Gå til innhold

Generell diskusjon rundt Den islamske republikken Iran. På tide for verdenssamfunnet å gripe inn?


På tide å gripe inn i Iran?  

310 stemmer

  1. 1. Bør verdenssamfunnet gripe inn i Iran?

    • Ja
      127
    • Nei
      150
    • Ingen formening/Vet ikke
      34


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-140898

Som du vil. Brittene dreit seg skikkelig ut. I den tiden da de var i Iran, så ville England kutte alt diplomatiske bånd til Iran, men etter at de skjønte at de tok feil, ville de sammerbeide med Iran.

 

Tror du ikke Iran vet om disse er i iransk farvann eller ikke ?

 

Men nok om det, orker ikke å fortsette å diskutere med deg når deg gjelder dette her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Som jeg vil"?

 

Om britene sier at de var i irakisk farvann, hvorfor skulle de ikke vite det? Og Iran ble fordømt av flere land, deriblant Norge som mente at situasjonen var uholdbar. Og USA viste til bilder som skulle bekrefte at soldatene var i irakisk farvann. (Siden USA tilbød å fly lavt over Iran burde Iran bare være glade for at det var britiske og ikke amerikanske soldater de tok). Det som ble sagt var altså at det var Iran som viste aggresjon, ikke omvendt.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

he US raid on the Iranian Liaison Office in Arbil refers to the events of 11 January 2007 when the US military raided the Iranian Liaison Office (which was in the process of becoming accredited as an officially recognized consulate)[1] in Arbil, Iraq, ostensibly to detain two senior Iranian officials but capturing five mid-level diplomats instead.[2][3] The US government's position is that the office was used by the Iranian Revolutionary Guards as a local headquarters. However, both Iranian and Kurdish Autonomous Region officials state that it was a diplomatic mission in the city of Arbil (Irbil) in Iraqi Kurdistan.[4][5][6]

 

On July 9, 2009, US authorities released the five diplomats (Mohsen Bagheri, Mahmoud Farhadi, Majid Ghaemi, Majid Dagheri and Abbas Jami), after more than two and a half years imprisonment.[7] The US said this action was required under the U.S.-Iraq Status of Forces Agreement.[8]

 

http://en.wikipedia.org/wiki/US_raid_on_Iranian_Liaison_Office_in_Arbil#Release_of_some_Iranians

 

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/6494289.stm

 

Tror du jeg er overrasket over at land som Norge og USA er mot Iran, enn for ?

 

De taper jo alt om de for Iran når det gjelder denne saken her.

 

On 29 March, Iranian navy displayed captured GPS devices, saying that they indicated the boats were 450 metres (495 yd) inside Iranian territorial waters at the time they were seized. It further stated: "After reading the information on their navigation equipment - the GPS seized from them - it was revealed that they had already intruded water borders of the Islamic Republic of Iran [5 times]".[62] The chart that was used in the demonstration is marked at 29°51′9″N 48°45′11″E.[45]

 

According to the Ministry of Foreign Affairs, on 29 March British troops in Basra opened fire on the Iranian Consulate at 11:00 a.m. local time. It claimed the troops had besieged the consulate for two hours, but no injuries were reported. This attack has been denied by Britain. Major David Gell, British military spokesman in Basra, said the incident was "geographic coincidence" after a British convoy was fired on and returned fire near the consulate.[63][64][65]

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Iran rejects Ahmadinejad attack reports

 

Iran's presidential office has rejected as false reports of a grenade attack on President Mahmoud Ahmadinejad in the western city of Hamedan.

 

Earlier Wednesday, some foreign news sources said Ahmadinejad's convoy was targeted by a homemade explosive device as he was travelling from Hamadan's airport to give a speech in a local sports arena.

 

The reports said the president was unhurt but others had been injured in the incident.

 

However, the president's media office told Press TV that the blast was caused by a firecracker within a distance of five hundred meters from Ahmadinejad's motorcade.

 

A person has been detained in this connection and an investigation is underway, it added.

 

Ahmadinejad made no mention of the incident during his speech which was broadcast live on Iranian state television.

