Gå til innhold

Generell diskusjon rundt Den islamske republikken Iran. På tide for verdenssamfunnet å gripe inn?


På tide å gripe inn i Iran?  

310 stemmer

  1. 1. Bør verdenssamfunnet gripe inn i Iran?

    • Ja
      127
    • Nei
      150
    • Ingen formening/Vet ikke
      34


Anbefalte innlegg

Palestinerne (PA) ønsker ikke Irans innblanding i palestinernes sak

 

Irans interesser går på tvers av en palestinsk stat, uttalte PA minister Mahmoud Habbash lørdag.

 

Han reagerte kraftig på Irans kritikk av deres president Mahmoud Abbas og forhandlingene med Israel. Og sier videre at Iran er "imot det palestinske nasjonale prosjekt".

 

Les resten på miff.no

 

Selv Palestinerne støtter ikke Iran.

Endret av ola the icebox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Istedefor å spy ut tåpelige påstander og idiotiske kommentarer, hva med å faktisk argumentere for det du sier? Hvordan vil du argumentere for at Iran vil ta over Midtøsten?

 

Det er overhodet ikke tåpelig. Det er ren fakta. Søk på google ang. hva presteregimet og presidenten i Iran har sagt angående at dem ønsker å danne ett stor rike i Midtøsten, der alle andre skal underlegge seg de iranske regimet og der Iran og shia muslimene skal ha makten.

 

Dette har jeg linket til ved flere høver tidligere, jeg ser ikke noe poeng i å repetere meg selv ovenfor deg, når du åpenbart bare ignorer det og oppfører deg som om du aldri har hørt det tidligere.

 

Har du alzheimer, så skjønner jeg deg, men det har du vel neppe.

 

Søk det opp selv denne gangen, på google for eksempel, visst det overhodet interesserer deg.

 

Kan ikke si noe annet enn at det er du som tydeligvis lider av alzheimer siden du hverken kan forklare for deg eller henvise til kilder!

 

Vi vet egentlig ikke så mye om denne saken. Men var kvinnen så uskyldig, som vestlige media fremviser henne ?

 

Hva synes du om måten saken mot henne har vært?

Lenke til kommentar

 

 

Kan ikke si noe annet enn at det er du som tydeligvis lider av alzheimer siden du hverken kan forklare for deg eller henvise til kilder!

 

 

 

Det er nettopp det jeg har gjort tidligere angående denne saken. Ikke min feil at du oppfører deg som du ikke husker det.

 

Du får også mer enn nok treff, visst du søker på google, regner med du har tilgang til google. Så søk i vei visst saken interesserer nok, visst ikke så drit i det og slutt å klag.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

- Jeg ville takke alle i verden, alle myndigheter og alle folk som har vært involvert, og jeg vil spesielt henvende meg til president Ahmadinejad, alle iranske myndighetspersoner og religiøse ledere og takke dem for denne humanitære gesten sa Shourd til den iranske nyhetskanalen Press TV før hun satte seg på flyet ut av Iran.

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10018428

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Jeg trodde først det var du som takket hele verden, alle folk, religiøse ledere og presidenten av Iran...

 

...og alle myndigheter, dyr og innsekter, trær og steiner, tusser og troll.

 

HALLELUJA!

 

Haha!!

 

 

haha, i et øyeblikk så trodde jeg det også :p

Lenke til kommentar

Istedefor å spy ut tåpelige påstander og idiotiske kommentarer, hva med å faktisk argumentere for det du sier? Hvordan vil du argumentere for at Iran vil ta over Midtøsten?

 

Det er overhodet ikke tåpelig. Det er ren fakta. Søk på google ang. hva presteregimet og presidenten i Iran har sagt angående at dem ønsker å danne ett stor rike i Midtøsten, der alle andre skal underlegge seg de iranske regimet og der Iran og shia muslimene skal ha makten.

Bytt ut 'Iran' med 'USA', 'Shiamuslimene' med 'amerikanerne', 'Midtøsten' med 'verden' og legg til 'Marshallplanen' der det passer deg, så har du realiteten.

 

Dessverre er det sånn at den iranske regjeringen er noe dritt, og de har ikke akkurat gode hensikter, de heller, men hele greia med at "verdenssamfunnet" skal gripe inn er nettopp det som fremprovoserer skapelsen av atomvåpen og alt annet makkverk på jorda.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Her viser Iran sitt sanne ansikt når det gjelder frihet...

