mot. Og det han i verste fall vil kunne gjøre er å treffe noen i ansiktet med den steinen, hvilket ikke vil gi dem en parmanent eller allvorlig skade i det hele tatt.

 

 

Hvorfor legge seg opp i et steinkast?

 

Jepp men du ville snakke om husbygging din luring, og skjønte ikke hvorfor vi snakket om steinkasting. Palestinerne ville vert svært skuffet på deg, da de elsker steinkasting.

 

Jeg har da ikke sagt at Irans steinkasting ikke hører hjemme i denne diskusjon, det er det jo du som har sagt, haha, hmm, du er en snodig kar.

 

Leser ikke du dine egne innlegg? laugh.gif

Lenke til kommentar
Hvorfor legge seg opp i et steinkast?

 

Dette symboliserer et angrep, og i lys av muligheten for at Iran får kjernevåpen så bør dette være en kilde til bekymring. Den steinen er ikke bare en stein. Det er nok årsaken til at presidenten selv velger å gjøre dette under en seremoni. Om Iran bare ønsket å berike Israel med en neve mineraler, så ville de nok valgt en leverandør med lavere timesbetaling.

 

Hvis man skal begynne å starte ramaskrik pga. et jævla steinkast og begynne å tolke det som forvarsel om atomangrep er INGEn sikkre her i verden lenger, hverken personer, folkeslag eller land! Ikke kontinenter eller superkontinenter heller for den saks skyld! Dette er en utrolig barnslik og tåpelig handling som hadde vært forstått på barneskolenivå og som bare kommer til å latterliggjøre Ahmadinejad, men om han selv vil latterliggjøre Israel og de starter ramaskrik utav dette så biter de jo rett på kroken!

 

Forøvrig er jo ikke Ahmadinejad den øveste lederen av Iran så om han vil angripe Israel teller vel egentlig ikke så stort uansett ettersom ordren må komme fra Ayatollah Ali Khamenei. En interessang artikkel ang. makten i Iran finner du her:

 

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.6985196

Lenke til kommentar

 

Hvis man skal begynne å starte ramaskrik pga. et jævla steinkast og begynne å tolke det som forvarsel om atomangrep er INGEn sikkre her i verden lenger, hverken personer, folkeslag eller land! Ikke kontinenter eller superkontinenter heller for den saks skyld! Dette er en utrolig barnslik og tåpelig handling som hadde vært forstått på barneskolenivå og som bare kommer til å latterliggjøre Ahmadinejad, men om han selv vil latterliggjøre Israel og de starter ramaskrik utav dette så biter de jo rett på kroken!

 

Forøvrig er jo ikke Ahmadinejad den øveste lederen av Iran så om han vil angripe Israel teller vel egentlig ikke så stort uansett ettersom ordren må komme fra Ayatollah Ali Khamenei. En interessang artikkel ang. makten i Iran finner du her:

 

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.6985196

 

Nå tror jeg du selv blåser saken litt ut av proposisjoner. Dette steinkastet er et hat-symbol, som symboliserer striden/hat mot Israel, nå håper jeg at vi er enige så langt. Om vi da går videre så vil jeg gjerne peke på at Ahmadinejad har uttrykt seg meget alvorlig når det kommer til et angrep fra Israel, og det er vell liten tvil i at han selv har drømmer om at Israel ikke var noen stat.

 

I og for seg er vell steinkastingen et symbol for at de støtter ødeleggelsen av Israel, men når en slik mektig man som Ahmadinejad gjør det, blir symbolet til en provokasjon, og jeg forstår selv hvor mye dette må irritere israelere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med tanke på at Israel går løs på trær som står på andre side av gensen mellom Libanon og dem og saken må opp i FN samt at Israel provoserer hele verden og ødelegger for fredssamtaler med palestinerne med nye bosettninger og brøt avtaler med USA om bruk av leverte våpen under den forrige krigen mot Hizbollah samt den andre uroen som har vært den siste tiden så mener jeg fortsatt at et steinkast er en eneste bagatell! Som jeg har gått inn på er det svært mange relevante og allvorlige saker ang. Ahmadinejad og Iran som Israel kan kritisere hvis de først vil komme med kritikk. Hva skald enne fillesaken bety?

 

Og det du sier om å blåse opp saken får du forklare nærmere.

Lenke til kommentar

Med tanke på at Israel går løs på trær som står på andre side av gensen mellom Libanon og dem og saken må opp i FN samt at Israel provoserer hele verden og ødelegger for fredssamtaler med palestinerne med nye bosettninger og brøt avtaler med USA om bruk av leverte våpen under den forrige krigen mot Hizbollah samt den andre uroen som har vært den siste tiden så mener jeg fortsatt at et steinkast er en eneste bagatell! Som jeg har gått inn på er det svært mange relevante og allvorlige saker ang. Ahmadinejad og Iran som Israel kan kritisere hvis de først vil komme med kritikk. Hva skald enne fillesaken bety?

 

Jeg vil gjerne spørre deg om det du peker til her er at Iran burde få lov til å bedrive en "et øye for et øye" politikk mot Israel. Så fordi Israel muligens skulle provosere en fressamtale, som palestinerne selv saboterer like mye med en trussel om å "forlate samtalene", burde Iran få lov til å begå krigs-kriminalitet mot Israel?

 

Mener du da også at det er på sin plass for Japan å slippe to atombomber over USA?

 

Og det du sier om å blåse opp saken får du forklare nærmere.

Jeg beklager, det var så absolutt ikke ment mot deg, men heller diskusjonen. Jeg mener selv at et steinkast er en provokasjon. Det folk sier om at DETTE er starten på en atomkrig er vell heller litt drøyt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne spørre deg om det du peker til her er at Iran burde få lov til å bedrive en "et øye for et øye" politikk mot Israel. Så fordi Israel muligens skulle provosere en fressamtale, som palestinerne selv saboterer like mye med en trussel om å "forlate samtalene", burde Iran få lov til å begå krigs-kriminalitet mot Israel?

 

"Et øye for et øye", "Krigskriminalitet"... DET ER SNAKK OM ET JÆVLA STEINKAST! Det er snakk om en tåpelig og barnslik handling som man burde forvente ved barneskoler og ikke av voksne folk. Men som sagt så er og blir det en fillesak og det er faktisk en drømmesak for Ahmadinejad ettersom folk plutselig begynner å hyle og skrike om en stein istedefor å konsentrere seg om atomprogrammet, rakettester og henrettelsesbølgen samt andre ting som Iran helst vil unngå kritikk om!

 

Mener du da også at det er på sin plass for Japan å slippe to atombomber over USA?

 

Tåpelig kommentar.

 

Jeg beklager, det var så absolutt ikke ment mot deg, men heller diskusjonen. Jeg mener selv at et steinkast er en provokasjon. Det folk sier om at DETTE er starten på en atomkrig er vell heller litt drøyt.

 

Som sagt er dette bare en tåpelig greie ettersom folk slutter å fokusere på viktige ting.

Lenke til kommentar

Haha så nå tror du at hele verden har glemt at Iran utvikler atombomber? Pga. en stein? Haha ahahha, skal si du har ett nedveringene syn på dine medmennesker i denne saken.

 

...ja verden har gjort alt for lite ovenfor Iran. Men det er ikke pga. av denne steinen!

 

Du sliter på tynn is eller? Skjer som regelt det når en fortsetter å diskutere en sak en har "tapt.

Endret av ola the icebox
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

 

Jeg tar det med en klype salt når rapporter kommer fra foxy og jerusalem post..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...