 

http://www.presstv.com/detail.aspx?id=137410&sectionid=351020101

Lenke til kommentar

http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/midtosten/usa-har-plan-for-aa-angripe-iran-3257629.html

USA kan gi faen i å prøve å være værdenspoliti hele tiden. Hvis USA skal absolut ha atomvåpen hvorfor kan ikke Iran få det? Det var trossalt USA som fant opp og brukte denne jævel bomben på sivile, å nå får de betale prisen. Israel har da også atomvåpen...

 

Og når det kommer til demonstrantene som ble nevnt her, hvis USA starter krig med Iran tror jeg ikke de vil få det noe serlig bedere...

Lenke til kommentar

Er vell ikke noe nytt i at det finnes planer for krig i forskjellige situasjoner. Skulle bare mangle. Hvorfor USA (og verden) ikke vil la Iran få atomvåpen? For det første trenger vi ikke enda et land med atomvåpen. I allefall ikke land som Iran, da dette er et land som jobber aktivt mot oss og det vi står for og som man frykter kan komme til å bruke våpene hvis de får dem. At USA har dem er ikke noe godt argument for at alle andre også skal ha det.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Er vell ikke noe nytt i at det finnes planer for krig i forskjellige situasjoner. Skulle bare mangle. Hvorfor USA (og verden) ikke vil la Iran få atomvåpen? For det første trenger vi ikke enda et land med atomvåpen. I allefall ikke land som Iran, da dette er et land som jobber aktivt mot oss og det vi står for og som man frykter kan komme til å bruke våpene hvis de får dem. At USA har dem er ikke noe godt argument for at alle andre også skal ha det.

 

Hvem er oss ?

 

Og Iran har sagt at de IKKE vil ha atombombe. USA og co har heller ikke bevis. Men USA er jo terrorister, og krigsgale mennesker.

 

Vel, hvis det er et land som ikke skal ha atomomber, så er det USA. Du vet at de har brukt det før, og drept over millioner av uskyldige mennesker ?

Lenke til kommentar

Er vell ikke noe nytt i at det finnes planer for krig i forskjellige situasjoner. Skulle bare mangle. Hvorfor USA (og verden) ikke vil la Iran få atomvåpen? For det første trenger vi ikke enda et land med atomvåpen. I allefall ikke land som Iran, da dette er et land som jobber aktivt mot oss og det vi står for og som man frykter kan komme til å bruke våpene hvis de får dem. At USA har dem er ikke noe godt argument for at alle andre også skal ha det.

 

Hvem er oss ?

. USA og co har heller ikke bevis. Men USA er jo terrorister, og krigsgale mennesker.

 

Vel, hvis det er et land som ikke skal ha atomomber, så er det USA. Du vet at de har brukt det før, og drept over millioner av uskyldige mennesker ?

 

Oss, Vesten, NATO , Norge, FN, osv.

 

"Og Iran har sagt at de IKKE vil ha atombombe" Neimen så flott da.

 

Jeg vet at de har brukt atomvåpen før og således antagelig reddet betydelig flere liv, uten at det er diskusjonen her.

Lenke til kommentar

Iran er en fiende av USA og av Vesten generelt så selvfølgelig motarbeider man at Iran får atomvåpen. Og det at Iran selv sier noe annet er ikke noe argument. Det at IAEA klager på manglende samarbeidsvilje fra Iran og at Iran tydelig ønsker selv høyanriket uran framfor lav anriket er bedre argument FOR at de er ute etter atomvåpen.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Iran er en finde av det onde landet Israel som USA og vesten støtter på alle måter.

 

Israel er ikke ondt, du minner meg om en bitter tullebokk.

 

HAHA, jeg håper det var ironi fra din side egentlig. Ellers synes jeg litt synd på deg.

 

Da har du samme ideologi som Al Qaida :D

Lenke til kommentar

Iran er en finde av det onde landet Israel som USA og vesten støtter på alle måter.

 

Israel er ikke ondt, du minner meg om en bitter tullebokk.

 

HAHA, jeg håper det var ironi fra din side egentlig. Ellers synes jeg litt synd på deg.