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10018543

 

Definer frihet.

 

Det norske folk for ikke lov å røyke hasj og kjøpe prosituerte lenger.

Skal ikke Norge være ett fritt land ?

 

Men går vi over til Nederland, så er det lov å røyke hasj. Forbudt i Norge, lovlig i Nederland.

 

Iran følger islamske regler, og alkohol er forbudt i Iran. Det er noen som gjøre det, men de vet at de kan få konsekvenser.

Endret av medlem-140898
Lenke til kommentar

Og påtvunget religion er helt galt! Om det hadde vært religionsfrihet i Iran så de som ikke trodde på bullshitet kunne latt være hadde landet kommet seg svært langt fram! At man bla dømmer noen til 90 piskeslag eller mer bare for å drikke alkohol offentlig (som med norskiraneren for en stund tilbake) pga. påtvunget religion er galskap og tyranni!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Og påtvunget religion er helt galt! Om det hadde vært religionsfrihet i Iran så de som ikke trodde på bullshitet kunne latt være hadde landet kommet seg svært langt fram! At man bla dømmer noen til 90 piskeslag eller mer bare for å drikke alkohol offentlig (som med norskiraneren for en stund tilbake) pga. påtvunget religion er galskap og tyranni!

 

Norsiranere visste hvilken konsekvenser han fikk, så jeg feller ikke en tåre...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Konsekvenser pga. påtvuget religion. I et fritt land hadde han fått velge selv!

 

 

Det er regler. Alkohol er forbudt i iran.

 

Nå synes jeg også at du kriterer alt med Iran nå. Iran følger islamske regler, så slutt klage nå.

 

Ahmadinejad ber USA løslate iranske fanger

Irans president Mahmoud Ahmadinejad ber USA løslate åtte iranere som han mener er blitt ulovlig arrestert.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3817616.ece

Lenke til kommentar

Og påtvunget religion er helt galt! Om det hadde vært religionsfrihet i Iran så de som ikke trodde på bullshitet kunne latt være hadde landet kommet seg svært langt fram! At man bla dømmer noen til 90 piskeslag eller mer bare for å drikke alkohol offentlig (som med norskiraneren for en stund tilbake) pga. påtvunget religion er galskap og tyranni!

 

Norsiranere visste hvilken konsekvenser han fikk, så jeg feller ikke en tåre...

 

Jeg vet ikkeom du forstår selv hvor absurd det du skriver er? Etter din logikk var det greit at man tok slaver før i tiden fordi sånn var loven. Det var greit om kongen mishandlet sinne undersåtter for slik var loven, osv. Du har jo ingen bedre argumenter enn:"sånn er loven i Iran".

 

Og hva skal "Iran følger islamske regler, så slutt klage nå" bety. Det må jo være det dårligste argumentet lagt frem på dette forumet de årene jeg har vert her inne. Er alt greit så lenge landet følger islamske regler? Er alt greit så lenge det er innenfor landets lov.

 

Sammenligningen din mellom norsk politikk med tanke på hasj, og Irans forbud mot alkohol viser jo også hvor mye du har misforstått. Norge er ett demokrati. Der er det folket som stemmer frem dem de mener representerer deres meninger best. Iran er ikke et demokrati, der styrer de etter islamsk lov som du så fint sa. Folket blir undertrykket og de som ikke er enige med styresmaktene får gjennomgå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Konsekvenser pga. påtvuget religion. I et fritt land hadde han fått velge selv!

 

 

Det er regler. Alkohol er forbudt i iran.

 

Nå synes jeg også at du kriterer alt med Iran nå. Iran følger islamske regler, så slutt klage nå.

 

Det er tvang. rett og slett påtvunget religion. I land som USA der det er et enormt, kristent samfunn er det fortsatt frivilig om du vil være kristen eller ikke. Det samme med Norge selvom det fortsatt (desverre) er en statskrike her. I Iran derimot har du ikke noe valg. er du så uheldig å bli født i landet er du påtvunget en religion som du ikke nødvendigvis tror på og det er feil!

 

Kritiserer jeg alt med Iran? Vel, jeg kritiserer regimets behandling av folket, den påtvunge religionen og i enkelte hendelser landets oppføresel internasjonalt men nei, jeg kritiserer ikke alt ved Iran. Jeg er en av de få i denne kategorien som har sagt at det kan være bra om Iran får atomvåpen ettersom det vil gjervne ut maktnivået i Midtøsten betraktelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...