 

Da har du samme ideologi som Al Qaida :D

 

'Skriv gjerne noe som gir mening ;)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Enemy hyped assassination: Iran pres.

Thu, 05 Aug 2010 13:16:42 GMT

dastmalchi20100805123336373.jpg

Iranian President Mahmoud Ahmadinejad © arrives in Hamadan, August 4, 2010.

Iran's President Mahmoud Ahmadinejad rejects reports about an assassination attempt on his life in Hamadan Province as a plot hatched by the enemies.

 

"Yesterday, during the cabinet's trip to Hamadan Province, someone threw a firecracker in front of the government motorcade out of joy and excitement," IRNA quoted the president as saying on Thursday.

 

"This was not [a] newsworthy [incident], but the enemies spread reports that Ahmadinejad has been transferred to an undisclosed location after surviving an assassination attempt."

 

“This is while immediately afterwards I delivered a speech in Hamadan Stadium and in front of thousands of people.”

 

The Iranian president went on to add that the purpose of such enemy plots is to prevent his words from reaching the people of the world.

 

Amid an intensifying US-led campaign against Iran's nuclear program, Ahmadinejad went to stress that Iranian nation is prepared to face the enemy resolutely.

 

Tehran rejects Washington's claims that it is pursuing a military nuclear program, arguing that as a signatory to the Nuclear Non-Proliferation Treaty (NPT) it has the right to civilian technology.

 

ZHD/HGH

http://www.presstv.ir/detail.aspx?id=137567&sectionid=351020101

Endret av medlem-140898
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å googlet litt angående 3. verdenskrig i november. Dette er en påstand som kommer fra en påstått synsk kvinne (Baba Vanga).

 

http://treseksten.blogspot.com/2010/06/spar-en-ny-verdenskrig-i-2010-selv-om.html

 

Jeg vil ikke akkurat si at dette virker spesielt troverdig. Personer som påstår de er synske, har vi nok av.

 

 

3 verdenskrig kommer den, er bare spørsmål om når og hvor den starter. :ohmy:

 

Har lurt mye på om det skjer noe på slutten av 2012, leste i linken du postet at det skal skje på slutten av 2010, det var nytt for meg, men tiden får vise når det skjer, den som lever får se.

Det er klart at det bare er et spørsmål om når og hvor 3. verdenskrig begynner. Det jeg reagerer på, er at enkelte tydeligvis vet svaret på dette fra før av - uten å ha gode nok kilder.

 

 

USA og Israel vil antakelig angripe Iran i løpet av 3 måneder. Men muligens allerede i løpet av august. Dette vil være begynnelsen på den 3 verdenskrig.

 

Nord-korea vil ikke starte noen 3 verdenskrig.

 

Da kan jeg spørre deg, hvorfor tror du det? Ingen kan vite at det ikke er NK som starter en krig, med mindre du har god nok inside-informasjon om dette?

 

Du får vente og se hva som skjer.

USA er i ferd med å bygge opp styrker rundt Iran. Og Israel er også begynt å forberede seg.

Israel har bla fått fritt leide til å fly over saudi-arabia for å angripe Iran.

Lenke til kommentar

Du får vente og se hva som skjer.

USA er i ferd med å bygge opp styrker rundt Iran. Og Israel er også begynt å forberede seg.

Israel har bla fått fritt leide til å fly over saudi-arabia for å angripe Iran.

 

Du svarte fremdeles ikke på spørsmålet mitt. Hvordan vet du så skråsikkert at det blir en ny verdenskrig innen tre måneder?

 

Hvordan vet du at USA bygger opp styrker rundt Iran? Har du vært der nede og sett det selv?

 

Det kan stemme at Israel har fått fritt leie til å fly over Saudi-Arabia DERSOM det skulle være aktuelt å starte en krig. En krig med Iran mot USA og Israel betyr vel ikke automatisk en verdenskrig heller. For at det skal bli en verdenskrig, må det hele eskalere seg til større deler av verden.

 

Så hvordan vil krigen eskalere seg etter at USA og Israel angriper Iran? Du som allerede vet at det blir en krig, burde vel vite hvordan det eskalerer seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...